Tehno
PISAČI POSTALI IZNENAĐUJUĆE POPULARNI

Zabilježen je golem rast potražnje za kućnim pisačima tijekom pandemije
Objavljeno 13. studenog, 2020.
Iako se čini nevjerojatnim, golem rast potražnje za kućnim pisačima nešto je što, čini se, traje i dulje od krize.


Prema nedavnom izvještaju Deloittea, kada je započela pandemija koronarnog virusa, stotine milijuna ljudi odnijelo je računala iz ureda kući, ali su napustili pisače. Ovaj se detalj nije činio previše važnim dok svi skupa nismo shvatili koliko često zapravo tiskamo i o tome i ne razmišljamo. Uz puno izvještaja, računa i drugih dokumenata, sada zbog pandemije i posla od kuće, ispisujemo i puno adresara, potpisivanja dokumenata, potvrda i ostalih dokumenata potrebnih svima, od kurirskih službi do klijenata i suradnika. Upravo je to razlog zašto su mnoge tvrtke zaposlenicima isplaćivale jednokratne dodatke za kupnju opreme. Čak smo i neke male privatne poslove koje smo nekada tiskali na uredskom pisaču i nadali se da nikome neće smetati, nekako izbrisali iz sjećanja i tek prelaskom na posao od kuće shvatili smo koliko zapravo privatno tiskamo.


Deloitte predviđa da će se prodaja višenamjenskih kućnih pisača ove godine povećati za 15 %, na gotovo 29 milijardi dolara. To je dvostruko više od godišnje stope rasta predviđene prije izbijanja koronavirusa.


Ako pogledamo regiju zapadnog Balkana, brojke su još veće. Epson je nedavno podijelio informacije o prodaji njihovih modela EcoTank, koji su vrlo popularni zbog izuzetno niske cijene po stranici, nakon početne kupnje uređaja. Tako su pisači Epson EcoTank imali prosječni rast prodaje od 63 % na zapadnom Balkanu između travnja i kraja lipnja 2020. u odnosu prema prvom tromjesečju prošle godine. Ako pogledamo pojedina tržišta, dolazimo do još zanimljivijih podataka. Rast prodaje pisača Epson EcoTank u Srbiji iznosi 23,64 %, dok je u Sloveniji 60,20 %, a u Hrvatskoj nevjerojatnih 104,27 %. Uzmemo li u obzir činjenicu da je tržišni udio EcoTank pisača u Hrvatskoj prilično velik, više od polovice tržišta, možemo pretpostaviti da je glavni čimbenik nevjerojatno niska cijena ispisane stranice, velika pouzdanost zbog jednostavnosti i jednostavnog održavanja, čimbenici koji su važni tvrtkama koje se oslanjaju na rad na daljinu gdje je održavanje nepouzdane opreme štetno za poslovanje.


Pisači nisu jedini komad "nostalgije" koji u posljednje vrijeme doživljava procvat. Ako pogledamo trendove na društvenim mrežama, možemo vidjeti da roleri, konzervirana hrana, domaći kruh, pa čak i projektori postaju sve popularniji zbog zatvaranja kina diljem svijeta. Ali ako možemo reći da će bilo koji od ovih trendova trajati duže od pandemije, to su sigurno pisači. Zabrane kretanja i prebacivanja radne snage na posao od kuće prisilile su mnoge tvrtke na stvaranje novih procesa, načina rada, postupaka i iskoraka u novu stvarnost u kojoj velik dio zaposlenika uopće ne mora doći u ured. M.R.
Možda ste propustili...