Autoglas
POSLJEDICA PANDEMIJE NA HRVATSKO AUTOTRŽIŠTE

Prodaja u 10 mjeseci pala za čak 43 posto
Objavljeno 10. studenog, 2020.
Kompanije su manje kupovale ove godine, a nekada popularne porezne oaze s PŽ i DA registracijskim oznakama su nestale

Pandemija koronavirusa itekako je ostavila traga na hrvatskom autotržištu. Prodaja novih automobila u Hrvatskoj u prvih deset mjeseci ove godine, pokazuju podaci o registracijama koje prenosi agencija Promocija Plus, pala je za čak 43,4 posto u odnosu prema istom prošlogodišnjem razdoblju.


U tom je razdoblju u Hrvatskoj prodano 31.350 novih putničkih automobila, što je 24.091 ili 43,4 posto manje nego lani. Gledajući samo listopad, u kojemu su prodana 3093 automobila, prodaja je prema istom lanjskom mjesecu pala za 1011 komada, ili 24,6 posto. Mjesečna usporedba otkriva pak neznatan rast prodaje u odnosu prema kolovozu, za tri automobila.


Pandemija je ostavila itekakvog traga, ponajprije na broj novoregistriranih korporacijskih vozila. Tu se prije svega misli na rent-a-car kompanije koje su zbog neizvjesnosti, hoće li ili neće biti turističke sezone, puno manje ulagale u nova flotna vozila. Generalno gledajući, najveći pad kupovne moći bio je kod kompanija, dok su građani svoj dio automobilskog tržišnog kolača, u velikoj mjeri, uzimali kao i ranije.

Realna slika

Pandemija je u biti ponudila realnu sliku autotržišta. Posljednjih nekoliko godina svjedočili smo ‘pumpanju‘ brojki kod nekih regija, po broju novoregistriranih automobila. Lider je bila Požeško-slavonska županija, koja se godinama pozicionirala na drugom mjestu iza neprijepornog Zagreba, ostavljajući iza sebe splitsku i riječku regiju. Bilo je tu i drugih poreznih oaza, poput bjelovarske regije (DA tablice), te neko vrijeme i karlovačke regije. Sada je ostala samo jedna porezna oza, narasla baš zbog nenadano dobre turističke sezone - šibenska regija.


Sada su brojke realne, na prvom mjestu je Zagreb, u kojem su ove godine novoregistrirana 13.204 vozila. Šibenik je drugi (2735), a od trećeg do petog mjesta smjestile su se riječka, splitska i osječka regija. Donedavni porezni lider s PŽ registracijama strmoglavio se na 12. mjesto. Druge slavonske županije pri dnu su hrvatskog prodajnog prosjeka. Pretposljednja, na 19. mjestu, je Virovitičko-podravska županija, u kojoj je ove godine novoregistriran samo 181 automobil.
Većina voli benzin

Najprodavanija marka novih automobila u Hrvatskoj u prvih deset ovogodišnjih mjeseci bio je Volkswagen s 5046 automobila i tržišnim udjelom od 16,1 posto. Slijedi Škoda, članica istog koncerna, s 4312 automobila i 13,8 posto tržišta te Renault s 2706 automobila i udjelom na tržištu od 8,6 posto. Po prodaji redom slijede Dacia, Kia, Suzuki, Hyundai, Peugeot, Toyota i Opel.


Najprodavaniji modeli su Škoda Octavia, Renault Clio, Volkswagen Polo, Dacia Sandero i Volkswagen T-Cross, a među prvih deset još su Volkswagen Golf, Dacia Duster, Kia Stonic, Renault Captur i Volkswagen T-Roc. Hrvatski kupci su se u prvih deset mjeseci većinom - 56 posto - odlučili za novog benzinca, a dizelaše je kupilo njih 35 posto. Hibridi su našli "prođu" kod šest, auti na plin kod dva, a električni kod jedan posto kupaca.
Hrvatsko autotržište jedva čeka da prođe ova turbulentna godina.


Milan Bugarić
‘STRUJIĆA‘ SVE VIŠE
Iako se to ne može upoređivati na bogatim zapadnim dijelom Europe, a pogotovo ne sa Skandinavcima, i hrvatski kupci kupuju sve više električnih automobila. Ove ih je godine, do kraja listopada, prodan 331. Lider u pitanju prodajne elektromobilnosti je Škoda, koja je kupcima isporučila 108 električnih vozila. Na drugom je mjestu s 82 prodajna "strujića" Hyundai, a s 32 prodana e-automobila Volkswagen. Ne treba zanemariti ni Teslu, ukupno 28 automobila koji od ove godine imaju hrvatske registracijske oznake.
181

automobil novoregistriran je u virovitičkoj regiji ove godine
56

posto kupaca odlučilo se za automobile na benzinski pogon
Najprodavanija marka vozila u Hrvatskoj u 2020. godini i dalje je Volkswagen