Objavljeno 29. listopada, 2020.
Miris cimeta može navesti da osjetite božićno uzbuđenje, miris borova i logorskih vatri podsjetiti na nezaboravno ljeto
Vezani članci
TONI PAVLIĆ RAZVIJA KOLEKCIJU MIRISNIH SVIJEĆA
Mirisi su snažan pokretač sjećanja, a još jače utječu na raspoloženje i emocije ljudi. Miris cimeta može navesti da osjetite božićno uzbuđenje, miris borova i logorskih vatri podsjetiti na ljeto koje nikada nećete zaboraviti, a dašak netom opranoga rublja mogao bi vas vratiti u roditeljski dom i djetinjstvo.
Prema izvještaju Life at Home ljudi snažno povezuju svoju percepciju mirisa s osjećajem topline i sigurnosti doma. Ova saznanja nadahnula su suradnju tvrtke Ikea s Benom Gorhamom, osnivačem švedske tvrtke Byredo, poznate po luksuznim parfemima i modnim dodacima, a odnedavno i liniji dekorativne kozmetike. Byredo nudi niz ekskluzivnih mirisa za ljude i domove, a njihove mirisne svijeće i parfemi razvijeni su danas pomalo zanemarenim pristupom - koristeći jednostavne kombinacije najkvalitetnijih sirovina.
„Način na koji vaš dom miriše vrlo je emotivan i igra veliku ulogu u tome kako se u njemu osjećate. Dom nije samo nakupina predmeta koji su funkcionalni i praktični, to je mjesto gdje dolazite zajedno s obitelji i prijateljima i stvarate uspomene. Zato je miris vrlo važan dio doma, koji stvara osjećaje ugode i sigurnosti. Pokušavamo razviti brojne mirise, a vodeći se idejom da svatko ima drukčiji odnos prema njima – kad su mirisi u pitanju, ništa nije sasvim ispravno, a ni pogrešno”, kaže Ben Gorham.
Rezultat je Osynlig, kolekcija nazvana prema švedskom izrazu za nevidljivo i sastavljena od 13 mirisnih svijeća koje su stvorene da izazovu širok raspon emocija - od nostalgije za onim što ste proživjeli do snova o stvarima koje biste mogli učiniti - i, povrh svega, da pojačaju iskustvo boravka kod kuće. U situaciji novog normalnog, i kada su mogućnosti prilagodbe naših domova ograničene, nevidljivi dizajn - upotreba mirisa, zvuka i svjetlosti - može ponuditi nova i neočekivana rješenja za izazove s kojima se suočavamo u svojim domovima.
„Nevidljivim dizajnom možemo nazvati onaj fini sloj koji dolazi nakon funkcionalnosti, koji dovršava dom - nematerijalne stvari poput osvjetljenja, raspoloženja i atmosfere koje vam omogućuju stvarno emotivno okruženje”, kaže James Futcher.
Jasminka Knežević
Nevidljivi dizajn
Surađujući s jednim od najboljih u svijetu mirisa, Benom Gorhamom iz Byreda, istražuje se nevidljivi dizajn – ideja da na osjećaje ne utječe samo izgled doma nego i mirisi.Rezultat je kolekcija od 13 mirisnih svijeća koje prizivaju uspomene i pridonose ugodnijem boravku kod kuće. Ta je ideja natjerala da drukčije razmišljamo o vlastitom domu. Nikada se nije radilo samo o novoj kolekciji mirisnih svijeća – nastojali su pronaći način kako što više ljudi potaknuti da zakorače u vlastita sjećanja i da se bave pomalo apstraktnim stvarima dok grade svoje domove.