U KINU URANIA ODRŽANA 5. FILMSKA RUNDA

Vrhunski kratkometražni filmovi prikazani u Osijeku
Objavljeno 19. listopada, 2020.
Ljubitelji sedme umjetnosti su uživali u više od 20 najboljih recentnih “kratkiša”

Peto izdanje Filmske RUNDE - revije hrvatskih kratkometražnih filmova, nastale u produkciji neprofitne umjetničke organizacije Teatar to go, održano je u petak i subotu u osječkom kinu Urania. Ljubitelji sedme umjetnosti imali su prilike uživati u više od 20 najboljih recentnih "kratkiša" svih rodova i žanrova u sklopu glavnog programa, podijeljenog na Festivalsku i Studentsku RUNDU, te kroz Fokus RUNDU i program Glumci režiraju.

Peta Filmska RUNDA počela je u dvorani Kino kluba programom Glumci režiraju, koji je donio četiri kratka ostvarenja poznatih hrvatskih glumaca koji su se ovaj put našli iza kamere. Riječ je o filmovima "Tek tako" Sanje Milardović, "Na vodi" Filipa Lozića, "Malo se sjećam tog dana" Leona Lučeva i "Janje" Nine Violić.

Gluma u fokusu
Petak je također donio pravu poslasticu - Festivalsku RUNDU. Nakon niza europskih i svjetskih festivala na platnu u glavnoj dvorani kina Urania premijernu su osječku projekciju doživjeli nagrađivani profesionalni kratkometražni uradci. Prvi je bio 16-minutni animirano-dokumentarni film "Mačka je uvijek ženska" u režiji Martine Meštrović i Tanje Vujasinović, nakon kojega su slijedile projekcije 12-minutnog eksperimentalno-dokumentarnog filma "Porvenir" Renate Poljak, 15-minutnog igranog filma "Njemački inat" Silve Ćapin, 15-minutnog animiranog filma "Demonstracija briljantnosti u 4 čina" Lucije Mrzljak i Mortena Tšinakova te 19-minutnog igranog filma "Druker" Rina Barbira.

- "Mačka je uvijek ženska", nastao kao hommage jednoj od najvažnijih hrvatskih kiparica Mariji Ujević Galetović, među brojnim nagradama osvojio je i nagradu Dokumetar, za najbolji hrvatski dokumentarni film u prošloj godini. Izdvojila bih i zanimljivu estonsko-hrvatsku koprodukciju "Demonstracija briljantnosti u 4 čina", kao i "Njemački inat", film rođene osječanke Silve Ćapin, koji na satiričan način tematizira jednu jako zanimljivu situaciju koju možemo povezati s ovim vremenom socijalne distanciranosti u kojem živimo - kazala je Matea Bartulović, uz Martu Užarević, Daliju Dozet, Anu Šimić i Ines Jokoš, jedna od organizatorica ovogodišnje Filmske RUNDE.

Subotnji dio programa otvoren je tradicionalnom Fokus RUNDOM, koja svake godine u fokus stavlja jednu filmsku profesiju te ju filmovima i radionicama približava osječkoj publici. Ove se godine u fokusu našla gluma, a iako planirana, radionice glume pred kamerom nije bilo zbog epidemioloških komplikacija, u dvorani Kino kluba projicirano je šest odličnih kratkometražnih filmova izdvojenih kao primjer izvanrednoga glumačkog ostvarenja i snažne režijsko-glumačke sinergije.

Najboljih pet
- U zanimljivoj suradnji s platformom za promociju hrvatskog kratkometražnog filma Croatian.film, zamolili smo stručno povjerenstvo osječkih glumaca, koje su činili Areta Ćurković, Mia Anočić-Valentić i Domagoj Mrkonjić; da zajedno s našim pratiteljima od 15 filmova u izboru filmskog kritičara Marija Kozine izabere pet koje bi voljelo vidjeti na velikom platnu. Pokazalo se da je publici najdraži "Žuti mjesec" u režiji Zvonimira Jurića, a povjerenstvo je odabralo filmove "Inkasator" Igora Mirkovića, "U plavetnilo" Antonete Alamat Kusijanović, "Bila soba" Mladena Stanića, "Cvijeće" Judite Gamulin i "Zvir" Miroslava Sikavice. Odabir je ostao tajnom sve do same subote, kada su posjetitelji otkrili koji su filmovi izglasani - rekla je Ines Jokoš.

Jubilarno izdanje Filmske RUNDE kraju je privedeno Studentskom RUNDOM, u sklopu koje su u glavnoj dvorani premijerno prikazani vrlo zanimljivi nagrađivani "kratkiši" studenata Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu (Noemi Ribić: "Grow up to be a little tree"), Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu (David Lušičić: "Bez lica"; Filip Mojzeš: "Groblje slonova"; Josip Lukić: "Južno voće") i Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku (Marija Josipović: "Dnevnik") te film "Jabuka, tri dvopeka, jogurt" autorice Anite Čeko, koji je nastao u sustavu izvaninstitucionalnog obrazovanja, na radionici u Kinoklubu Zagreb.

Uz niz kratkometražnih filmova također je prikazano čak pet najavnih špica ovogodišnje Filmske RUNDE, nastalih na trodnevnoj ŠPICA radionici pod vodstvom studenata ADU-a Tina Ostrošića i Davida Gaše, održanoj krajem rujna u Kulturnom centru Osijek.

Danijel Miklić