Autoglas
NOVITET IZ CITROËNA

C5 Aircross Hybrid stigao u autosalone
Objavljeno 13. listopada, 2020.
Riječ je o tihom gradskom SUV vozilu koje se može kretati bez zvuka i bez vibracija, i ujedno pružiti izvanrednu udobnost u vožnji

Citroën C5 Aircross Hybrid od četvrtka je dostupan i u hrvatskim autosalonima. Riječ je o tihom gradskom vozilu koje se može kretati bez zvuka i bez vibracija, i ujedno pružiti izvanrednu udobnost u vožnji. Potpuni užitak i fluidnost električne vožnje ostvaruje se zahvaljujući velikom okretnom momentu koji je trenutno dostupan, od 320 Nm, i linearnom ubrzanju, koje se postiže zahvaljujući električnom automatskom mjenjaču s osam stupnjeva prijenosa (ë-EAT8). Ukupne snage od 225 KS (benzinski motor od 180 KS, električni motor od 80 kW), C5 Aircross Hybrid nudi vozna svojstva visoke klase za naglašeni užitak u vožnji.

U svojoj izvedbi s punjivim hibridnim motorom C5 Aircross i dalje je Best in Class u smislu modularnosti, zahvaljujući dobro osmišljenoj ugradnji baterije visoka napona ispod stražnjih sjedala. Inače, tri su zasebna stražnja sjedala jednake širine, klizna, sklopiva i podesiva po nagibu. Samim time obujam prtljažnika je u rasponu od 460 do 600 litara.

U C5 Aircross Hybrid ugrađen je ekonomičan motor izvrsne učinkovitosti, s emisijom CO2 od 39 g/km (ciklus WLTP). Taj je motor posebno snažan i energičan bez obzira na okolnosti zahvaljujući kombinaciji motora s unutarnjim izgaranjem PureTech 180, koji ispunjava zahtjeve najnovijih normi za zaštitu okoliša Euro 6, i električnog motora od 80 kW, koji je ugrađen između motora s unutarnjim izgaranjem i električnog mjenjača ë-EAT8. Baterija električnog motora od 13,2 kWh jest litij-ionska baterija visoka napona, od 200 V.

Snažan i energičan
U načinu rada Hybrid dva motora udružuju snage kako bi se postigla ukupna snaga od 225 KS, koja se prenosi na prednje kotače, smanjena potrošnja i intenzivan doživljaj vožnje. Okretni moment od 320 Nm dostupan je odmah. Motor s unutarnjim izgaranjem opremljen je elektropokretačem kako bi se mogao iznova pokretati bez odgode i potpuno diskretno.

Električni automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa (ë-EAT8) brz je i učinkovit nasljednik mjenjača EAT8, s optimiziranim mijenjanjem stupnjeva prijenosa zahvaljujući kvačilu s više diskova uronjenom u ulje, kojim se naglašava fluidnost i užitak u vožnji, a stvara se i trenutno dostupan okretni moment od 320 Nm. Vozilo ima i funkciju Brake za pojačano usporavanje vozila bez pritiskanja kočnice kako bi se povećao domet u potpuno električnom načinu rada (ZEV). Taj sustav tako omogućuje obnavljanje energije tijekom faza kočenja i usporavanja, za razliku od načina na koji funkcionira izvedba opremljena motorom s unutarnjim izgaranjem. Time se omogućuje da se baterija djelomično napuni i da se poveća domet u električnoj vožnji. Otvor za punjenje s lijeve strane karoserije postavljen je simetrično prema otvoru spremnika za gorivo, koji je smješten na desnoj strani, lako je dostupan za punjenje i savršeno usklađen s vanjskim izgledom vozila.

Indikator vožnje
Svijetla kabina ima sve karakteristike udobnosti i ugodnog okruženja. Samozatamnjujuće unutarnje osvrtno zrcalo vrlo je specifično, pročišćenih linija bez rubova, čime pridonosi dodatnoj elegantnosti te naglašava tehnološki aspekt hibridnog načina rada. Na njemu se nalazi indikator vožnje u potpuno električnom načinu rada. Dakle, kada se vozilo upotrebljava u načinu rada Electric (ZEV), upalit će se plavi svjetlosni indikator ispod središnjeg osvrtnog zrcala. Budući da se dobro vidi izvana, po tome drugi sudionici u prometu mogu prepoznati da se radi o vozilu koje je trenutačno u električnom načinu rada.

Na središnjoj konzoli nalazi se komanda za odabir načina vožnje s desne strane ručice automatskog mjenjača s pomoću koje vozač može odabrati između nekoliko načina pogona s kombiniranim ili odvojenim djelovanjem motora s unutarnjim izgaranjem i električnog motora: Electric (ZEV) za tišinu i fluidnost, Hybrid za svestranost i učinkovitost ili Sport za dinamičnost. Prema zadanim postavkama prebacivanje vožnje s električnim motorom na vožnju s motorom s unutarnjim izgaranjem obavlja se automatski, ovisno o razini napunjenosti baterije i radnjama vozača.

Digitalna instrumentna ploča od 12,3" i dodirni tablet od 8" s vrhunskim zaslonom postavljen u središtu armaturne ploče dobili su nove grafičke elemente, čime se naglašava ekskluzivan izgled ovog vozila s punjivim hibridnim motorom i ističe hibridna tehnologija.

Milan Bugarić
// NOVITET //
ENERGETSKA TRANZICIJA CITROENA
Zahvaljujući dometu od 50 kilometara u električnom načinu rada, emisiji CO2 od 39 g/km i potrošnji od 1,7 l/100 km prema ciklusu WLTP, C5 Aircross Hybrid čini novu etapu u energetskoj tranziciji Citroëna zbog svog punjivog hibridnog motora koji ujedinjuje tehnologiju i konkurentne troškove upotrebe. C5 Aircross Hybrid znači prvi korak u pohodu Citroëna na tržište električnih vozila, čiji je cilj da do 2025. uvede električne izvedbe u svoju cjelokupnu gamu. Naime, ova je godina za Citroën godina širenja game, koja će osim motorima s unutarnjim izgaranjem visokih performansi biti obogaćena i potpuno električnim vozilima i vozilima s punjivim hibridnim motorima. Električni način rada olakšava pristup gradskim zonama s ograničenim prometom, uz mogućnost prelaska na vožnju s motorom s unutarnjim izgaranjem u bilo kojem trenutku.
BOGATA INSTRUMENTNA PLOČA
Vozaču se na digitalnoj instrumentnoj ploči od 12,3” prikazuje poseban zaslon koji sadržava indikator snage, pokazivače razine električne energije, odnosno goriva, domet u električnoj vožnji i u vožnji s motorom s unutarnjim izgaranjem, dijagram energetskih tokova. Dok se vozilo puni, na instrumentnoj ploči prikazuje se preostalo vrijeme do potpune napunjenosti (u satima i minutama), domet obnovljene energije (u km), postotak obnovljene energije (u %) i brzina punjenja baterije (u km/h). C5 Aircross Hybrid ima posebne stranice na tabletu s dodirnim zaslonom za upravljanje parametrima hibridne tehnologije.