Osijek
U PRVOJ FAZI RADOVA ZAMJENJUJU SE VJEŠALJKE

Za vrlo zahtjevnu obnovu osječkog pješačkog mosta angažirani su i alpinisti
Objavljeno 24. rujna, 2020.

Mostovi poput pješačkog u Osijeku vrlo su rijetki, u Hrvatskoj ne postoji ni jedna takva konstrukcija, samo Budimpešta ima nešto slično, stoga je i njihova sanacija zapravo filigranski posao, koji zahtijeva puno priprema i iznimno preciznu izvedbu.

Govori nam to Mate Baričević, glavni projektant i glavni nadzorni inženjer rekonstrukcije najprepoznatljivijeg osječkog simbola. Nakon istražnih radova u kolovozu radnici samoborske tvrtke MAR d.o.o. na taj vrlo kompleksan posao, za koji su angažirani i alpinisti, prionuli su 7. rujna, a planirano je da ga dovrše za 90 dana.

- Prošle godine u drugom mjesecu predali smo projekt, na temelju kojeg smo došli do podataka o aktivnostima koje bi trebalo obaviti da bismo most doveli u stanje koje garantira sigurnost korisnika, no prije toga je most i sam znao dati do znanja da mu je potrebna obnova, jer su mu zbog dotrajalosti pucali ovjesi - kazao nam je Baričević u srijedu prilikom obilaska mosta.

Prioriteti su posloženi tako da se najprije sanira ovjes mosta, što obuhvaća zamjenu priključnih elemenata vješaljki na glavnom užetu, antikorozivnu zaštitu užeta i vješaljki te pranje unutrašnje i vanjske strane pilona kako ne bi došlo do korozije.

- Riječ je o vrlo specifičnom, delikatnom poslu, jer je i konstrukcija mosta takva. Nama je jako važno da se most ponaša onako kako je izvorno projektiran, stoga smo najprije izmjerili stoji li onako kako bi trebao, nakon čega smo krenuli u probnu zamjenu vješaljki. Vidjevši da je sve u redu, krenuli smo u zamjenu. Početak je bio čupav, kao i kod svakog posla, bili smo jako oprezni sa silama, jer je svaki taj spoj potrebno osloboditi kako bi se sajle olabavile, nakon čega priključni element treba spustiti, odmaknuti sajle i na isto mjesto staviti novi element. To možda zvuči jednostavno, no usitinu nije. Pričamo o vrlo velikim silama, u svakoj od tih sajli one iznose oko 4,5 tona - dodaje inženjer Baričević.

Ukupno će biti zamijenjena 102 priključna elementa, a s utorkom ih je zamijenjeno oko 50. Nakon što to obave, okrenut će se antikorozivnoj zaštiti glavnog užeta, vješaljki i sajli. I to je u pravilu to, kada je riječ o čeličnoj konstrukciji. U drugoj bi se fazi trebala sanirati armiranobetonska konstrukcija, odnosno ono po čemu hodamo kada prelazimo most.

Ivan Alilović
Možda ste propustili...

KUKCI IZ REDA STJENICA KOJI NAM ZAGORČAVAJU ŽIVOT

Smrdljivi martini otporni su kukci i sve ih je više posljednjih deset godina

PROJEKT „ČINI DOBRO, ČUVAJ HRANU!“ ZAPOČINJE U 46 OSJEČKIH ŠKOLA I VRTIĆA

Osijek prvi u Hrvatskoj provodi UN-ovu edukaciju djece o čuvanju hrane

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

TVRTKA LOBING PRODAJE ZGRADU MAKSIMOVIĆ

Bivšu zgradu Ugostiteljske škole kupuje mađarska banka

2

KBC RASPISAO NATJEČAJ

Zbog COVID-a će zaposliti
nove snage u “labosu”

3

POLICIJA O GUŽVAMA KOD BOLNICE:

Za ulazak u KBC zasad nema trajnog rješenja