Objavljeno 22. rujna, 2020.
Motor rado prelazi na velike obrtaje, pa snage nikada ne dostaje, a ona se na prednje kotače prenosi izvrsnim 6-stupanjskim mjenjačem
Audi A3 za mnoge je vozače ulaznica u premium automobilski svijet. Još od svojih početaka i prve generacije koja je predstavljena sada davne 1996. godine, Audi A3 predstavlja mjeru za premium kompaktni automobil prema kojem se drugi tek mjere i uspoređuju.
Audi A3 omiljen je i među hrvatskim vozačima, pa tako na našim cestama može nerijetko sresti još i modele prve generacije, druge i treće, a uvjereni smo i u popularnost ove četvrtke generacije koja nosi oznaku 8Y. Inspirirana Audijevim dizajnerskim rješenjima, ali i onima s bratske marke Lamborghini, novi A3 je bolji i privlačniji nego sve tri prethodne generacije zajedno.
Audi A3 preuzeli smo na test u privlačnoj nebesko plavoj boji. Iskreno, kod kompaktnih automobila izuzetno nam se dopada razigranost boja i svakako, ako razmišljate o kupnji kompakta, zaobiđite klasične "limuzinske boje“ poput crne, bijele ili sive. Ako nas pitate, ova je plava pravi mamac i ‘trici‘ leži savršeno.
Nikada agresivniji i sportskiji izgled na novom A3 nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Prednjim dijelom dominira golema singleframe rešetka hladnjaka upotpunjena urezanim prednjim svjetlima izvedenim u punoj LED tehnici. Usisnici zraka na bokovima više su dizajnersko rješenje, no na snažnijim izvedbama svakako će biti ključna i njihova uloga. Bočna silueta prati sportski i agilan karakter prednjeg djela s dinamičnim linijama, a posebno nam se dopada dizajn vrata s oblikovanjima koja smo prije mogli viđati isključivo na supersportskim automobilima, poput Audija R8. Aluminijski se kotači podrazumijevaju.
Digitalna unutrašnjost
Sportsku priču zaokružuje i stražnji kraj kojim dominiraju također svijetla u LED tehnici te dizajnerski elementi poput difuzora i spojlera. Audi A3 Sportback 35 TFSI Advanced Plus, kako se punim imenom naziva testni model, svojevrsna je oda motosportu koju Audi baštini već dugi niz godina. Kako većina vozača preferira sportski nastup automobila, novi A3 definitivno će ispuniti snove mnogih.
Sportski karakter izvana jasno je pretočen i na unutrašnjost automobila. Sportski upravljač, kokpit okrenut vozaču, kao i školjkasta sjedala dat će vam dojam kao da ste u kakvom trkaćem bolidu. Otvori za zrak oko kokpita ispred vozača prvi put smo vidjeli na novom A1, a i na modelu A3 daju nam dojam kao da smo za upravljačem borbenog zrakoplova. Ovi elementi preuzeti su s pojedinih Lamborghini modela, a koji su također dio VW grupacije. U A3 sjedi se odlično s jasnom preglednošću, ispred i oko vozača sve je digitalno, no iako digitalizacija ponekad zna napraviti distrakciju, ovdje to nije slučaj. Dapače, Audi je majstorski sve posložio, pa čak i ako niste pretjerani ljubitelji digitalizacije u A3 osjećat ćete se „kao doma“. Veliki zaslon ispred vozača, takozvani virtualni kokpit, donosi brojne mogućnosti prikaza, od informacija o ruti, vozilu, multimediji. Središnji zaslon blago je nagnut prema vozaču, a također donosi sve danas moderne tehnologije koje priželjkujemo u jednom modernom automobilu. Od podrške za sve multimedijalne želje putnika, DAB radija, povezivanja na Internet, navigacije. Materijali kojima smo okruženi poslovično za Audi, među najboljima su na tržištu. Zaboravite na jeftin osjećaj i škripu plastike – Audi je premium i to nam jasno pokazuje.
Već dugo vremena dizelaši su pomalo, opravdano ili ne, na lošem glasu.
TSI dragulj
Iako dizelaše nikako ne bismo otpisali, jer i dalje donose veliki okretni moment, snagu i nisku potrošnju, novi benzinski motori sve agresivnije napadaju dizelski svijet upravo zbog onoga prema čemu su dizelaši neprijeporni – potrošnjom.
Naime, A3 s motorom 35 TFSI, što je zapravo 1,5-litreni TFSI snage 150 KS, troši oko šest litara. Ako ste štedljiv vozač možete očekivati i oko pet litara, pa čak i manje od toga. Postići ovakav rezultat izazovno je i za dizelaša, a kako li je tek za benzinca. Motor se rado vrti na velike obrtaje, pa snage nikada ne dostaje. Snaga se na prednje kotače prenosi izvrsnim 6-stupanjskim mjenjačem, a za one željne komfornije vožnje tu su i automatski mjenjači. Novi Audi A3 definitivno je postavio letvicu visoko, a od konkurencije na vidiku vidimo samo preostali dvojac njemačkog trojstva – BMW i Mercedes Benz. Za kraj ostaje cijena, ona za testni model iznosi nešto više od 281 tisuću kuna. Iako se čini mnogo, ona je zapravo i očekivana za premium kompakt.
Marin Režić
ZNAČAJNE PROMJENE UNUTRAŠNJOSTI
Unutrašnjost je doživjela značajnije promjene. Generaciju na odlasku karakterizirala je jednostavnost uređenja, ali to je sada stvar prošlosti. S brojnim kutovima i raznim “otocima” kokpit novog A3 izgleda malo natrpanije, ali i modernije. Sportski i sofisticirani dizajn nastavlja se u unutrašnjosti s novim mjenjačem, aluminijskim ili karbonskim umetcima, upečatljivim kvakama vrata i instrumentnom pločom u crnoj boji. Središnji ekran sada je smješten u središnju konzolu, dijagonala mu je 10,1 inča, a iza njega se krije novi sustav MMI, pa je tako i okretni prekidač kojim se upravljalo njime ranije također uklonjen. Iza upravljača, koji je također nov, serijski se nalazi 10,25-inčni ekran koji prikazuje instrumente. Dodatno se mogu naručiti head-up displej i 12,3-inčni ekran.
MULTIFUNKCIONALNA MQB PLATFORMA
Mjesta ima dovoljno, pa i autor ovih redaka, koji je viši od 190 centimetara, udobno je mogao sjediti na svim mjestima unutar vozila. Novi Audi A3 dijeli MQB platformu dijeli s nekim drugim Audijevim modelima te Volkswagenom Golfom 8, Seatom Leonom četvrte generacije (Mk4) i najnovijom generacijom Škode Octavije (Mk4). Prema dimenzijama novi je A3 Sportback duži za tri centimetra i širi (sada je dužine 4343, širine 1816, a visine 1449 mm), u usporedbi s odlaznim modelom, ali je zadržao duljinu međuosovinskog razmaka (2636 mm), prtljažni prostor od 380 litara (1200 litara s presavijenim sjedalima). Težak je 1355 kg.