Autoglas
CLIO, CAPTUR, MÉGANE

Tri mušketira Renault E-Tech palete s hibridnim pogonom
Objavljeno 22. rujna, 2020.
Tijekom razvoja ovog hibridnog pogona Renault je prijavio više od 150 patenata

Predstavljanjem triju novih hibridnih modela Renault je dodatno proširio najbogatiju ponudu električnih i hibridnih vozila na tržištu, među kojima su i posve električni novi ZOE, novi Twingo Z.E. i Kangoo Z.E. Clio E-TECH razvija 140 KS i ima klasični hibridni pogon, dok su Captur E-TECH i Mégane Grandtour E-TECH punjivi hibridi (plug-in) s motorima od 160 KS. Tako posve električni način rada Clija E-TECH pokriva 80 % gradske vožnje te smanjuje potrošnju za 40 % u odnosu prema motorima s unutarnjim izgaranjem u istom ciklusu vožnje. Captur i Mégane E-TECH Plug-in ostvaruju domet od 50 km u mješovitoj vožnji (WLTP) uz maksimalnu brzinu do 135 km/h i domet od 65 km u gradskoj vožnji.

Tehnologija E-TECH Grupe Renault temelji se na serijsko-paralelnoj arhitekturi koja povezuje različite vrste hibridizacije (serijska, paralelna i serijsko-paralelna). Motori mogu isporučivati snagu kotačima samostalno ili zajednički. Pogonski sklop upravlja radom motora te ih opskrbljuje u skladu s potrebama za ubrzanjem i snagom. Također upravlja mogućnostima punjenja baterije u vožnji. To čini na temelju 15 mogućih kombinacija različitih motora i stupnjeva prijenosa. Može se voziti na posve električni pogon, kao u Renaultu ZOE, ili samo na motor s unutarnjim izgaranjem, kao „običan” automobil. Treća je opcija kombinacija tih dvaju pogona kako bi povećali performanse.

E-TECH upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uključujući novu generaciju 1,6-litrenog četverocilindarskog benzinskog motora, posebno prerađenog za ovu namjenu. Kombiniran je s dvama električnim motorima – glavnim električnim motorom i visokonaponskim elektropokretačem - generatorom (High-voltage Starter Generator) – i inovativnom konstrukcijom mjenjača bez spojke s više načina rada. Inovativni način povezivanja električnih motora s mjenjačem osigurava uglađenu promjenu stupnjeva prijenosa. Ova arhitektura, osmišljena u cilju smanjenja potrošnje goriva, rezultat je Renaultova bogatog iskustva u Formuli 1. Tijekom razvoja ovog hibridnog pogona Renault je prijavio više od 150 patenata.

Mato Pavličević
// predstavljanje //
BATERIJA SE PUNI TIJEKOM VOŽNJE
Clio je opremljen baterijom kapaciteta 1,2 kWh (230 V), a ona kod Captura i Meganea kapaciteta je 9,8 kWh (400 V). Prikupljanjem energije kočenja baterija se puni tijekom vožnje, što smanjuje potrebu za uporabom kočnica. Cijene Clija HEV kreću se od 152.400 kn za opremu Intens, Captur Intens PHEV starta od 227.400 kn, a Megane Grandtour PHEV od 241.000 kuna