Zdravlje
KAD LEĐA ZABOLE

Mnogo toga možete učiniti za jačanje leđnih mišića
Objavljeno 7. rujna, 2020.
Spavanje na leđima s rukama uz tijelo je najzdraviji položaj za kralježnicu

Bol, napetost ili ukočenost u donjem dijelu leđa je nešto što većina nas osjeti barem jednom u životu, no u najvećem broju slučajeva nestat će za nekoliko dana.

Leđa su veoma snažna. Točnije, kralježnica je jedan od najsnažnijih dijelova tijela. Čak i ako osjetite bol u leđima i smanjenu mogućnost kretanja, pri saginjanju, nošenju ili podizanju stvari, najčešći uzrok bolova je korištenje leđnih mišića u aktivnostima na koje niste navikli, poput premještanja teških predmeta ili vrtlarenja. Kad ste jednom osjetili bol u leđima, ona se može ponovno pojaviti ako ne djelujete proaktivno. Mnogo toga možete učiniti kako biste ojačali leđa. Redovito vježbajte i održavajte mišiće leđa i trbuha jakima, promijenite položaj sjedenja i pokušajte se što više kretati kada radite za stolom.

I kvalitetan san može pomoći da vam leđa ostanu zdrava. Vaš intervertebralni disk, odnosno međukralježnična pločica koja omogućuje pomicanje dvaju kralježaka, treba odmor jer se tijekom dana stalno rasteže i skuplja. Tijekom noći, dok ležite, intervertebralni disk ima priliku regenerirati se i apsorbirati tekućinu. Iskrivljenost tijela tijekom spavanja izaziva naprezanje kralježnice i vrata, a najčešći uzrok bolnih sindroma kralježnice su promjene između kralježaka koje nastaju zbog povećanog pritiska na korijene živaca zbog nepravilnog položaja kralježnice. Ako radite uredski posao, trebate prilagoditi stolicu, stol i tipkovnicu u skladu sa svojom visinom jer je to važno za leđa.

Pobrinite se da vaše sjedalo bude lagano nagnuto prema naprijed kako vam koljena ne bi bila savijena više od 90 stupnjeva, jer se tako ublažava pritisak na mišiće. Dok ležimo težina našeg tijela pada na određene točke na tijelu, ovisno o tome ležimo li na trbuhu, leđima ili boku. O kojoj god točki se radi, kad je pritisak posrijedi, cirkulacija nestaje u tome dijelu tkiva, a samim time to tkivo počinje odumirati. Kad se okrećemo, cirkulacija se vraća natrag u ta tkiva i iznova hrani stanice dok odumrle stanice izbacuje iz organizma. Jako je važno imati i kvalitetan madrac koji će vam pomoći u oporavku, ali i smanjiti rizik od nastanka ozljeda. Ako obično spavate na leđima, naučite pravilan položaj kako biste izbjegli nepotreban stres na dijelovima kralježnice. Odgovara li vam više ležanje i spavanje na boku, važno je držati bokove i vrat u ravnini. Spavanje na trbuhu stvara pritisak na zglobove i mišiće.

Spavanje na leđima s rukama položenim uz tijelo smatra se najzdravijim položajem za kralježnicu ako ne koristite previše jastuka. Ovaj položaj omogućuje zadržavanje prirodnog položaja glave, vrata i kralježnice pa ne stvara opterećenje ni na jedan dio leđa. Čak i kod jake boli u donjem dijelu leđa, važno je što prije vratiti se normalnim aktivnostima. Pokušajte s jogom ili pilatesom jer oni djeluju na ojačanje mišića koji drže kralježnicu.
Jasminka Knežević
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PROJEKT RADIONICA MENTALNOG TRENINGA

Otkrivena formula sreće u doba pandemije koronavirusa

2

SAVJET SEZONSKE NAMIRNICE

Zlatna košarica zdravlja je mirisna, sočna, neodoljiva

3

“GRAVELMAN ZAGREB 2020.” 20. RUJNA SA STARTOM I CILJEM NA ZAGREBAČKOM BUNDEKU

Nova biciklistička utrka humanitarnog karaktera s Crvenim Nosovima, duga 100 km