Autoglas
VOZILI SMO: C3 AIRCROSS

Simpatičan crossover kojemu je adut - cijena
Objavljeno 25. kolovoza, 2020.
Cijena od 119.900 kn najjači je adut Citroena C3 Aircross u odnosu na konkurenciju. To su, prema svemu sudeći, prepoznali i brojni kupci

Posljednjih je godina na testu Glasa Slavonije bilo 20-ak Citroena C3 u raznim inačicama, a sada smo sjeli u C3 Aircross s PureTech 110 benzinskim trocilindričnim 1,2-litrenim turbomotorom snage 110 KS. Brojke kažu, a u to smo se i uvjerili, do stotke jurne za cca 10,5 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 183 km/h. Ni jedno ni drugo, što se tiče brzina, vjerujte, nije potrebno u svakodnevnoj vožnji. Ovaj kompaktni crossover nije stvorern za sportsku jurnjavu, nego za ugodnu i funkcionalnu vožnju, i to još, upoređujući konkurenciju, za relativno malo novca, ispod 120.000 kuna.

Od pojavljivanja prvog, jajastog C3, dizajneri su napravili jako mnogo posla i izbacili proizvod koji je potpuno drugačiji, izgledom i tehničkim karakteristikama nabolje, naravno. C3 Aircross je definitivno narastao. Odmah se primijeti velika maska, prednja svjetla koja su u dvije razine, stražnja trodimenzionalna svjetla. Dizajneri su se poigrali i s crno obojenim dodacima koji podižu opći dojam. Testni je C3 Aircross dugačak 4154 milimetara, visok je 637 te širok 1976 milimetara, dok je međuosovinski razmak 2604 mm. S bankinama 1179 kg težak C3 Aircross u Slavoniji i Baranji ne bi trebao imati problema, jer je visina od podloge 178 milimetara. Kupci inače mogu personalizirati svoj C3 Aircross. U ponudi je osam boja karoserije, tri različite boje krova, a ukupan broj kombinacija je 85.


Udoban
Prostranost je prva riječ na koju smo pomislili prilikom sjedanja za upravljač, u ovom vozilu mjesta ne nedostaje. Prvi dojam prilikom kretanja je kao da se nalazimo za upravljačem terenca. Sjedala su također velika, ali i udobna, a interijer je standardiziran kao i u C3 i C4 Cactusu. Dodano je nekoliko simpatičnih detalja za ukupno bolji dojam.

Što se tiče vožnje vozač, čija je pozicija na sjedalu povišena, ima odličnu vidljivost sa svih strana. Multifunkcionalni upravljač presvučen je kožom, a na njemu su i brojne tipke te je multifunkcionalno uz brojne komandne tipke. Instrument ploča je OK, osim analognog brojača okretaja i pokazivača brzine, kao i dva gornja instrumenta za razinu goriva i temperaturu rashladne tekućine, sadrži putno računalo u digitalnom obliku. Na središnjem je grebenu smješten Citroën Connect radio sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir. Neki će možda reći da bi digitalija mogla biti raskošnija, no ovom automobilu to ne treba. Posebnost ovog automobila je da vam je sve draži kako broj kilometara raste. Stvarno su ga skockali, unatoč popriličnoj površini tvrde plastike u unutrašnjosti.


Štedljivost
C3 Aircross nema problema sa smještajem pet putnika koji bez problema mogu izdržati dužu vožnju, primjerice od Osijeka do Zagreba. Nasloni stražnjih sjedala mogu se preklopiti u omjeru 1/3 te 2/3, tako da pristojna zapremina prtljažnika od 410 litara može narasti na velikih 1289 litara. Bez problema za prijevoz police od 220 centimetara, što smo oprobali. Dobra je stvar za višlje putnike straga, što je njihova klupa na klizačima s hodom od 15 centimetara.

Sama vožnja je zanimljiva, od prvotnog zvuka motora, pravog frktanja, kada dodate malo jači gas. I pri malo bržim ulaskom u zavoje nema naginjanja i ljuljanja. Trocilindrični motor snage 110 KS, koji je već u drugim modelima osvojio nagradu kao motor godine, pokazao se kao odličan. Već kod 1500 okretaja imate 210 Nm okretnog momenta, što je dobar temelj za sigurno i brzo obilaženje. Kao i obično, vozili smo C3 Aircross po svim podlogama, autocestom, lokalnim i državnim cestama te kratko i po makadamu. Potrošnja je bila zadovoljavajućih, nešto malo iznad šest litara.

Ponuda opreme na razini Feel je potpuna, a dodatak su stražnji parkirni senzori. U cijenu ulazi i infotainment sa zaslonom, i ručna klima je tu, a požaliti se ne može ni na kvalitetu audiosustava i način povezivanja mobilnog telefona. Ono što je dobro kod ovog automobila jest konačna cijena koja iznosi 119.900 kuna do registracije. I upravo je cijena najjači adut Citroena C3 Aircross u odnosu na konkurenciju. To su, prema svemu sudeći, prepoznali i brojni kupci koji su u posljednja dva mjeseca bacili oko na C3 Aircross.

Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
BROJNE MOGUĆNOSTI PERSONALIZACIJE
Kupac može bez problema nadograditi svoj C3 Aircross, jer su mu na izboru osam boja karoserije, tri boje krova i četiri color paketa. Ništa nije prepušteno slučaju, personalizacija je osmišljena u najsitnijim detaljima: prozori u 3. redu s efektom rolete, krovni nosači u boji retrovizora, ukrasni umetci za prednja svjetla i za središnji dio kotača. Personalizirati se može i unutrašnjost s pet različitih ambijenta po izboru.

Serijsko uređenje unutrašnjosti naglašava neutralan i moderan dizajn, dok su ostale unutrašnjosti Metropolitan Grey, Urban Red, Hype Mistral i Hype Colorado, nadahnute svijetom mode i namještaja. Na taj način, po želji, možete odabrati klasične boje ili ublažavati kontraste. Također, možete odabrati između nekoliko stila kotača: od dizajniranih ukrasnih poklopca kotača 16’’ ili naplatke od lagane legure 16’’ ili 17’’ u sjajnoj boji.
SVE JE POČELO 2017. GODINE
C3 Aircross, kompaktni SUV/crossover predstavljen je u lipnju 2017. godine na salonu u Parizu, u trenutku kad je svoje zadnje dane odbrojavao djelomice uspješan C3 Picasso, model koji je bio MPV, odnosno višenamjensko, jedno volumensko vozilo, koje se proizvodilo od 2008. Citroën C3 Aircross najavljen je te 2017. godine konceptnim modelom spremnim za proizvodnju pod nazivom C-Aircross predstavljenim javnosti na autosalonu u Ženevi nekoliko mjeseci ranije, i nije prošao nezapaženo. C-Aircross, koncept iz ožujka 2017., najavio je serijski C3 Aircross, koji je postao siguran igrač na tržištu automobila.
Pozicija za upravljačem je odlična, povišena, uz izrazito dobru vidljivost na sve strane te se stvara dojam upravljanja za klasu većeg vozila. Prilikom duljih putovanja na testnom primjerku nedostaje naslon za ruku, dok oni koji su, pak, istim opremljeni, mogli bi desni lakat učiniti bolnim zbog poprilično uskog i tvrdog naslona (uži je od ručne kočnice, koja u ovom modelu nije klasična, što možete vidjeti i na slikama). Instrumenti su analogni i pregledni, a preuzeti su s C3 modela uključujući i središnji ekran nakvačen na centralnu konzolu. Izbornik je viđen kod svih modela PSA grupacije te ne nalazimo zamjerku kod čitljivosti ili same upotrebe istog. Ubrzava za solidnih 10,1 sekundu, uz krajnju brzinu od 183 km/h Citroën, francuski proizvođač automobila koji je prošle godine na razne zanimljive načine proslavio stogodišnjicu svoga postojanja, nikada nije oskudijevao kad je riječ o zanimljivim modelima automobila. Bilo je tu, naravno, i uspona i padova, i sjajnih i onih malo manje sjajnih modela, ali nikada, baš nikada nas ovaj proizvođač nije ostavljao ravnodušnima. I mnogima je, baš poput autora ovih redaka, Citroën bio upravo prvi vlastiti automobil – Dyane. I ako išta možemo reći, a da obuhvatimo sve Citroënove modele od prvoga do onih najnovijih – njihovi automobili su nam uvijek bili tu negdje pri ruci, dostupni, udobni, zanimljivi, inovativni. Citroën C3 Aircross FEEL Puretech 110 S&S BVM6 Ništa manje zanimljiv nije ni model koji smo imali na jednotjednom testu, a riječ je o modelu Citroën C3 Aircross, točnije modelu FEEL PureTech 110 S&S BVM6. Model C3 Aircross za europsko tržište je kompaktni crossover SUV predstavljen u lipnju 2017. godine u Parizu. Oni bolji poznavatelji znat će da je upravo ovaj model legitimni nasljednik modela C3 Picasso za europsko tržište, dakle modela koji je po svom određenju zapravo bio MPV – višenamjensko vozilo koje se proizvodilo od 2008. baš do početka izlaska na tržište upravo našeg modela C3 Aircross. Citroën C3 Aircross je najavljen te 2017. godine konceptnim modelom spremnim za proizvodnju pod nazivom C-Aircross predstavljenim javnosti na autosalonu u Ženevi nekoliko mjeseci ranije, i nije prošao nezapaženo. C-Aircross, koncept iz ožujka 2017., najavio je serijski C3 Aircross Poznato je da je Citroën dio PSA Grupe, koja obuhvaća nekoliko marki osobnih automobila, a među njima svakako treba istaknuti Citroën, Peugeot, Opel (Vauxhall u Velikoj Britaniji) i DS Automobiles. Stoga nije čudno kada vam spomenemo da naš testni C3 Aircross dijeli platformu i mnogo elemenata sa svojim rođakom, Opel Crosslandom X (koji zamjenjuje Merivu), nakon partnerstva između PSA Grupe i tadašnjeg vlasnika Opela tvrtke General Motors, koje je prvi put najavljeno 2012. Njegov stil, koji je režirao njegov dizajner Pierre Authier, u skladu je s onim što predstavlja novi Citroënov asortiman: prednji kraj u dvije razine, 3D svjetla. Ono što je zanimljivo, ne samo za ovaj model, i C3 Aircross nudi brojne mogućnosti za prilagodbu željama kupaca.
T
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana