Novosti
POSLOVNI USPJEH BRANDA IZ SLAVONIJE

Vinkovački Mamino mjesečno proda 100 do 150 svojih proizvoda za djecu
Objavljeno 24. kolovoza, 2020.
Osnivačica Ivana Papić počela je proizvoditi za svoje djevojčice, pa nije bilo kompromisa oko kvalitete

Osnivačica obrta Mamino je Vinkovčanka, 32-godišnja Ivana Papić, majka dvije prekrasne djevojčice Ive (5) i Ane (3) koje su njezina početna i vječna inspiracija i supruga muža bez čije bezuvjetne podrške sve ovo danas imaju, teško bi bilo izvedivo. Nakon sedam godina rada u obiteljskog tvrtki, Ivana se odvažila i uplovila u samostalne poduzetničke vode. Brand Mamino, čiji asortiman čine vreće za spavanje, univerzalne vreće za kolica, različiti proizvodi od pamučnog muslina i mnoga druga oprema za bebe i djecu, nastao je iz potrebe za multifunkcionalnom dekicom za kolica koju Ivana nije mogla pronaći na domaćem tržištu.


-Svatko tko me dobro poznaje, zna da, kada su u pitanju djeca, ne pristajem na kompromise vezano za dvije stvari, a to su da je dijete slabo obučeno i da odjeća ili oprema koju koristi nije od pamučnih materijala, a povrh svega, da sve što koristi mora biti poglavito praktično. Prije tri godine, rođenjem kćerkice Ive, krenula sam u potragu za dekicom koja će se koristiti tijekom vožnje u kolicima. Kod svake kupljene dekice, javljao se isti problem - svaku bi Iva maknula sa sebe. Potraga za dekicom koja bi zadovoljila potrebu bila je neuspješna jer takav proizvod na našem tržištu nije postojao. U tom trenutku rodila se ideja za „3u1“ dekicu. Dekica je zamišljena da se koristi na tri različita načina; u košari, auto sjedalici te u sportskom dijelu kolica. Razradom ideje, kreiranjem kroja te naposlijetku šivanjem dekice, svjetlo dana ugledao je prvi proizvod, svima poznata „3u1“ dekica. Dekica je uskoro zaštićena pri Hrvatskom zavodu za intelektualno vlasništvo i kao takva postala jedna od najtraženijih multifunkcionalnih dekica na našem tržištu. Danas, osim „3u1“ dekice, asortiman branda Mamino čine vreće za spavanje, univerzalne vreće za kolica, različiti proizvodi od pamučnog muslina i mnoga druga oprema za bebe i djecu. Svi proizvodi su ručni rad i zaposlenice obrta su samostalno kreirale krojeve za svaki proizvod. Kvaliteta materijala od iznimne je važnosti tako da u proizvodnji koristimo isključivo pamučni materijal gdje je udio pamuka minimalno 96 posto. Svi materijali posjeduju Oeko-tex standard certifikat i nabavljam ih u Hrvatskoj i Sloveniji. Prodaju i promociju Mamino proizvoda do sada smo obavljali putem društvenih mreža, no, za nekoliko dana, biti će gotova web trgovina putem koje ćemo prodavati naše proizvode. Zainteresirani nas mogu pronaći na www.maminohr.com – kaže Ivana Papić, mlada vinkovačka poduzetnica, jedna prvih „stanara“ vinkovačkog Poduzetničkog inkubatora gdje Grad Vinkovci prostorom, opremom i režijama na početku poslovanja, daje priliku i pomaže mladim poduzetnicima dok „ne stanu na svoje noge".

Istraživanja u Hrvatskoj, a slično je i u svijetu, pokazuju kako se najviše odjeće, obuće i opreme za djecu kupuje preko interneta što je i logično jer mamama je puno lakše od kuće “surfati“ i tražiti najbolje za svoju djecu nego obilaziti trgovine.


Ivana Papić je zadovoljna poslovanjem obrta Mamimo jer svaki mjesec ima rast u prodaji opreme i odjeće za djecu, čak i u vrijeme pandemije koronavirusa pa gotovo nisu ni osjetili poteškoće koje su bile itekako otežavajući faktor u drugim proizvodnim djelatnostima.


-Kupci su prepoznali proizvode Mamino i brand Mamino koji nude kvalitetne proizvode za djecu po pristupačnoj cijeni pa potražnja za proizvodima iz mjeseca u mjesec raste. Za sada imamo dvije zaposlene osobe, ali postoji potreba za novim zaposlenicima, no ipak ćemo s time pričekati do proljeća, jer zbog korone, mi u obrtu smo dodatno oprezni kako ni u jednom trenutku ne bi doveli u pitanje plaćanja režija i isplatu plaća tako da u ovom trenutku doziramo i rast.

Proizvodnja je smještena u Poduzetničkom inkubatoru i svaki početak je iznimno težak pa tako i cijela priča oko inkubacije – kaže Ivana i sada nije zadovoljna uvjetima, ali se nada boljemu.


Ivana Papić je po struci univ.spec.oec. sveučilišni specijalist poduzetništva i za nju su neprestana usavršavanja i nova znanja od velike važnosti pa tako i sa školovanjem ne planira prestati. Planira uskoro upisati i doktorat na Ekonomskom fakultetu u Osijeku i doktorirati na temu razvoja vlastitog brenda.


- Mjesečno imamo 100-150 komada prodanih proizvoda i uglavnom ih prodajemo fizičkim osobama, ali imamo upita i za veleprodaju, no, trenutno nemamo kapacitet za isporučiti toliko proizvoda koliko bi oni tražili. Prodajemo uglavnom u Hrvatskoj. Bilo je nešto prodaje i u iznozemstvo, zapravo uglavnom pokloni, ali sve je većinom prodano u Hrvatskoj - kaže Ivana Papić.

Miroslav Flego
Da sam ja ministrica...

Kada bi bila u prilici, primjerice, biti ministrica poduzetništva, Ivana Papić zna što bi napravila za poboljšanje uvjeta rada poduzetnika.

- Za početak bi trebalo snage maksimalno usmjeriti na to da se mladi potaknu na upise u škole za strukovna zanimanja, jer ako su se ove godine samo četiri djevojke upisale za krojačicu, što će biti za tri godine?! Koga ćemo mi u proizvodnji zaposliti! Druga stvar koja je problematična u ovoj struci, a govorim o proizvodnoj djelatnosti, jest preniska plaća. Poduzetnici obrtnici koji pokreću proizvodnju trebali bi dobiti potporu od države u raznim oblicima i raznim povodima, baš kao što država daje obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima.

Također, davanja na plaću koje kroz poreze plaćamo državi, morala bi biti minimalna kako bi djelatniku mogli isplatiti što veću plaću, i kako bi on bio zadovoljan i kao takav bio primjer mladima da upišu u srednjoj školi zanimanja koja slove kao neatraktivna, a itekako su potrebna hrvatskom poduzetništvu i obrtništvu - predlaže Ivana Papić, vlasnica branda “Mamino”, dodajući kako joj zadovoljni kupci neprestano šalju slike svoje djece u odjeći ili opremi branda “Mamino”, što je najbolji dokaz kvalitete proizvoda, a i to što mame diljem Hrvatske jedna drugoj preporučuju proizvode proizvedene u Vinkovcima, najbolja je reklama. U Hrvatskoj je više web-shopova koji prodaju opremu, odjeću i obuću za djecu, poput Baby Centra, Magic Baby, Svijet beba, Bubamara, ali portali koje prate ovu problematiku tvrde kako su kvalitetniji i oku privlačniji web-shopovi kod manjih proizvođača, poput vinkovačkog branda “Mamino”, jer upravo oni znatno više ulažu u svakog klijenta i svaku narudžbu ne bi li kupca zadržali, pa je samim time korisnička potpora lakše dostupna i brža.

Možda ste propustili...

BRANKO KOLARIĆ, EPIDEMIOLOG I ČLAN ZNANSTVENOG SAVJETA VLADE RH

Eksponencijalni rast previše bi opteretio zdravstveni sustav

ZIMA GRAĐANIMA DONOSI NOVE PROBLEME

U redovima bez zaštite i na niskim temperaturama

PREDSJEDNIK SABORA APELIRA NA ODGOVORNOST I RAZBORITOST:

Nije odgovorno na populistički način dolijevati ulje na vatru