Novosti
SLAVONCI I TURISTIČKA SEZONA

Vlakom do Rijeke jeftinije je iz Praga nego iz Osijeka
Objavljeno 8. srpnja, 2020.
U vlaku iz Osijeka do Rijeke ne nudi se ležaj, kava ni obrok, kraće se putuje, a karta je 65 kuna skuplja nego za putnike iz Češke

Prošloga je tjedna u Rijeku stigao prvi vlak s češkim i slovačkim turistima. Njih 500 stiglo je vlakom privatnog željezničkog češkog operatora RegioJet. Vlak je krenuo iz Praga, prošao kroz Pardubice, Brno, Bratislavu, Budimpeštu, Ljubljanu te naposljetku stigao u Rijeku. Putovanje od Praga do Rijeke traje oko 15 sati, a stoji od 22 eura, što je 166 kuna za obično mjesto, ili od 30 eura za kupe s krevetom, što je 227 kuna. U cijenu su uključeni kava i doručak. U vlaku je dostupna i internet-konekcija. Očekuje se da će ove sezone vlakovima u Hrvatsku ući 30.000 Čeha.

I dok je Česima omogućeno da uživaju u ugodnom putovanju vlakom do Jadrana, za hrvatske turiste s kontinenta koji bi trebali ovog ljeta biti najčešći gosti na Jadranu dolazak do obale i dalje nije tako jednostavan. Tako je na relaciji Osijek - Jadransko more jedina izravna linija ona do Rijeke. Vlak do Rijeke iz Osijeka kreće u podne i dvije minute. Putovanje traje 8,49 sati i u Rijeku se stiže u 21 sat.

Iako putovanje od Osijeka traje gotovo upola kraće nego od Praga, cijena u jednom smjeru iz Osijeka do Rijeke je 65 kuna skuplja nego da u Rijeku putujete iz glavnog grada Češke. Tako je cijena u jednom smjeru za ovaj vlak 231 kuna. U tom vlaku nemate uključenu kavu i obrok. Za one koji vole nešto duža putovanje iz ravnice do mora, tu je i linija za Rijeku s presjedanjima, pa se do 440 kilometara udaljene Rijeke može putovati i nekoliko minuta duže od 24 sata. Riječ je o liniji s polaskom iz Osijeka u 18.15 i dva presjedanja - onim u Zagrebu, gdje je čekanje više od četiri sata, i potom u Ogulinu, gdje se čeka 45 minuta. Nakon točno 106 zaustavljanja u Rijeku stižete sljedećeg dana u 18.18 sati. Direktne linije za Split ni ove godine nema. Najkraća linija do Splita vlakom je ona u trajanju od 10 sati i 35 minuta. Taj vlak kreće iz Osijeka u 10.51, i to u smjeru Vinkovaca, gdje se presjeda na liniju za Split s čekanjem od 15 minuta te kreće preko Zagreba i Knina do Splita. Cijena karte prema HŽ-ovu cjeniku u jednom smjeru je 301 kunu za sjedalo u drugom razredu. Najduža linija do Splita vozi 20 sati i 20 minuta i kreće u jedan sat u noći te Osječane prvo vozi do Varaždina, gdje se od 5.20 do 7 sati čeka linija za Zagreb. Vlak za Split iz Zagreba kreće u 9.42. Za Osječane i jednostavniji načini da do devet ujutro stignu do Zagreba. Postoji još devet sličnih linija s presjedanjima u kojima ni jedno putovanje nije kraće od deset i pol sati.

Kada je u pitanju autobusni prijevoz, iz Osijeka se ove godine nudi nešto manje linija u smjeru Jadrana, a putovanje do Rijeke autobusom prosječno traje sedam i pol sati, te je cijena karte u jednom smjeru 277 kuna. Do Splita iz Osijeka vozi samo jedna linija, i to u večernjim satima, kada u 22.30 kreće autobus koji vozi 11,35 sati po cijeni od 299 kuna.

Najbolje vijesti dolaze zapravo iz Zračne luke Osijek, gdje su 22. lipnja krenuli letovi Trade Aira, i to šest puta tjedno za Zagreb te dva puta tjedno za Pulu i Rijeku, odakle se može nastaviti u Split i Dubrovnik. Također je krenuo i let Croatia Airlinesa za Split, a subotom će nacionalna avionska kompanija letjeti u Dubrovnik, i to sve do 25. listopada. No zanimljivo je da interesa za letove na Jadran gotovo i nema. "Jako je mali interes za letove u srpnju. Jedan od razloga je svakako strah od putovanja zbog COVID-a općenito, a drugi je razlog činjenica da su se karte počele prodavati dosta kasno, a do tada je vjerojatno velik broj građana već imao riješen neki oblik putovanja do Jadrana", kaže direktor ZL-a Osijek Davor Forgić.

Nefreteta Z. Eberhard
JOŠ NIŠTA OD OBNOVE KOLODVORA
Iako HŽ već nekoliko godina najavljuje rekonstrukciju zgrade željezničkog kolodvora u Osijeku, što je investicija vrijedna oko 18 milijuna kuna, to se još nije dogodilo. No zgrada i prostor oko zgrade uistinu su u sve lošijem stanju. Ipak, ono što najviše šokira je izgled pruga i tračnica uz glavni kolodvor. Oko gotovo svih tračnica raste visoka trava od najmanje tridesetak centimetara, što je dokaz minimalnog željezničkog prometa na ovom području.
Najčitanije iz rubrike