Ekonomija
20. PROGLAŠENJE POBJEDNIKA U HKG-U ŽK OSIJEK

Kulen Zvonka Barića iz Narda šampion jubilarnog natjecanja
Objavljeno 4. srpnja, 2020.
Vicešampionom ocjenjivanja kulena u ŽK Osijek proglašen je Kulen Novosel iz Gata

Kulen OPG-a Barić iz Narda, kod Valpova, šampion je jubilarnog, 20. ocjenjivanja kakvoće kulena/kulina Hrvatske gospodarske komore Županijske komore Osijek. Taj je kulen, kao i onaj vicešampionski, a riječ je o Kulenu Novosel iz Gata, osvojio zlatnu medalju na tom tradicionalnom natjecanju.Svečanost je održana jučer u HGK-u ŽK Osijek, a šampionu i vicešampionu zlatne je medalje uručio Zoran Kovačević, predsjednik HGK-a ŽK Osijek i predsjednik organizacijskog odbora ocjenjivanja.
Uručeno je još osam srebrnih medalja, 11 brončanih i četiri diplome.

- Ovogodišnje ocjenjivanje, koje provodimo u suradnji s Prehrambeno-tehnološkim fakultetom, održali smo u doista posebnim uvjetima. Baš kao i ovo proglašenje pobjednika, za koje smo, pod prijetnjom koronavirusa, morali smanjiti broj pozvanih osoba. Ovo jubilarno ocjenjivanje po nečemu je specifično, prvi su se put mogli prijaviti isključivo proizvođači kulena upisani u Upisnik odobrenih ili registriranih objekata u poslovanju s hranom životinjskog podrijetla. To su oni koji sa svojim kulenima mogu legalno izići na tržište - kroz trgovine, mesnice ili restorane - kaže Igor Mikulić, viši stručni suradnik u HGK-u ŽK Osijek.
Odlučili su to uvjereni da je u proteklih 19 godina u cijeloj Slavoniji i Baranji izrastao dostatan broj registriranih kvalitetnih proizvođača kulena. U pet slavonskih županija registrirano je 70 proizvođača suhomesnatih proizvoda - tvrtki, obrta i OPG-ova, od toga je 50 ozbiljnih proizvođača kulena, a na ovo natjecanje prijavilo se njih 25.
- Kuleni koje smo dobili na ocjenjivanje najbolji su od najboljih, to je vrh vrhova te delicije, kojom se Slavonija, Baranja i Srijem ponose - dodao je Mikulić i najavio da će prvi put katalog s rezultatima ocjenjivanja poslati na adrese restorana diljem Hrvatske, da znaju gdje mogu kupiti te kvalitetne proizvode.
Svjesno važnosti kulena, potporu ovom natjcanju dalo je Ministarstvo poljoprivrede.
Potvrdio je to Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice poljoprivrede: "Naš nacionalni identitet čine autohtoni proizvodi koji odražavaju specifičnost podneblja, gdje nastaju. Hrvatska ima 25 zaštićenih proizvoda do sada, a među njima su slavonski i baranjski kulen/kulin. Tim proizvodima visoke kakvoće možemo konkurirati na europskom tržištu, ali moramo povećati količinu proizvoda i ujediniti proizvođače kako bismo bili konkurentniji."
Karalić je dodao da je Ministarstvo poljoprivrede zadržalo državnu potporu za krmače, a od novih mjera za svinjogojce najavio je reprocentre za 20.000 krmača, sve s ciljem povećanja proizvodnje i samodostatnosti.

"Sve te mjere neće biti dostatne ako ne damo prednost domaćim, zdravim i autohtonim proizvodima, kakav je slavonski i baranjski kulen", zaključio je Karalić. A da su proizvodi prijavljeni za ovo natjecanje doista takvi, potvrdio je prof. dr. sc. Goran Kušec, predsjednik peteročlanog ocjenjivačkog panela, u kojemu su, osim njega, bili: izv. prof. dr. sc. Krešimir Mastanjević, Krunoslav Mužević, dr. vet. med., Miroslav Milas, dipl. ing., i Tomica Đukić, chef Hotela Osijek i kuhar hrvatske nogometne reprezentacije. - Billi smo strogi u ocjenjivanju, no takvi smo oduvijek. Zadatak nam nije bio lak, jer riječ je o vrhunskim proizvodima. Ocjenjivali smo čvrstoću, izgled, okus, miris, a ljutina je stvar svakog proizvođača. Dodijelili smo dva zlata, što je samo znak visoke kvalitete, no i srebrni i brončani kuleni također su vrhunska postignuća. Najvažnije od svega je da se stvorila jaka baza kvalitetnih proizvođača kulena, a, kao i uvijek, moguća su poboljšanja - istaknuo je Kušec u ime peteročlanog ocjenjivačkog panela. Ocjenjivanje je održano pod medijskim pokroviteljstvom Glasa Slavonije i Agroglasa. Vesna Latinović

Pobjednik Zvonko Barić rekao je da mu je natjecanje, iako je već dva puta bio njegov šampion, izazov
Možda ste propustili...

U CILJU SMANJENJA PLASTIČNOG OTPADA

Nastavlja se Konzumova kampanja “Jedna manje”

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

Najčitanije iz rubrike