Osijek
ZAPOČELO LJETNO SEZONSKO SNIŽENJE

Oprez, poznata marka nije i jamstvo kvalitete
Objavljeno 3. srpnja, 2020.
Na ljetnim sezonskim sniženjima građani najčešće kupuju odjeću, obuću i modne dodatke. No kupuje se i vrtna oprema

Iako iz izloga osječkih trgovina već posljednja dva tjedna “vrište” natpisi poput "akcije" i "popusti", ljetno sezonsko sniženje službeno je započelo 1. srpnja. Na račun COVID-a gužve i redovi ispred trgovina su izostali, a popusti su simbolični. Ljetno sezonsko sniženje započinje 1. srpnja i može trajati najduže 60 dana. Ne prodaju li se svi proizvodi u tom roku, mogu se i nakon proteka 60 dana prodavati po sniženoj cijeni, ali bez daljnjeg oglašavanja prodaje kao sezonskog sniženja. Trgovac je pritom dužan istaknuti staru i novu cijenu, kako bi se potrošač lakše informirao o iznosu popusta i uopće uštedi koju će ostvariti kupnjom određenog proizvoda.

"Na sniženjima ne treba kupovati nepromišljeno jer, ako roba kupljena u prodavaonici nema nedostatak, trgovac zakonski nije dužan odobriti zamjenu ili povrat novca. Ako pak roba ima nedostatak, kupac ju može reklamirati kao da je kupljena po redovitoj cijeni, što god trgovac tvrdio“, kaže pravna savjetnica iz područja zaštite potrošača, Dunja Maletić, koja iza sebe ima bogato iskustvo kada su u pitanju reklamacije građana vezane uz sniženja.

"Savjetovala bih građanima da, sudeći prema iskustvima potrošača koji nam se obraćaju, veća cijena ili razvikani brand robe ne znači nužno i bolju kvalitetu. Mnogo je reklamacija upravo na one skupe komade koji imaju nedostatke baš poput nekih znatno jeftinijih, pa potrošači budu tim ogorčeniji jer su izdvojili za njih više novca, očekujući kvalitetu koja je izostala. To se osobito odnosi na obuću. Također bih naglasila da potrošač nije dužan čuvati kutiju ako želi reklamirati proizvod s nedostatkom, što je čest slučaj kod obuće i tehnike. Dogodi se nedostatak, a trgovac im odbije reklamaciju jer nisu sačuvali kutiju, što prema zakonu ne moraju, no građani to ne znaju. Ambalažu trgovac smije uvjetovati samo kad kupac vraća proizvod jer se predomislio, a proizvod pritom nema nedostatak“, savjetuje Maletić.

Dodaje, na ljetnim sezonskim sniženjima građani najčešće kupuju odjeću, obuću i modne dodatke.

Prema praksi u posljednjih nekoliko godina, iz Hrvatske gospodarske komore očekuje se da se promet u trgovini na sezonskom sniženju povećava čak i do 30 posto.

"Sezonska se sniženja posljednjih godina kreću u rasponu od 20 do 50 posto, uz napomenu kako taj raspon raste kako se bliži kraj sezone. U posljednjem krugu sniženja, pred sam istek roka od 60 dana, može se pronaći roba snižena i do 70 posto, što znači da se i hrvatska trgovina približava europskim trendovima i velikim popustima u vrijeme sezonskih sniženja, čime postaje konkurentnija u odnosu prema zemljama okružja. Uz napomenu kako se na sezonskim sniženjima, uz odjeću i obuću, nalaze i često prodaju i različiti sezonski proizvodi kao što su ljetna oprema, proizvodi za opremanje doma, sezonske dekoracije i slično", pojasnila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Ivana Solar
POPUSTI PONUĐENI I NEŠTO RANIJE
“Neki trgovci ponudili su dodatne promotivne akcije i ostale posebne oblike prodaje i prije početka sezonskog sniženja. Oni su se, naime, zatekli u nezavidnom položaju jer im je zbog situacije s koronavirusom poslovanje bilo ograničeno točno na početku proljetne sezone, što inače označuje početak dobrog poslovanja i pojačanog prometa. Neki od njih spustili su svoju robu i do 40 posto u okviru predsezonskih sniženja, prije redovitog zakonskog ljetnog sniženja koje počinje 1. srpnja”, ističe Tomislava Ravlić.
Dunja Maletić

pravna savjetnica

Na sniženjima ne treba kupovati nepromišljeno jer ako roba nema nedostatak, trgovac nije dužan odobriti zamjenu ili povrat novca. Ako pak roba ima nedostatak, kupac ju može reklamirati, što god trgovac tvrdio.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana