Autoglas
PREMIJERA

Volkswagen predstavio dvije varijante Arteona
Objavljeno 30. lipnja, 2020.
Arteon i Arteon Shooting Brake odlikuju se atletskim linijama, a sva nova odlična tehnička dostignuća primjenjuju se u obje verzije

Volkswagen je u sklopu svjetske premijere predstavio novi Arteon, a usporedno je pokazao i drugu verziju - novi Arteon Shooting Brake. Ova verzija u cijelosti redefinira koncept Varianta. S ovim modelom Volkswagen je ove godine donio 34 nova modela.

- S modelom Arteon Shooting Brake sada proširujemo svoju ponudu modela u važnom segmentu srednje klase vozila. Svojim dinamičnim dizajnom, visokom razinom funkcionalnosti i najmodernijim tehnologijama ovaj će model postaviti nova mjerila u svojoj klasi - rekao je Ralf Brandstätter, operativni direktor i glavni izvršni direktor Volkswagen osobnih vozila.

Arteon je Volkswagenov Gran Turismo od 2017. godine. Dizajn novog Arteona i Arteona Shooting Brake ekspresivan je i avangardistički. Posebno je upečatljiv dizajn prednjeg dijela vozila s novom kontinuiranom svjetlosnom trakom, markantnim kromiranim prečkama i novim otvorima za zrak koji su smješteni ispod. Rešetka hladnjaka i dugi, široki poklopac motora formalno čine cjelinu te karakteriziraju obje verzije Arteona kao modele, čiji je prednji dio prepoznatljiv u masi - zahvaljujući posebnoj signaturi LED svjetala u prednjem i stražnjem dijelu vozila, čak i noću.

Dva nova modela
Arteon i Arteon Shooting Brake odlikuju se atletskim linijama, a međusobno se znatno razlikuju od B stupova prema stražnjem dijelu vozila. Dok linije krova i prozora fastback modela padaju paralelno od B stupova u obliku luka i tako postaju dijelom stražnjeg dijela vozila u obliku coupéa, linije krova i prozora kod modela Shooting Brake produžene su prema stražnjem dijelu vozila, završavajući u novom krovnom spojleru.

U gornjem području linija prozora proteže se paralelno s krovom. Međutim, u donjem se području linije uzdižu prema D stupovima. Rezultat toga je uža i upečatljivija površina prozora u stražnjem dijelu vozila. Svi elementi zajedno čine sportski stražnji dio vozila tipičan za Shooting Brake.

Sva nova tehnička dostignuća primjenjuju se u objema verzijama karoserije. U njih se, prvi put u Arteonu, ubraja plug-in hibridni pogon. Potpuno električni doseg modela toliko je velik da će mnogi vozači Arteona eHybrid1 i Arteona Shooting Brake eHybrid1 prelaziti svoje dnevne dionice bez lokalnih emisija. Oba Arteona, fastback verzija i Shooting Brake, među prvim su modelima koji će biti dostupni u višoj srednjoj klasi s plug-in hibridnim pogonom.

Arteon R vrhunski je model u modelskoj liniji. Njime se Volkswagen nastavlja probijati u područje premium performansi. Ono što je ovdje fascinantno nisu samo čiste performanse nego i način na koji vozila pretvaraju svoju snagu u pogon prema naprijed. Nova, progresivna tehnologija - R-Performance Torque Vectoring - pobrinut će se da se pogonska sila preko raspodjele okretnog momenta ne distribuira samo varijabilno između osovina nego i između stražnjih kotača, ovisno o situaciji. Time će se osigurati nova razina dinamike vožnje u ovoj klasi.

Puno prostora
Arteon karakterizira visokofunkcionalni cjelokupni koncept. Svi putnici, i u prednjem i u stražnjem dijelu obiju verzija Arteona, profitirat će od modularne poprečne platforme (MQB). Maksimalni slobodni prostor za noge u stražnjem dijelu vozila od 1016 mm najbolja je vrijednost u klasi. Zbog svog samostalnog krova Shooting Brake nudi povećanu unutrašnju visinu u prednjem i stražnjem dijelu vozila. Naslon stražnjeg sjedala može se asimetrično preklopiti u oba modela u sklopu serijske opreme. Kada se prtljaga utovari do naslona stražnjeg sjedala i visine pokrivke prtljažnika, iza stražnje klupe Arteona Shooting Brake postaje dostupan prostor za odlaganje veličine 565 litara (fastback: 563 litre). Kada se prtljaga utovari do naslona prednjih sjedala, volumen utovara povećat će se na 1632 litre (fastback: 1557 litara). Utovarna površina dugačka je u oba slučaja maksimalno 2090 m (do prednjih sjedala).

Kamera za vožnju unatrag „Rear View“ (opcijski dostupna) dodatno je unaprijeđena te sad između ostalog nudi „Cornerview“ (proširenje slike kamere na zaslonu infotainment sustava s 90 stupnjeva na široki kut od 170 stupnjeva) i poseban „Prikaz prikolice“ (pogled odozgo radi lakšeg priključivanja prikolice).

Pripremio: Milan Bugarić
DODATNI SUSTAV POTPORA IQ.DRIVE
Osim pogona, spektar tehničkih noviteta obuhvaća dodatne sustave potpora IQ.DRIVE. Novost u ovoj seriji modela je opcijski „Travel Assist“. Sustav omogućuje djelomice automatiziranu vožnju u području brzine od 0 km/h do 210 km/h (u okviru ograničenja sustava). Posebice vožnje u prometu s čestim zaustavljanjima i kretanjima i tijekom radova na cesti postaju osjetno ugodnijima uz sustav „Travel Assist“. Sastavni dio sustava „Travel Assist“ čini ACC s prediktivnom regulacijom brzine. Automatska regulacija razmaka reagira na ograničenja brzine, naseljena mjesta, zavoje, kružne tokove s pomoću odgovarajućih prilagodbi brzine. U opseg funkcija sustava „Travel Assist“ ubrajaju se također potpora zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist“ s funkcijom zadržavanja vozila na sredini voznog traka te potpora kočenja u nuždi „Front Assist“ sa sustavom prepoznavanja pješaka.
EKSKLUZIVAN COCKPIT ARTEONA
Novodizajnirani cockpit Arteonu osigurava još veću ekskluzivnost. Rukovanje olakšavaju dodirni klizači za automatski klima-uređaj i novo višenamjensko kolo upravljača s dodirnim površinama. Dodatne novosti: integracija aplikacija preko funkcije „App-Connect Wireless“ za „Apple CarPlay“ i „Android Auto“ (Google) koja je sada bežična te vrhunski sound sustav stručnjaka za zvuk Harman Kardon, koji dolazi sa snagom od 700 W i koji je posebno dizajniran za Arteon i Arteon Shooting Brake. Nova se unutrašnjost po želji može usavršiti ambijentalnim osvjetljenjem koje se može namjestiti u čak 30 boja.