Učionica
MIRELLA MÜLLER:

Prestaju li djeca učiti pisati? Digitalizacijom udžbenika do narušavanja grafomotorike.
Objavljeno 30. lipnja, 2020.

Docentica doktorica Mirela Müller s Odsjeka za pedagogiju Filozofskoga fakulteta Osijek objavila je u trenutačnim izvanrednim uvjetima mrežno predavanje u sklopu projekta popularizacije znanosti Otvoreni četvrtak koje je dostupno na njezinu YouTube-profilu i na Facebook-stranici Otvorene srijede od 21. travnja 2020. godine. Predavačica je predavanjem upozorila na važnost razvoja pisanja rukom kao vještine koja je obilježila ljudski razvoj. Iako sve implikacije potpune digitalizacije i zanemarivanja vještine pisanja nisu još u potpunosti znanstveno istražene, vrijednost je rukopisa u razvoju kognitivnih sposobnosti zasigurno velika jer kognitivna je aktivnost tijekom pisanja rukom složenija od primjerice odabira slova na tipkovnici. Nadalje se može zaključiti da oblikovanje slova graniči s umjetnošću te se utoliko može povezati i s ljudskom kreativnošću. Predavačica je zaključila kako su opasnosti nedostatka razvoja grafomotorike osobito aktualne u vrijeme kolektivne daljinske nastave kao u slučaju trenutačne pandemije. Zbog toga je upozorila na potrebu ciljanoga usavršavanja nastavnika za rad u digitalnom okruženju i u pogledu promicanja medijske pismenosti.

Videozapis je u 24 sata pogledalo oko 200 osoba što upućuje na činjenicu da je tema nadasve aktualna i javnosti zanimljiva. Predavanje je i dalje dostupno na poveznici: https://youtu.be/XRen1DHwj-Q.

Jasna POLJAK REHLICKI, Stephanie JUG

Možda ste propustili...