Objavljeno 26. lipnja, 2020.
Album “Come & See” hibridni je derivat bluesa, jazza, avangarde i black-metala koji vas želi uznemiriti
Tjeskobno i eklektično. Vrišteće emotivno putovanje na drugu stranu našeg stvaranja kaosa koji prati ljudski rod u stopu. Isprva postoji buka, toliko zaglušujuća i povremeno izvan svake pameti da slušatelj želi odustati od zajedničkog putovanja, no sam naziv pjesme "Eating Unblessed Meat" probudio je u meni želju da saznam o čemu pjevaju ta dva brata iz San Francisca koja se kriju iza maski. Ono što je navodno počelo kao black-metal, o čemu vam ne mogu govoriti jer je ovo moj prvi susret s njima, danas je preraslo u hibridni derivat bluesa, jazza, avangarde i već spomenutog black-metala koji za želju imaju uznemiriti svakog, dovoljno hrabrog ili ludog, da uđe u njihov svijet u kojemu sloboda ima ključno mjesto. Sloboda od osobnih trauma iz djetinjstva odrastajući u projektima stambenog zbrinjavanja sirotinje, a u središte svoje ispovijedi stavili su zloglasni Cabrini-Green kompleks u Chicagu, isti onaj koji je poslužilo Cliveu Barkeru kao inspiracija za danas kultni horor "Candyman". Siromaštvo, konstantno uznemiravanje zajednice od bandi kao i zanemarivanje od vlasti samo su još jedna u bezbrojnom nizu slika opresivne i nasilne američke povijesti.
Prvi je ovo album koji su braća objavila s bendom, šireći svoje ionako beskrajne horizonte, jer njihov, ajmo biti uskogrudni pa reći, nekonvencionalni zvuk obogaćen je nevjerojatnim kolažem ideja koje izvlače iz elektronike, psihodelije, pa čak i popa, stvarajući strukture pjesama koje više imaju dodirnih veza s istočnom Europom nego zapadnom obalom SAD-a. Stoga, ako imate volje, ili možda prije svega želudac, za putovanje tamnom stranom povijesti koja zvuči kao da Portishead sviraju lo-fi metal na praznom dječjem igralištu, ne tražite dalje. Malaleek, robovi u prijevodu s arapskog, imaju puno toga odsvirati i reći, pitanje je samo želite li se suočiti s istinom koju dijele.
Nikola Kučar
mamaleek.bandcamp.com
Iza imena Malaleek kriju se dva anonimna brata iz San Francisca o čijim albumima, koje su počeli objavljivati još 2008. godine (Fever Dream), pišu uglavnom hvalospjeve. Nakon prva tri samoizdana albuma, “Fever Dream”, “Mamaleek” i “Kurdaitcha” potpisuju ugovor da diskografkom kućom The Flenser, za koje objavljuju bendovi poput Bosse-de-Nage ili Panopticon.