Magazin
SVIJET TRENDOVA: OD KORONE DO T-SHIRTA

Dobra majica dobro se nosi
Objavljeno 13. lipnja, 2020.
Sanja Huić: Ljubav prema putovanjima i poduzetnički biznis

Životi nam se nakon dvomjesečne karantene polako vraćaju u normalu. Otvaraju se dućani, u uredima se ponovno ispijaju kave, a ulice su pune ljudi. Neki od nas karantenu su iskoristili za zbližavanje s obitelji, drugi su pak spremili svaki kutak stana, treći naučili neki novi jezik, a nekolicina kreativaca u karanteni je odlučila kako je vrijeme da svoju strast pretvori i u pravi hobi.

Jedna od takvih je i zagrebačka arhitektica Sanja Huić, koja je svoju ljubav prema putovanjima odlučila pretočiti u - majice! "Nisam osoba koja voli biti na mjestu, stoga mi karantena u početku nije najlakše pala.

NOVI KARIJERNI IZAZOV

Dodatno je uletjelo bolovanje, pa sam se u jednom trenu našla s puno previše slobodnog vremena, zatvorena u svom stanu. Jedino što sam mogla bilo je čitati o dalekim zemljama i maštati o putovanjima na koja bih mogla otići kada se jednom sve završi, a onda sam se prisjetila jedne svoje davne ideje o nešto posebnijem tisku na majice s putovanja na kojima sam bila i odlučila je provesti u stvarnost", priča nam poduzetna Sanja. Sa svojim partnerom Antom, koji je po struci grafički dizajner, u posljednjih nekoliko godina posjetila je mnogo zemalja u Europi i Aziji, a s njih su se, naravno, vratili s hrpom fotografija.

No dok se većina turista obično koncentrira na glavne znamenitosti gradova koje su posjetili ili pak selfije na poznatim lokacijama, Sanjine fotografije obično su sadržavale zgrade ili pak najobičnije motive poput vrata, štandova s knjigama ili livada.

"U vrijeme dok sam češće putovala s prijateljicama, obično bi me zafrkavale kada bih stajala ispred neke njima obične zgrade i do sat vremena te je fotkala iz svih mogućih kutova. No imam sreće što je Ante, zahvaljujući tome čime se bavi, vrlo brzo shvatio moju fascinaciju", smije se Sanja. "On se i u slobodno vrijeme bavi dizajnom, a kako je veliki obožavatelj automobila, već neko vrijeme za zaljubljenike jurilica izrađuje majice s raznim automobilskim motivima pod brendom Shirts from Garage. Odlučio je podržati moju ideju tiskanja majica s motivima putovanja i tako je nastao Shirts from Backpack", otkrila nam je mlada arhitektica, koja je dosad imala prilike raditi na mnogim zanimljivim projektima, od vrtića i škola do hotela i višestambenih zgrada, a putem projektirajući i rekonstrukciju kuće vlastite obitelji. Ipak, majice s otiskom bit će joj posve novi karijerni izazov.

AMBICIOZNI PLANOVI

A kako su majice s motivima dalekih nam zemalja u mnogim dućanima odjeće, zanimalo nas je po čemu će se Shirts from Backpack razlikovati od ostalih.

"Ono što je meni uvijek smetalo kod majica s motivima raznih gradova koje se mogu naći u dućanima jest to što je tisak uvijek generički. Naime, ako je riječ o Parizu, na majici će biti Eiffelov toranj. Ako je u pitanju London, Big Ben ili pak crveni autobus. Kao osobu koja na putovanjima voli vidjeti i nešto osim znamenitosti, mene to nije zadovoljavalo pa sam odlučila ponuditi i nešto posebnije. Ona plava vrata iz Lisabona koja su prekrasna, a koja se niste sjetili fotkati. Zeleno polje na Baliju kroz koje ste se, šetajući, osjećali najspokojnije u životu. Ptice u letu iznad paviljona jednog od najpoznatijeg portugalskog arhitekta. Sve fotografije koje će biti otisnute na majicama Shirts from Backpack autorske su fotografije koje se ne mogu samo skinuti s nekog besplatnog servisa i otisnuti u tisućama primjeraka, majice su napravljene od organskog pamuka, a fotografije na njima otisnute su po narudžbi. I vjerujem da ih upravo taj cijeli splet čini jedinstvenima", objašnjava Sanja.

Ako vas ova priča dodatno zanima, o majicama Shirts from Backpack više možete saznati na istoimenoj Facebook stranici, a nas je za kraj ipak zanimalo još nešto - koju će lokaciju Sanja i Ante, kada to budu mogli, iduću posjetiti.

"Voljela bih posjetiti Afriku, čisto zato što još nisam imala prilike posjetiti kolijevku čovječanstva, a od malo bližih destinacija zanimljive su mi nešto hladnije zemlje Skandinavije. U svakom slučaju, koja god to zemlja bila, sigurna sam da ću pronaći neku zanimljivu zgradu za fotkanje", zaključuje Sanja.

Priredio: Darko JERKOVIĆ
Kratka povijest T-shirta
Majice kratkih rukava od bijelog pamuka početkom 20. stoljeća postale su obvezno donje rublje svih članova Američke vojne mornarice. Dvadesetak godina poslije na Sveučilištu Južne Kalifornije igrači američkog nogometa odjenuli su slične majice kako bi spriječili žuljeve od golemih štitnika za ramena. T-shirt je postao toliko moderan da su ga studenti počeli krasti kako bi ga mogli nositi. Sveučilište je nakon toga počelo printati “Property of USC” (vlasništvo Sveučilišta Južne Kalifornije) na njih - dakle, ne iz ponosa, nego zbog učestalih krađa.



1951. - POTKOŠULJA ZVANA ČEŽNJA: Holivudskom buntovniku Marlonu Brandu u tankoj bijeloj majici kratkih rukava u filmu “Tramvaj zvan čežnja” nije mogao nitko odoljeti. Curice su za njim vrištale, a tinejdžeri su ga oponašali. Do kraja godine profit od prodaje majica kratkih rukava popeo se na 180 milijuna dolara. Marlon Brando u ulozi Stanleya Kowalskog proslavio je majice kratkih rukava bez obzira (ili možda baš zato) na to što mu je lik neobuzdan i divlji poput neukrotive prirodne sile, a teško da bi takvo što uspio u košulji s kravatom.



1969. - ŠARENE MAJICE POSTAJU POPULARNE: Desetljećima su boje koje je proizvodila američka tvrtka Rit dye koristile samo umirovljenice koje su željele promijeniti boju svojih zavjesa i posteljine. No sredinom šezdesetih američki reklamni čudotvorac Don Price nanjušio je novo tržište za boje Rit - mladi koji su bojili svoje majice. Krajem šezdesetih Don Price se još jednom odlučio na odličan poslovni potez kad je napravio stotine šarenih majica i poklonio ih izvođačima na Woodstocku. Majice u raznim nijansama na različitim mjestima ubrzo su usvojene kao uniforma kontrakulture.



1977. - I NY: Sedamdesetih je New York bio na glasu kao turistička noćna mora. Bio je prljav, dekadentan i imao je visoku stopu kriminala. Kako bi popravili reputaciju svog grada, predstavnici odjela za trgovinu unajmili su dizajnera Miltona Glasera da napravi logo za New York koji će se svima dopasti. Glaser je u vrijeme ručka na papirnatoj salveti napisao “I NY” i to je postao logo oživljavanja turizma u New Yorku. Osim toga, majica s tim natpisom postala je najimitiranija majica na svijetu. Glaseru se činilo da je privlačnost bila u tome da čitatelj mora dekodirati simbole, nakon čega se osjećao pametnim.



1984. - FRANKIE JE NAUČIO GOVORITI: Britanski je radio BBC zabranio pjesmu “Relax” grupe Frankie Goes to Hollywood jer su riječi navodno bile seksualno preeksplicitne. Naravno, nakon toga je prodaja singla nevjerojatno porasla i pjesma se našla na prvom mjestu. Menadžer i producent Paul Morley stavio je riječi pjesme na majice kako bi proslavio pobjedu nad cenzurom. Natpis “Frankie says relax” (Frankie kaže opustite se) pretvorio je milijune ljubitelja benda u hodajuće reklame i iako je popularnost benda ubrzo zamrla, majice su nastavile živjeti i pojavljuju se posvuda, čak i na Jennifer Anniston i Homeru Simpsonu. (TP/DJ)
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

VODENI SVIJET: LJETO BIBLIJSKIH KIŠA

Od Gunje do Zagreba: Poplave ne biraju mjesto ni vrijeme, ljudski nemar je konstanta

2

ISTARSKO-SLAVONSKE VEZE: KORONA, KULTURA I KOMUNIKACIJA

Priča produženog trajanja čiji je svršetak nedokučiv

3

TEMA TJEDNA - POVIJESNI DOGOVOR: FINANCIRANJE OPORAVKA I RAZVOJA (I)

Europski novac za hrvatski izlazak iz krize