Osijek
PROMETNA NEKULTURA

U gradu bez kontrole buja bahatost vozača
Objavljeno 25. svibnja, 2020.
Bezobzirni vozači pješacima u Pejačevićevoj ulici ne ostavljaju ni metar prolaza, a uništavaju i zelene površine

Nepropisno parkiranje u Osijeku nije nikakva novost. Ta sveprisutna i iritantna praksa nesavjesnih vozača posebno je izražena u posljednjih godinu i pol dana otkako u gradu Osijeku ne postoji "pauk" služba za uklanjanje nepropisno parkiranih vozila.

U takvim okolnostima svako malo, gotovo svakog tjedna, svjedočimo zastojima tramvajskog prometa, a parkiranje na zelenim površinama i drugim za to nepredviđenim površinama svakodnevna je pojava.

Posljednja od takvih priča dolazi iz samog središta grada, iz Pejačevićeve ulice, gdje jedan naš čitatelj već duže vrijeme marljivo fotoaparatom dokumentira vozačku bahatost i bezobzirnost.

Naime, na južnoj strani Pejačevićeve, između Rokove i Waldingerove ulice, parkirna su mjesta, u nastojanju da im se poveća broj, iz bočnih pretvorena u poprečna, pa se sada na prostoru gdje je prije bilo jedno parkirno mjesto tiskaju dva automobila.

A tu najviše trpe pješaci jer se vozači parkiraju preduboko na pješačku stazu, ne ostavljajući dovoljan razmak između vozila i kuća, tako da je tamo često otežan prolazak jednoj osobi, a nemoguć, primjerice, majkama s dječjim kolicima, što zorno ilustriraju i fotografije koje nam je ustupio čitatelj. Drugi je problem taj što gotovo svi vozači kotačima automobila prelaze preko žardinijerica u kojima je zasađeno drveće te tako uništavaju zelenu površinu.

S obzirom na uvodno spomenuto nepostojanje "pauk" službe, takvo bi ponašanje trebala sankcionirati policija, no ona to očito ne čini ili ne čini dovoljno često jer, kako nas uvjerava naš čitatelj, a i osobno smo se u to uvjerili bezbroj puta, možemo reći da su na južnom dijelu Pejačevićeve ulice pravilno parkirana vozila prava rijetkost, puno je više onih koja su parkirana na opisani, pogrešan način.

- U nekim slučajevima ne ostane ni metar između zgrada i vozila. To tako traje godinama, a sve na štetu pješaka, koji bi prema svim načelima, a pogotovo u središtu grada, trebali imati prednost. Ali nisu samo vozači krivi za takvo stanje, nego su svoj doprinos dale i gradske službe. Prvo, zato što se linije parkirališta ne održavaju i slabo su vidljive i danju i noću. Drugo, zato što se ne kažnjavaju vozači koji se nepropisno parkiraju. Treće, zato što je loše projektiran način parkiranja. Nedostaje graničnik na prednjoj strani koji bi ograničio i spriječio da vozilo nagazi na pješačku stazu. Ovdje uopće nije problem da nema mjesta za parkiranje nego se nitko ne pridržava propisa i pravilnika - upozorava naš čitatelj, stanovnik Gradske četvrti Gornji grad.

Neki stanovnici Pejačevićeve, dodaje, bezobrazluku vozača doskočili su tako što su o svom trošku na rub pješačke staze postavili žardinijere, pa se na tom mjestu, čak i da žele, vozači ne mogu parkirati preblizu kućama.

Kada je riječ o mogućim sankcijama za vozače koje "krasi" mentalitet Divljeg zapada, Zakon o sigurnosti prometa na cestama je jasan, odnosno propisano je gdje ne smiju parkirati vozilo. Dakle, u zakonu piše: "Vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo na mjestu na kojemu bi ono ugrožavalo sigurnost drugih sudionika u prometu ili predstavljalo smetnju za normalan tok prometa ili kretanje pješaka."

Članak 82. Zakona decidirano kaže da je zaustavljanje ili parkiranje dopušteno ako je ostavljeno najmanje 1,6 metara širine na površini za kretanje pješaka, s tim da ta površina ne može biti uz rub kolnika. Pod istim uvjetima može se i parkirati ako je to dopušteno prometnim znakom. Novčanom kaznom u iznosu od 300 kuna kaznit će se za prekršaj vozač ako postupi suprotno tim odredbama.

Ivan Alilović
NITKO SE NE BOJI JER NEMA “PAUKA”
Članak 84. Zakona kaže i da će policijski službenik ili službenik jedinice lokalne samouprave naredbom odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa, među ostalim, i kada je vozilo parkirano ili zaustavljeno na nogostupu, ako pješak prilikom kretanja mora zbog vozila silaziti na kolnik ili drugu površinu (slobodan prolaz između parkiranog vozila i zgrade manji od 100 cm). No to je, kako smo već rekli, u Osijeku trenutno nemoguće zbog nepostojanja “pauka”.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike