Ekonomija
PODRIJETLO HRANE SVE VAŽNIJE

Potrošači biraju domaće ekoproizvode
Objavljeno 23. svibnja, 2020.
Ekoproizvodi iz godine u godinu zauzimaju sve važnije mjesto u košarici potrošača, navode s portala Ja TRGOVAC i dodaju da hrvatski građani itekako prate taj globalni trend, pa ne iznenađuje da čak 99 % građana naše zemlje zna za ekološke (bio ili organske) proizvode. Od toga je 72 % onih koji su dobro poznaju značajke te kategorije proizvoda, a 27 % građana samo djelomično poznaje ekoproizvode.
"Jako su zanimljivi stavovi građana kada je riječ o njihovoj percepciji kvalitete ekoproizvoda. Tako njih 63 posto ističe da su ekoproizvodi kvalitetniji od konvencionalnih, a četiri puta manji udio (16 %) ispitanika smatra kako ta konstatacija ne stoji. Preostalih 21 % anketiranih nije znalo odgovoriti na to pitanje. Kada je riječ o konkretnom kupovnom ponašanju, tu je ipak nešto drukčija slika, jer samo 23 % hrvatskih građana redovito kupuje proizvode koji su označeni ekološkima, dvije ih trećine (67 %) to čine rijetko, a ekoproizvode nikad ne kupuje 10 % ispitanika", navode s portala Ja TRGOVAC.


Istraživanje su tijekom veljače 2020. proveli magazin Ja TRGOVAC i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana starijih od 16 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika. Z.Rupčić
Polovina građana ekoproizvode kupuje u trgovačkim lancima
​Istraživanje je pokazalo da više od polovine (51 %) kupaca ekoproizvoda te artikle kupuje u trgovačkim lancima. Znatan dio kupaca (23 %) te proizvode kupuje u specijaliziranim biodućanima, na tržnici to čini njih 16 %, a u drogerijama 8 % ispitanika. Iz nekih drugih izvora opskrbljuje se 2 % građana. Ekoproizvodi su dosta etnocentrična kategorija pa tako dvije trećine kupaca ekoproizvoda (njih 65,6 %) navodi kako im je važno da su ti proizvodi hrvatskog podrijetla, a za 34,4 % njih to nije važan argument pri kupnji.
Možda ste propustili...

POLJSKA PRIPREMA POLA MILIJARDE EURA

Kompenzacija za niže cijene žitarica

KUPCIMA NA RASPOLAGANJU VIŠE OD 65.000 PROIZVODA U OSAM PRODAJNIH KATEGORIJA

U PEVEX-u 15 % popusta na sve cijene

Najčitanije iz rubrike