Novosti
KORIDOR 5C U HRVATSKOJ PRIVODI SE KRAJU

Autocesta Rijeka - Zagreb pripaja se HAC-u, preko Krčkog mosta besplatno
Objavljeno 22. svibnja, 2020.
Autocesta Rijeka (ARZ) pripojit će se Hrvatskim autocestama (HAC), čime prestaje i koncesija dana ARZ-u za građenje i gospodarenje autocestom Rijeka - Zagreb, a istodobno se od 15. lipnja ukida naplata za prelazak Krčkog mosta, odlučila je u četvrtak Vlada.


Premijer Andrej Plenković ocijenio je to važnim postupkom, jer se time otvara mogućnost za ukidanja naplate na Krčkom mostu već od 15. lipnja te ukupno za veću učinkovotost upravljanja autocestama. Prema riječima ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, ta odluka pripremala se godinu i pol, a sada započinje proces za prestanak koncesije dane ARZ-u za gospodarenje autocestom do Rijeke, kao i postupak pripajanja ARZ-a HAC-u, što će trajati više mjeseci.


"Ovom se odlukom istodobno ukida naplata cestarine za prelazak Krčkog mosta, što počinje od 15. lipnja", naglasio je Butković, dodavši da je "pripajanje ARZ-a HAC-u i nastavak reformskog projekta poslovnog i financijskog restrukturiranja u sektoru cesta, kako bi se postigao održiv model poslovanja društava u vlasništvu RH koja upravljaju autocestama i državnim cestama i postigli potrebni sinergijski efekti u optimizaciji troškova".


Potencijalna unaprjeđivanja moguća su, kako je kazao, i na režijskim troškovima, a pripajanjem se stvaraju i pretpostavke za racionalnije upravljanje novčanim tijekovima i potencijlal za ulaganja u investicijsko održavanje.


Ministar je u sklopu te odluke dobio i više zaduženja, među kojima i da u suradnji s ministrom financija poduzme potrebne korake radi dobivanja suglasnosti zajmodavaca društava ARZ i HAC na postupak pripajanja.


Koncesiju ARZ-u za građenje i gospodarenje autocestom Rijeka - Zagreb za dionice autocesta od Zagreba do Rijeke (od čvorišta Lučko do čvorišta Orehovica) Vlada je 1997. dala tom društvu na rok od 28 godina, odnosno kada je to društvo i osnovano. Vlada je prihvatila i izvješće o pregovorima za sklapanje ugovora o jamstvu između RH i EBRD-a za financiranje dijela projekta "Hrvatska - dovršetak autoceste na koridoru 5C" i ugovora o zajmu između društva HAC-a i EBRD-a za financiranje dijela projekta "Hrvatska - dovršetak autoceste na koridoru 5C". Ukupna procijenjena vrijednost tog projekta je 107 milijuna eura, pri čemu je EBRD spreman financirati dio potrebnih sredstava, u iznosu od 55 milijuna eura.


Sukladno s planom poslovanja HAC-a za 2020., dovršetak koridora 5C u Hrvatskoj planira se izgradnjom dionice autoceste A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj, na prometnici koja se proteže od granice s Mađarskom do granice s BiH.


Preostali neizgrađeni dio je dionica između hrvatsko-mađarske granice i Belog Manastira (duljine 5,0 km) i dionica između Belog Manastira i mosta Halasica (duljine 17,5 km). Obje neizgrađene dionice autoceste A5 od granice Mađarske do mosta Halasica čine preostali neizgrađeni dio paneuropskog koridora 5C (Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče) kroz Hrvatsku. Koridor 5C dio je sveobuhvatne TEN-T mreže. H
Jamstvo Vlade
Vlada je na sjednici u četvrtak dala i suglasnost Hrvatskim cestama za kreditno zaduženje kod Hrvatske poštanske banke (HPB) radi financiranja obrtnih sredstava u iznosu od 300 milijuna kuna, a odlučila je i o davanju državnog jamstva na isti taj iznos u korist HPB-a za to zaduženje. Uvjeti tog kredita su korištenje od jedne godine od dana potpisivanja okvirnog ugovora, najkasnije do radnog dana koji prethodi dospijeću kredita, s redovitom fiksnom kamatnom stopom od 0,98 posto godišnje.
55

milijuna kuna EBRD je spreman uložiti u završetak koridora 5C kroz Hrvatsku
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike