Autoglas
HIBRID

Yaris Cross novi je urbani SUV Toyote
Objavljeno 28. travnja, 2020.
Yaris Cross uživa pogodnosti snažnog Toyotinog nasljeđa napredne hibridne tehnologije, dizajna malih automobila i konstrukcije SUV-ova

Premijera Toyotinog Yaris Crossa trebala je biti u Ženevi, a kako je ona, kao i more drugih automobilskih manifestacija otkazana, globalno predstavljanje obavljeno je na - digitalnoj platformi. Yaris Cross drugi je model baziran na Toyotinoj platformi GA-B, ističe se povećanom odignutošću od tla, inteligentnim pogonom na sve kotače te Toyotinom hibridnom tehnologijom 4. generacije.

Štedljivost
Novi Yaris Cross uživa pogodnosti snažnog Toyotinog nasljeđa napredne hibridne tehnologije, dizajna malih automobila i konstrukcije SUV-ova. Toyotino svjetsko predvodništvo u tehnologiji hibridnih vozila ocrtava se, između ostaloga, i kroz prvi automobil u segmentu B s hibridnim sustavom, originalni Yaris Hybrid iz 2012. godine. To iskustvo omogućava da nova, četvrta generacija hibridnog pogonskog sklopa u Yarisu Cross, pruža izuzetne performanse i učinkovitost.

Yaris Cross je konstruiran na novoj Toyotinoj platformi za kompaktne automobile GA-B. On dijeli i „veliki-mali“ dizajn i koncept koji je karakterizirao originalni Yaris te predstavlja prostranu unutrašnjost unutar kompaktnih vanjskih mjera. Istovremeno, Yaris Cross je i stvarni SUV, sa svim pogodnostima koje donosi Toyotino iskustvo kreatora izvornog SUV-a prije 25 godina, modela RAV4, te nedavno stvaranjem modela C-HR. Povišena putnička kabina, uz dostupnost inteligentnog sustava pogona na sve kotače AWD-i, daje dodatnu potvrdu istinskog SUV-a.

Yaris Cross ima četvrtu generaciju hibridne tehnologije. Toyota je bila uspješni pionir korištenja potpuno hibridne tehnologije u automobilima segmenta B uvođenjem prvog Yarisa Hybrida 2012. godine. Otada ih je prodano više od pola milijuna u Europi. Yaris i Yaris Cross su prvi modeli koji će koristiti najnoviji Toyotin 1,5-litarski hibridni sustav, koji je razvijen izravno iz većih 2,0-litarskog i 2,5-litarskog pogonskog sklopa koje koriste nedavno predstavljeni modeli kao što su Corolla, C-HR, RAV4 i Camry. Ovaj sustav odlikuje se novim 1,5-litarskim, trocilindričnim benzinskim motorom s Atkinsonovim procesom, precizno konstruiranim radi smanjenja trenja i mehaničkih gubitaka te radi optimiranja brzine izgaranja. Rezultat je visoki okretni moment pri niskim brzinama vrtnje motora uz izuzetnu štedljivost goriva. Toplinska učinkovitost motora je 40 %, što je bolje od usporedivih dizelskih motora i omogućava malu potrošnju goriva i malu emisiju CO2.

Stabilnost
Ovaj novi hibridni sustav daje najveću snagu od 116 KS. Posebna pozornost je posvećena krivulji snage, zahvaljujući čemu ovaj motor ima izuzetan odziv u vožnji. Kada je riječ o emisiji, model s pogonom na prednje kotače počinje s emisijom CO2 manjom od 90 g/km, dok je za izvedbu AWD-i ta vrijednost manja od 100 g/km.

Yaris Cross je istinski SUV u manjem mjerilu, i on kupcima daje viši položaj za vožnju, praktičnost i unutarnju prostranost koje žele u automobilu kompaktnih dimenzija, zahvaljujući čemu je tako prikladan za gradsku vožnju. Yaris Cross ima isti međuosovinski razmak od 2560 mm kao i novi Yaris hatchback, ali je ukupno 240 mm dulji, jer je prednji prevjes veći za 60 mm, a stražnji za 180 mm, čime je povećan unutarnji prostor. Odignutost od tla povećana je za 30 mm, a vozilo je ukupno više i šire – za 90, odnosno 20 mm.

Tu je i pogon na sve kotače – jedinstvena pogodnost u ovoj klasi za hibridni model. AWD-i pruža dodatnu stabilnost i prijenos snage na podlogu u svakodnevnoj vožnji, u lošim uvjetima i na skliskim površinama. Riječ je električnom sustavu koji je kompaktniji i lakši od mehaničkih sustava pogona na sve kotače (AWD), zahvaljujući čemu Yaris Cross Hybrid AWD-i ostvaruje manju potrošnju goriva i manju emisiju CO2 nego bilo koji njegov konkurent s pogonom na sve kotače u segmentu B-SUV. Ovaj sustav usmjerava okretni moment na stražnju osovinu prilikom pokretanja automobila i tijekom ubrzavanja. U normalnoj vožnji Yaris Cross koristi pogon prednjih kotača, ali kada sustav otkrije sklizavu podlogu, pogon na sve kotače automatski se uključuje. To se može dogoditi, primjerice, na mokrim granitnim kockama, po jakoj kiši, na mokrom ili utabanom snijegu, ili na pijesku.

Toyota predviđa proizvodnju više od 150.000 Yarisa Cross godišnje u tvornici TMMF u Onnaingu, blizu Valenciennesa, u Francuskoj. Na tržište dolazi 2021.

Milan Bugarić
// PREMIJERA //
PRAKTIČNOST I RAZNOVRSNOST CROSSA
Riječ je o istinskom SUV-u, pa je posebna pozornost posvećena praktičnosti i raznovrsnosti. Poklopac prtljažnika je električno pokretan, jer je tako lakše kada su vam pune ruke. Pomična visina podnice prtljažnika daje vam i dodatnu prilagodljivost pretinca zaštićenog od pogleda ili povećane zapremine za veće terete. Povrh toga, samu podnicu moguće je podijeliti u dva dijela i tako istovremeno imati i povećanu zapreminu i pretinac u podu prtljažnika. U prtljažniku se nalaze i nove podesive trake za pričvršćivanje predmeta i sprečavanja njihovog pomicanja u vožnji. Yaris Cross je podjednako prostran, koliko je i praktičan. Uz uspravna sva sjedala i postavljen pokrov prtljažnika, zapremina prtljažnika je 390 l. Međutim, ako vam je potreban prostraniji prtljažnik, tu su preklopiva stražnja sjedala u omjeru 40:20:40, što omogućava prijevoz putnika uz utovar većeg tereta.
DIZAJNERI SU SLUŠALI EUROPSKE KUPCE
Postupak oblikovanja Crossa okupio je širok tim iz studija iz Europe i Japana. „Iako je izgled razlog broj jedan prilikom kupnje u segmentu B-SUV, kupcima je važna i visoka razina praktičnosti. Od početaka dizajnerskog koncepta imali smo na umu europskog kupca, ali smo ga trebali bolje razumjeti. Zato smo izišli iz ureda i razgovarali sa stvarnim kupcima kako bismo shvatili njihov način života, što im se sviđa, koje su im dnevne aktivnosti, i na koje se načine zabavljaju”, rekao je Lance Scott, glavni direktor dizajna u Toyotinom studiju EDD, u Nici. Dvije riječi su ključne - robustan i minimalističan.