Osijek
NEMA PANIKE, ZRAKOPLOV JE KALIBRIRAO INSTRUMENTE

Talijanski avion iznad Osijeka kružio više od sata
Objavljeno 22. travnja, 2020.

Prodoran zvuk iz dva turbopropelerna motora talijanskog poslovnog aviona Piaggio P180 Avanti II zaintrigirao je u srijedu tijekom prijepodneva Osječane zbog toga što je kružio sat i više vremena iznad grada i šire okolice.

Među zabrinutima da se možda na nebu iznad njih odvija drama i nešto nesvakidašnje, jer kružio je toliko dugo iznad grada i jugoistočno od Osijeka, nad zračnom lukom u Klisi, bilo je i onih koji su u glavama razmotavali filmove s tragičnim scenarijem. Pitali su se događa li se nešto opasno i tajnovito na pisti osječkog aerodoroma kad toliko dugo ne može sletjeti na nju, a zna se da baš i nije neka gužva na aerodromima. Sve se, pa i neobična putanja aviona, u realnom vremenu moglo pratiti i preko internetske aplikacije za praćenje letova aviona. Inače, avioni iznad Osijeka su gotovo svakodnevica, ali što je bilo s ovim da, što se kaže, šerevera, odnosno da se stalno vrti u elipsastim putanjama iznad okolnih naselja, mijenja brzine od 300 do 400-tinjak km/h te da mijenja i visine od kilometra do 15 metara, a nikako da kotačima dotakne pistu, nego umjesto toga ponovno uzlijeće? Piaggio je, otkada je iz Rima poletio ujutro prema Osijeku, samo pravocrtno letio preko Italije i Jadrana, korigirajući tek kurs, malo ​skrenuvši iznad BiH, sve do Slavonije, odnosno Đakova, onda tu počinje "krivudanje", pa ga se moglo vidjeti od Baranje do Našica.

U Zračnoj luci Osijek (ZLO) umiruju zabrinute građane, kažu da je sve u redu i da turbopropelerac leti prema dogovoru, pa i ZLO i Kontrola zračne plovidbe (KZP) za njegovu krivudavu putanju itekako znaju. Davor Forgić, direktor Zračne luke Osijek, potvrdio je da je avion tvrtke I-ENAV (akronim od Ente Nazionale Assistenza al Vol) po nalogu KZP-a odradio redoviti posao kontrole i kalibracije aerodromskog ILS-a - Instrument Landing Systema koji se koristi za provedbu preciznog instrumentalnog prilaza i slijetanja.

- Taj posao rade za Kontrolu zračne plovidbe. Da pojasnim, avion je, dok je u zraku, do slijetanja na pistu, kako se kaže, njihov, a tek nakon slijetanja je naš jer ga tada mi preuzimamo. Ovaj put su Kontrola i I-ENAV kontrolirali jesu li usklađeni instrumenti koji se nalaze na zemlji s onima koji se nalaze u avionima. A mi smo prije nekoliko mjeseci imali redovitu kontrolu naše prilazne aerodromske rasvjete. Sve se to obavlja prema standardima koji su propisani kako bi sve bilo sigurno - kaže Forgić.

Darko Pejić
ZA SIGURAN PRILAZ I SLIJETANJE
Prilaz i slijetanje završna su faza leta zrakoplova, osim toga i najkritičnija. Jedan od stručnjaka pojašnjava da postoje dva uvjeta letenja: s vanjskom vidljivošću te s pomoću instrumenata, a zrakoplovi opremljeni opremom za ILS moći će pouzdano surađivati s onima na zemlji na svakom aerodromu. Oprema na zemlji ILS sustava sastoji se od tri glavna dijela na zemlji koja odašilju signale prema zrakoplovu: odašiljača prilaznog pravca, odašiljača putanje slijetanja (poniranja), i radiomarkera.
Možda ste propustili...

HRVATSKA PROVINCIJA MARIJINIH SESTARA ČUDOTVORNE MEDALJICE

Blagoslov kapelice i novog samostana