Autoglas
KORONAVIRUS KRIZA

Ne radi polovina radnika u automobilskoj industriji EU-a
Objavljeno 7. travnja, 2020.
Europska autoindustrija zapošljava 2,6 milijuna radnika u izravnoj proizvodnji

Obustava proizvodnje zbog koronakrize obuhvatila je krajem ožujka nešto više od milijun radnika u europskoj automobilskoj industriji, izvijestilo je udruženje proizvođača ACEA. Brojka od 1,1 milijun radnika na prisilnom odmoru na kraju ožujka obuvaća samo izravno zaposlene u proizvodnji automobila, kamiona, kombija i autobusa, a utjecaj na širi lanac opskrbe automobilima još je dramatičniji, upozoravaju u ACEA-i.

Udruženje prikuplja podatke iz više izvora, uključujući londonsku tvrtku za obradu ekonomskih podataka IHS Markit, udruženja proizvođača u pojedinim zemljama i objave pojedinih proizvođača. Europska automobilska industrija zapošljava ukupno 2,6 milijuna radnika u izravnoj proizvodnji, a širi sektor izravno i neizravno ukupno 13,8 milijuna radnika. "Naš je glavni prioritet zaštita zdravlja i radnih mjesta gotovo 14 milijuna Europljana koji izravno ili neizravno rade u našem sektoru", rekao je direktor ACEA-e Eric-Mark Huitema. Izgubljenu proizvodnju u ACEA-i procjenjuju na minimalno 1,2 milijuna vozila, a pogoni su u prosjeku zatvoreni 16 radnih dana. "Trenutno je glavna briga ACEA-e i svih njezinih članova upravljanje aktualnom krizom u automobilskoj industriji, koja u biti stoji - sektor još nije doživio takvo nešto", izjavio je Huitema.

Najviše je radnika obuhvaćeno obustavom proizvodnje u Njemačkoj, ukupno 568.518, a izračuni pokazuju izgubljenu proizvodnju od 359.287 vozila. Slijedi Francuska s 90 tisuća radnika na prisilnom odmoru i proizvodnjom smanjenom za 113.200 vozila. U talijanskoj automobilskoj industriji ne rade 69.382 radnika, a proizvodnja je smanjena za 78.434 vozila. U Španjolskoj obustava vrijedi za 60.000 radnika u automobilskoj industriji, a izgubljena je proizvodnja 237.806 vozila. U Velikoj Britaniji zatvoreni pogoni znače prisilni odmor za 65.455 radnika i proizvodnju manju za 94.717 vozila. U Hrvatskoj je obustava prema ACEA-i obuhvatila 500 radnika, a podatci za proizvodnju nisu navedeni.

Pozitivna je, pak, strana ove grozne priče oko koronavirusa što je autoindustrija ponudila svoje znanje i radnu snagu bolničkom sektoru za masovnu proizvodnju toliko potrebnih respiratora. Američki proizvođači General Motors i Ford, francuski PSA i Renault, njemački Volkswagen i inženjeri Formule 1 zbili su redove u odgovoru na globalni nedostatak te vitalne medicinske opreme. Prenamjena tvornica za hitnu izradu aparata podsjetila je na Drugi svjetski rat kada su proizvodili tenkove i borbene avione. Američki predsjednik Donald Trump pozvao se na ratnu analogiju kako bi opravdao poziv automobilskoj industriji dok se zemlja suočava s golemim rastom oboljelih i umrlih.

Hina
TIMOVI FORMULE 1 U VIŠOJ BRZINI
I Mercedes je od svog tima u Formuli 1 zatražio da prione poslu. Šesterostruki svjetski prvaci izradili su manje invanzivan respiratorni aparat prikladan za najbolesnije pacijente. Renault je pak svoj tehnički centar kod Pariza angažirao za testiranje prototipa dobivenog s pomoću najnaprednije tehnologije poput 3D printera. U utrci između ljudi i koronavirusa vrijeme je ključno. Formuli 1 i inženjerima londonskog sveučilišta “trebalo je manje od 100 sati od prvog sastanka do proizvodnje prvog aparata”, objavio je tim.