Osijek
KAKO NAČELNIK STOŽERA DONOSI ODLUKE?

Piložota je donio odluku da prijedlog stupa na snagu
Objavljeno 2. travnja, 2020.
Nakon što je zamjenik gradonačelnika Boris Piližota za jučerašnji broj Glasa Slavonije izjavio kako je Stožer civilne zaštite Grada Osijeka odlukom od 23. ožujka tvrtki Elektromodul d.o.o. samo predložio da obustavi naplatu parkinga u gradu Osijeku, što bi trebalo značiti da je obustava naplate isključivo stvar dobre volje koncesionara, Glas je došao u posjed nacrta odluke kojom Grad nalaže obustavu naplate.

Iako je riječ o nepotpisanom i neovjerenom aktu, na njemu je vidljiva klasa i urudžbeni broj, a kako Grad nije demantirao njegovu autentičnost, možemo zaključiti da je riječ o opciji koja se razmatrala, ali je na kraju ipak odabrana varijanta s "prijedlogom" koja sve posljedice donošenja takve odluke prebacuje na Elektromodul, zbog čega se ta tvrtka našla u nezavidnom položaju. Takva odluka kojom se obustava naplate predlaže, a ne nalaže, objavljena je na stranicama gradske uprave s identičnom klasom i urudžbenim brojem, pa se s velikom vjerojatnošću može pretpostaviti da je zamjeniku gradonačelnika Piližoti u nekom trenutku objašnjeno da ne može samo tako nalagati obustavu neke djelatnosti privatne tvrtke koja ni na koji način ne utječe na pandemiju i tako Grad izlagati visokom financijskom riziku. Da je to izvjesni razvoj događaja upozorava i gotovo identični tekst nacrta i objavljene odluke, kao i neobična formulacija one službene verzije koja stoji na web-stranici Grada - ona, naime, kaže kako Stožer civilne zaštite Grada Osijeka, kojemu je Piložota na čelu, donosi odluku o obustavi naplate parkiranja (dakle, identično nacrtu), da bi onda u prvoj točki stajalo kako se obustava predlaže, a u drugoj točki da odluka stupa na snagu danom donošenja. Ova pravna akrobacija u kojoj se ne zna što zapravo stupa na snagu, odluka o obustavi naplate ili prijedlog o tome (premda je teško racionalno objasniti kako to prijedlog može stupiti na snagu!?) jasno govori kako se Piližota zapetljao u pokušaju da pokaže kako i on nešto radi. Naplatu parkiranja izabrao je vjerojatno jer su na nju osjetljivi građani svih hrvatskih gradova i populistički je izuzetno prijemčiva, pa ga činjenica da time bez ikakvog razloga uvodi privatnu tvrtku u problem ostvarivanja prihoda, a njezine zaposlenike u mogućnost da ostanu bez radnog mjesta nije osobito zabrinjavala, posebice s pozicije ugodne sigurnosti u kojoj živi načelnik Stožera.

U prepisci koja se razvila Grad je od Elektromodula tražio prijedlog dodatka Ugovoru o koncesiji sukladno članku o višoj sili, ali na prijedlog koji je Elektromodul poslao i o kojemu smo jučer pisali nije pristao nakon što je isti proslijeđen pročelniku za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu na razmatranje. Umjesto toga, uslijedilo je priopćenje kojim se krivnja za nastalu situaciju svaljuje na Elektromodul, zatim njihovo odustajanje od naplate i nakon toga oprost koncesijske naknade, a kako će biti isplaćena plaća za 55 zaposlenika u tvrtki koja bi ovakvim slijedom događaja praktično morala sama obustaviti poslovanje, pa neće moći konkurirati za Vladine mjere namijenjene tvrtkama koje su pogođene krizom, ostaje otvoreno i isključivo kao teret na poduzetniku.
I. Alilović
Elektromodul predložio je Gradu da sukladno Ugovoru o koncesiji potpišu aneks Ugovora što su u Gradu odbili
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana