TvObzor
LONDON AFTER MIDNIGHT: SELECTED SCENES FROM... (DARKRIDE RECORDS)

Živjeti i plesati poslije ponoći
Objavljeno 21. veljače, 2020.
Ako se danas i doimaju smiješno, s tim svojim otrcanim crnim make-upom, glazba LAM-a još uvijek je uzbudljivo iskustvo...

Počelo je s udarnom temom u magazinu Mojo, a kako se čini, cijela će tekuća godina biti krcata nostalgičnim pričama o vremenu koje je odavno “prekrio ružmarin, snjegovi i šaš”. Konkretno, od svih mogućih i nemogućih obljetnica, netko su (u Engleskoj, naravno) sjetio obilježiti i prvo objavljivanje drugog studijskog albuma “Closer” neprežaljenih Joy Divisiona.

Taj je naime album bio o ostao kamen temeljac za tzv. tamni zvuk oliti goth-rock, industrial i darkwave, post-punk stilove koji su nakon smrti Iana Curtisa nadirali poput tsunamija u cijelom svijetu. Posljedice tih utjecaja vidimo i danas kroz recentni retro-futuristički synthwave i druge generičke žanrove ne samo u undergroundu nego i u mainstreamu. Usto se uz mlade snage šlepaju i neki veterani gotike iz prošlog stoljeća. Jedan od takvih je i Sean Brennan, čiji projekt (band) London After Midnight, formiran početkom 90-ih uživa kultni status među štovateljima osebujne darkerske poetike. Drugim riječima, premda je od posljednjeg studijskog albuma LAM-a “Violent Acts of Beauty” prošlo 13 godina, nedavno remasterirano reizdanje prvijenca “Selected Scenes From The End Of The World: 9119”, s nekoliko bonusa, u novoj produkciji (David Lawrie/Sean Brennan), upućuje na odavno znanu činjenicu da je London After Midnight bio i ostao blistavi dragulj u kruni gotičkog svjetonazora, stila i stava, kakav je začet iz ostavštine Joy Divisiona i New Ordera, a razvijao se unutar mračnog kruga formiranog sredinom 80-ih u Kaliforniji, u San Franciscu i Los Angelesu, središtima subkulturne gotike napadnog imagea i opakih antireligioznih konotacija.

ZA FANOVE: Joy Division, New Order, Bauhaus, The Sisters of Mercy, Killing Joke, The Cure, Siouxsie and the Banshees, Christian Death, The March Violets, Fields of the Nephilim...

Darko Jerković
londonaftermidnight.com
Kroz čak 17 pjesama, neke i u više različitih verzija, LAM i u ovakvom refreširanom izdanju za 21. stoljeće zvuče vrlo poletno i potentno. Za razliku od drugih gotičara, LAM su u aranžmanima puno kompleksniji i time originalniji, a ni Brennanova lirika nije baš jednoznačna, više je u zoni “kalifornijskog mraka” u kojem se osim crnih mačaka nazire i sjena Antona LaVeya...
Možda ste propustili...

GIGATON - JEDANAESTI STUDIJSKI ALBUM PEARL JAMA

Savršene pjesme za preživljavanje u samoći