Autoglas
PEUGEOT 2008

Peugeotovi su majstori napravili dobar posao
Objavljeno 18. veljače, 2020.
Druga generacija Peugeota 2008 potpuno je nov proizvod, originalan i samo sebi svojstven model, spreman za boj s brojnim konkurentima

Novi Peugeotov SUV, model 2008, stigao je u hrvatske autosalone. U usporedbi s prethodnikom, promjene su i više nego vidljive, gotovo je sve novo. I novi 2008 dobio je dizajnerski potpis Peugeota, a to su lavlji očnjaci prednjih LED svjetala, a pandže stražnjih svjetala prepoznatljiv su stilski element Peugeota. Na domaćoj prezentaciji, održanoj u Zagrebu, imali smo priliku provozati nekoliko 2008-ica.

Odmah se uočavaju skladne linije karakteristične za SUV. Kako je vjetrobransko staklo uvučeno, poklopac motora je vodoravan. Automobil je dobro postavljen na kotačima i ostavlja dojam čvrstoće, snage i sigurnosti, kako na prvi pogled tako i kada ga malo provozate. Već nakon nekoliko stotina prijeđenih metara osjeća se okretnost i živahnost 2008-ice. Robustan stil dodatno je naglašen kotačima od 18 inča, koji savršeno ispunjavaju prostor ispod blatobrana. Kotači dolaze s umetcima, koji donose višestruke prednosti - jednostavnija je personalizacija, a kotači su ukupno lakši četiri kilograma nego kod prethodnika.

Što se tiče unutrašnjosti, odmah se uočava inovativna upotreba boja i materijala, a sve u svrhu ugodnog i atraktivnog okruženja. Sportska kožna sjedala na prvu djeluju malo retro, ali ona su moderna i vrhunski drže tijelo u zavojima. Peugeotov specijalitet, i-Cockpit, ovdje je u punom sjaju, s velikim središnjim dodirnim ekranom i 3D pločom instrumenata. To je novo u ponudi i autoindustriji općenito te ekskluzivna značajka novog 208 i 2008. Važne informacije optičkom iluzijom "izvlače" se prema vozaču, a sekundarne su statične na instrument-ploči.

Podrezan upravljač
Upravljač je podrezan na gornjem i donjem dijelu, ručica automatskog mjenjača dobro leži u ruci, a napravljen je i mali trik s policom ispod zaslona multimedije, čiji poklopac može biti stalak za pametni telefon ili ga se može ubaciti unutra (gdje se nalazi i bežični punjač) i zatvoriti kako ne bi ometao vožnju. Osim toga, sve je krcato novim tehnologijama. Uz već uobičajene sustave asistencije vozaču, tu je i napredni head-up zaslon, kao i novi poluautonomni sustav Drive Assist Plus.

Putnici će također moći uživati u kabini prepunoj svjetla zahvaljujući staklenom krovnom otvoru (opcija od Allure), koji propušta puno svjetla. Budući da se otvara prema van, ne oduzima prostor u razini glava na stražnjim sjedalima. Oprema i sustavi za pomoć u vožnji preuzeti su iz viših segmenata. Lepeza tehnoloških rješenja vrlo je impresivna te uključuje Drive Assist, sustav koji utire put poluautonomnoj vožnji.

Mnogo opcija
Dolazi sa sustavom za sprječavanje izlaska iz voznog traka povezan s funkcijom Lane Positioning s pomoću koje vozač prilagođava putanju u voznom traku. Tu je i adaptivni tempomat s funkcijom Stop & Go, koji dolazi s automatskim mjenjačem EAT8. Opcija je i Park Assist, sustav koji automatski okreće upravljač pri ulasku na parkirno mjesto i izlasku s njega, a pri parkiranju ostavlja samo 60 cm razmaka između vozila. U ponudi je i najnovija generacija sustava automatskog kočenja u nuždi, koji prepoznaje pješake i bicikliste danju i noću pri brzinama od 5 do 140 km/h. Opcija je i sustav za prošireno prepoznavanje prometnih znakova (jednosmjerna ulica, zaustavljanje) s upozorenjima na ograničenja brzine.

Kao i njegov manji brat 208, ovaj SUV je dostupan s trima različitim motornim opcijama. Razvojnome timu cilj je bio napraviti platformu na koju se može ugraditi benzinski, dizelski ili električni pogon.

Benzinsku ponudu čini 1,2-litreni trocilindrični motor PureTech sa 100 KS i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem u baznoj verziji. U srednjoj opciji isti motor razvija 130 KS i osim ručnog na raspolaganju je i automatski 8-stupanjski mjenjač, a top-verzija sa 155 KS dostupna je isključivo s automatikom. Dizelska verzija koristi 1,5-litreni HDi u dvjema verzijama; 100 KS uz ručni 6-stupanjski mjenjač te 130 KS uz automatski mjenjač.

U Hrvatskoj novi 2008 moguće je naručiti od 10. veljače. Osnovni benzinski model PureTech 100 Active stojio 138.990, a bazni dizelaš BlueHDi 100 Active 152.780 kuna. Najsnažniji i najopremljeniji benzinac, model PureTech 155 GT ima cijenu 221.290 kuna, a dizelski BlueHDi 130 GT Line 211.750 kuna.

Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
PROSTRANA STRAŽNJA SJEDALA
Zahvaljujući prostranim stražnjim sjedalima Peugeot 2008 posebno je svestran SUV. Duljina od 4,30 m i međuosovinski razmak od 2,60 m daju mu i vrlo prostran prtljažnik obujma 434 l, i to bez obzira na motor, a to se odnosi i na 100 % električnu verziju. Kad je riječ o modularnosti, ona se postiže podnicom s dva moguća položaja, koja može biti gotovo potpuno ravna kada je stražnja klupa preklopljena. Brojni pretinci u kabini omogućuju putnicima da odlože sve svoje predmete za svakodnevnu uporabu. Uz već tradicionalne pretince u vratima i pretinac za rukavice, tu je i veliki pretinac ispod prednjeg središnjeg naslona za laktove te još jedan ispred ručice mjenjača. I naposljetku, jedan diskretno ugrađen pretinac nalazi se u donjem dijelu središnje konzole. U njemu su indukcijski punjači, a na njegov poklopac može se postaviti pametni telefon.
Active, Allure, GT Line i GT
Gama je dostupna u četiri razine opreme: Active, Allure, GT Line i GT, a sve su one dostupne sa 100 % električnim, benzinskim ili dizelskim motorima. Vrhunske izvedbe GT Line i GT imaju dojmljive stilske karakteristike: full LED svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku triju pandža, aluminijski naplatci od 18’’ dijamantne obrade s umetcima, pomno uređena unutrašnjost, ambijentalno osvjetljenje, dinamičan dizajn sjedala, aluminijske papučice. Nakom viđenog možemo reći kako je Peugeot 2008 vozilo koje jednostavnu vožnju pretvara u putovanje i svakome pruža razinu mobilnosti koja mu je potrebna.