Osijek
NE SAMO ZA KRUZERE

Pristanište između Galije i Vodenice u funkciji cijele godine
Objavljeno 12. veljače, 2020.
Novi će ponton imati četiri razine pristupa, za dva kruzera, manje putničke brodove i male čamce

Iz godine u godinu, u prosjeku između deset i petnaest posto, raste broj riječnih kruzera koji najavljuju pristajanje u Osijeku. Tako je i za sezonu koja je pred nama; Goran Dijanović, ravnatelj Lučke uprave Osijek, nakon prošlogodišnjeg 81, za ovu godinu ima najavu dolaska 118 kruzera. Za njega je to jasan znak da su Osijek i njegova bliža okolica ne samo prepoznati nego i potvrđeni kao zanimljiva turistička destinacija. Ali od ove sezone posade riječnih brodova dočekat će i znatno logističko poboljšanje. Praktično od početka lipnja u funkciji će biti novo pristanište koje se gradi između restorana Galija i Vodenice.

Izvijestili smo već ranije kako je Kapetanija krenula u investiciju vrijednu deset milijuna kuna (bez poreza na dodanu vrijednost) te da je posao nakon postupka javne nabave dodijeljen Zajednici ponuditelja koju čine vinkovačka tvrtka Sokol i osječka Hidrogradnja. Radovi su u Osijeku na šetalištu, prostorno će novo pristanište biti na polovini puta između brod-restorana Galija i Vodenice, ondje se rade stupovi za koje će biti privezan ponton. Što se tiče izrade samog pontona, ona je u punom jeku, a važno je napomenuti da se on gradi u brodogradilištu u Apatinu.

- Tehnički su podatci da je riječ o pontonu dužine 60 i širine osam metara. Imat će četiri razine pristupa, odnosno ponton je projektiran da uz njega istovremeno mogu biti privezana dva kruzera, ali tu su još i pristupi na koje će moći stati manji putnički brodovi - riječne jahte, te naposljetku i mali čamci. Ponton je predviđen da bude u funkciji pristajanja riječnih plovila tijekom cijele godine, a ne samo kada je sezona kruzera - kaže naš sugovornik. Ponton, koji je plutajući, bit će dvama pristupnim mostovima povezan s obalom. Očekuje se da će tijekom svibnja ponton biti iz Apatina dotegljen na novu lokaciju.

No Goran Dijanović, premda to nije izravno u njegovoj domeni, razmišlja o tome kako bi prava vrijednost za Osijek u turističkom smislu bila kada bi Osijek postao polaznišna/ukrcajna točka za kruzere...

- To će nam istovremeno otvoriti mogućnost da, svi mi zainteresirani, poradimo na osmišljavanju novih turističkih ponuda i aranžmana koji, primjerice, jadranskim gostima nude dolazak u Osijek te ovdje ukrcaj na kruzer i krstarenje Dunavom i Dravom - otkriva dio svojih razmišljanja Dijanović. U tom su smjeru već vođeni razgovori s dubrovačkim turističkim djelatnicima...

No nije ovo jedina kapitalna investicija koja se radi. Već idućeg mjeseca i fizički će započeti radovi na gradnji terminala za pretovar rasutih tereta. Kako smo ranije pisali, predviđena je gradnja 240 metara obale za pretovar rasutog tereta s dva veza za brodove, postrojenja za pretovar i usipni koš, kranskom stazom, ali i nastavak željezničkog kolosijeka te pristupna cesta, kao i sva potrebna infrastruktura. Projekt je to ukupno vrijedan 270 milijuna kuna, od čega će se dio osigurati iz fondova EU-a. Nakon izgradnje uslijedit će poziv koncesionarima, no zgodno je znati kako već sada ima zainteresiranih koncesionara.

Nadalje, Lučka kapetanija Osijek osigurala je sredstva za gradnju novog sportskog pristaništa na lokaciji u Nemetinu. Vrijednost investicije na razini je 5,5 milijuna kuna. Pristanište je to za male čamce poput sportske luke, odnosno onog sagrađenog na Pampasu.

Dario Kuštro
NE ZAOSTAJEMO ZA DUBROVNIKOM
Dijanović je ponudio zanimljivu usporedbi. Često se u javnosti ističe Dubrovnik kao top-destinacija, koja godišnje ostvari 500 pristajanja, no, upozorava naš sugovornik, jednako ih toliko ostvari i naše Podunavlje, dakle Osijek, Batina, Vukovar i Ilok. To će reći - potencijala ima. Istina, ne može se usporediti broj gostiju, kao ni prosječna potrošnja, ovdje je to 11, u Dubrovniku 30, a u Zadru 70 eura po putniku.
Možda ste propustili...

HRVATSKO DRUŠTVO ZA BUBREG HRVATSKOG LIJEČNIČKOG ZBORA

Kongres nefrologa od 12. do 14. 4.

ROBERT SEMEŠI KOORDINATOR U MKD-U NÉPKÖR

"I ti možeš naučiti mađarski, hrvatski je neusporedivo teži"

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana