Autoglas
RETROMOBILE FRANCUSKI PROIZVOĐAČ DRŽI DO PROŠLOSTI

Pariz: Citroën slavi 50. rođendan modela GS
Objavljeno 4. veljače, 2020.
Citroën slavi 50. rođendan modela GS i obilježava smjeli pothvat prve automobilske ekspedicije Saharom u povijesti

Nakon što je prošle godine na nekoliko manifestacija obilježio stogodišnjicu postojanja, na sajmu Rétromobile 2020, koji se održava ovog tjedna u Parizu, Citroën slavi 50. rođendan modela GS i obilježava smjeli pothvat prve automobilske ekspedicije kroz Saharu u povijesti. Citroën GS bio je zvijezda na Salonu automobila u Parizu 1970. i osvojio je titulu “Europski automobil godine” 1971. Njegov uspjeh, s oko 2,5 milijuna prodanih jedinica u razdoblju od 1970. do 1987. (uključujući GSA), dokazao je globalnu komercijalnu privlačnost automobila čiji je izgled potpisao “kućni” dizajner Robert Opron (također je potpisao modele SM i CX).

Recept za takav uspjeh je vozilo srednje klase (dužine 4,12 m, širine 1,60 m, visine 1,34 m, težine 900 kg), s pet sjedala, dobro prilagođeno potrebama svojeg vremena. U tvornici Rennes-la-Janais u francuskoj pokrajini Bretanji dizajneri su došli do idealnog spoja. Model GS modernog je i aerodinamičkog stila, s inovativnim mehanizmom koji se sastoji od četiri vodoravna cilindra i dobro osmišljenom unutrašnjošću.

Originalnost
Kao vrhunac svega, model je opremljen hidrauličnim ovjesom koji mu pruža udobnost i vozna svojstva koja konkurenti ne mogu ponuditi. Neke druge karakteristike čine ga modelom ispred svojeg vremena, tu su četiri disk-kočnice te obujam prtljažnika od 465 litara (710 za izvedbu break, tj. karavan). Osim toga GS ima i neke originalne značajke: parkirna kočnica s tipkom u sredini armaturne ploče ili okretni brzinomjer u otvoru s povećalom.

Njegovu dugu karijeru obilježit će u više navrata razvoj karoserije (break karavan, veliki redizajn radi preobrazbe u GSA) ili mehanike (zapremnina motora, 5-stupanjski mjenjač, C-Matic prijenos), pa čak i kratkotrajna verzija s ‘Birotor‘ rotacijskim motorom, proizvedena u 847 primjeraka od 1973. do 1975. godine.

Pogodak u sridu
Model GSA 1979. godine postao je nasljednik modela GS. Vozilo je dobilo velike sintetičke odbojnike i praktična vrata prtljažnika. Opremljeno je i „dijagnostičkom” utičnicom pod poklopcem motora koja omogućuje različite postavke i kontrole: napon akumulatora bez opterećenja pri pokretanju, kut i simetričnost brjegova, brzina vrtnje motora u praznom hodu itd.

Kao što su i mediji pisali u to vrijeme: "Modelom GS Citroën je pogodio u sridu." Ne smijemo zaboraviti ni šokantnu formulaciju reklamnog slogana iz 1979. koji potpisuje Jacques Séguéla: ANTI-KRNTIJA.

Svojom inovativnom linijom i dizajnom te izvrsnim voznim svojstvima GS je dobio sljedbenike među kolekcionarima. Među brojnim starim Citroën modelima GS ima pretke i potomke koji ga ponekad zasjene, ali to ne dovodi u pitanje mnogobrojnost vjernih obožavatelja koji će ove godine proslaviti njegov 50. rođendan.

Inače, Citroën je povjerio GS dizajneru interijera Tristanu Aueru da ga transformira i izloži na sajmu Rétromobile prije nego što stigne na svoje odredište na sljedeće tri godine: Les Bains, kultni pariški restoran još od 1978. godine, odnosno zlatnog doba GS-a.

Milan Bugarić
KROZ SAHARU
Prva automobilska ekspedicija kroz Saharu trajala je od 19. prosinca 1922. do 7. siječnja 1923., i u njoj je sudjelovalo pet Citroënovih gusjeničara: Scarabée d’Or, Croissant d’Argent, Tortue Volante, Bœuf Apis i Chenille Rampante. Ekipa je prešla više od 3200 km pustinje u jednom smjeru. Povratak u početku nije bio predviđen, no ohrabreni uspjehom i pouzdanošću automobila, ekipa je predložila da se vrate na isti način i tako udvostruče uspjeh pothvata. Ova je ekspedicija kasnije utrla put slavnim Citroënovim krstarenjima.
2,7

milijuna modela GS prodano je između 1970. i 1987. godine
847

primjeraka proizvedeno je s ‘Birotor’ rotacijskim motorom
Citroën GS bio je zvijezda Salona u Parizu 1970. i osvojio je titulu “Europski automobil godine”
Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

ELEKTRIČNA VOZILA S DALEKOG ISTOKA

Kineski je izvoz pokrenuo val potražnje za brodovima