Novosti
ZELENI TJEDAN U BERLINU

Rekordna posjećenost sajma i veliki interes za Hrvatsku
Objavljeno 20. siječnja, 2020.

Na 85. sajmu Zeleni tjedan u Berlinu, najvećem međunarodnom sajmu poljoprivrede, hortikulture i prehrambene industrije, koji deset dana okuplja proizvođače, stručnjake i posjetitelje iz svih krajeva svijeta, predstavlja se više od 1800 izlagača iz 72 zemlje svijeta na 118.200 četvornih metara izložbenog prostora.

Od petka do nedjelje sajmom je prošlo 100.000 posjetitelja, što je više nego prošle godine, a organizatori do kraja sajma očekuju oko 400.000 posjetitelja. Ruta za obilazak cijelog sajma je duga osam kilometara i na njoj posjetitelji imaju priliku isprobati i kupiti više od 100.000 proizvoda iz cijelog svijeta. Na sajmu je sudjelovalo te ga je posjetilo dvjestotinjak istaknutih političara, pri čemu je glavna tema rasprava o klimi i klimatskim promjenama, a zemlja partner ove je godine Hrvatska.

Predstavljanje Hrvatske i hrvatskih izlagača na berlinskom Zelenom tjednu organizirali su Ministarstvo poljoprivrede i Hrvatska gospodarska komora. Podsjetimo, sajam je otvorio hrvatski premijer Andrej Plenković obrativši se 3000 gostiju iz cijelog svijeta, a u hrvatskoj dvorani uručio je, uime naše zemlje, gradu Berlinu osamdesetogodišnju maslinu kao simbol mira i prijateljstva između dviju zemalja, naglasivši i važnost dugogodišnje tradicije kvalitete maslinovih ulja s hrvatskih prostora. Hrvatska tako trenutačno ima pet maslinovih ulja sa zaštićenim oznakama izvornosti, registrirane na razini Europske unije.

Kako ističu iz Ministarstva poljoprivrede i HGK-a, Zeleni tjedan odlična je prilika za promociju hrvatskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Njemačkoj, Europi i svijetu, a njih predstavlja pedesetak velikih hrvatskih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava. Na Zelenom tjednu predstavljaju se brojne hrvatske tvrtke, kao što su Podravka, Atlantic grupa, Badel, Sardina, Dukat, Cromaris, Kraš, Dalmacijavino, Fortenova grupa, Pivac, Gavrilović, Žito, Vindija, Koestlin, Kutjevo, Ravlić, Ferbežar, Đanić obrt, Kuća meda Županja, OPG Kalić Zvonimir, PP Orahovica, Udruga Graševina Croatica, OPG Vučković, Udruga proizvođača Paškog sira, Klaster hrvatskog pršuta, Blato d.d., OPG Klaudia Krstičević, Dalmatia VINA, CROATIA vina mosaica, Stella Croatica, TerraMarascae, Mišlov, Zigante tartufi, Vinistra, S.I.C. prerada i trgovina ribom, Kampanjola, p.z. Vrbnik, Udruga proizvođača bučinog ulja Hrvatske, Tvrtka Grbić, Promes Cvanciger, Obrt Ma Cherie, Naše klasje, OPG Šarčević Ilija, Jabuka HR, San Antonio, HAIMMU, Dr. Andrija Štampar, Hrvatske šume.

Posjetiteljima se nude i tradicionalne hrvatske gastronomske delicije u nacionalnom hrvatskom restoranu u hrvatskoj dvorani na sajmu. U nedjelju je poklon-paketom hrvatskih proizvoda nagrađen sretni posjetitelj, kojim je prvoga vikenda sajma zaokružena brojka od rekordnih 100.000 posjetitelja. D.Pav.
Luka Burilović

predsjednik HGK-a

Ovo je odlična prilika našim proizvođačima da se predstave i zakorače na nova izvozna tržišta. Ovdje smo da ispred pola milijuna ljudi ispričamo priču o našoj poljoprivredi koja ima jaku tradiciju i velike potencijale, ali i priču o autentičnosti naše zemlje autohtonim okusima i mirisima svih njezinih regija. Imamo što pokazati i uvjeren sam da će hrvatski proizvodi biti prepoznati među posjetiteljima sajma unatoč konkurenciji iz cijeloga svijeta.
Možda ste propustili...