Osijek
NAJBOLJE VRIJEME ZA KUPNJU

Proteklog je vikenda u
trgovinama počeo drugi
krug sezonskih sniženja
Objavljeno 20. siječnja, 2020.
Snižene robe još uvijek dovoljno, a popusti pojačani u odnosu prema prvom krugu za 20 do 30 posto

Vezani članci

PRAVILA IGRE U VRIJEME SNIŽENJA

Potrošači imaju ista prava i pri kupnji na sniženju

U osječkim trgovačkim centrima sve je u znaku zimskih sezonskih sniženja, koja su ovoga vikenda ušla u drugi krug, pa je u tijeku dodatno sniženje cijena zimske odjeće i obuće te popularnih artikala za snježne i skijaške aktivnosti. Sada je vrijeme kada je omjer ponude i popusta najpovoljniji za potrošače s obzirom na to da je snižene robe još uvijek dovoljno da se u trgovine privuku lovci na popuste u većem broju.

Primamljivi popusti "vrište" iz brojnih izloga. Roba koja je krajem prosinca bila snižena za prosječno 30 posto sada se prodaje za oko 50 posto svoje redovite vrijednosti. Tako se trenutno u sportskim radnjama, primjerice, ženske kvalitetne vodonepropusne čizme mogu kupiti već za 270 kuna, a skijaške hlače za odrasle, ovisno o brendu, po cijeni sniženoj s 380 na 170 kuna ili pak s 1300 na 900 kuna. Pancerice na posebnoj ponudi u Hervisu snižene su s 2500 na 999 kuna, a pernate jakne i kaputi u popularnoj Zari mogu se pronaći sniženi sa 700 na 400 kuna. Zimske majice za odrasle u većini trgovina mogu se kupiti već za pedesetak kuna, a dječje, primjerice u "Mani", i za samo 19 kuna. Dio trgovaca pojačao je svoje "dva para obuće kupiš, jedan dobiješ besplatno" s dodatnim popustima ili pak "1+1 gratis" akcijama.

Gdje god da kupovali, građani trebaju imati na umu "pravila igre". Stručnjaci za potrošačka prava ističu kako kupci tijekom sezonskih sniženja najviše problema imaju s povratom robe s greškom kupljene na sniženju. Naime, pri kupnji na sniženjima treba znati da trgovac ne smije odbiti reklamaciju proizvoda koji ima materijalni nedostatak. I.Solar
REKLAMACIJA ROBE
U slučaju da se nedostatak na proizvodu kupljenom na sniženju utvrdi u roku od šest mjeseci od preuzimanja kupljenoga proizvoda, smatra se da je takav nedostatak postojao već pri samoj kupnji. Drugim riječima, trgovac koji tvrdi suprotno, to će morati i dokazati te ujedno snositi troškove vještačenja. Uz napomenu da ako je od dana prodaje proizvoda proteklo više od šest mjeseci, a trgovac ne prizna postojanje nedostatka na proizvodu, to će se dokazivati vještačenjem koje plaća trgovac ili potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja. U slučaju da je potrošač zatražio zaštitu svojih prava od tržišne inspekcije, vještaka će odrediti inspektor. No, s druge strane, valja imati na umu i kako robu kupljenu na sniženju nije moguće zamijeniti ili ostvariti pravo na povrat novca samo zato što smo kupili pogrešnu veličinu.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana