Ekonomija
JEDAN OD VODEĆIH PROIZVOĐAČA GRICKALICA U RH

Miholjački Kanaan povećao je proizvodnju za 16 posto
Objavljeno 7. siječnja, 2020.
U 30 godina poslovanja Kanaan se razvio u respektabilnu tvrtku sa 130 zaposlenih

Kanaan iz Donjeg Miholjca, tvrtka s dugogodišnjom tradicijom, etablirao se kao proizvođač vrhunskih snack proizvoda za hrvatsko i strano tržište.

Tvrtka iz godine u godinu ostvaruje velike rezultate. Iako godišnji financijski izvještaji još nisu gotovi, u Kanaanu ističu kako je 2019. bila jedna od najboljih. Proizvodnja je porasla za 16 posto u odnosu prema prethodnoj godini i iznosi 6000 tona.

Nove linije
- S obzirom na situaciju u kojoj se Hrvatska nalazi, to je jako velik rast proizvodnje. Postoje dobri izgledi i za rast sljedećih godina, a pretpostavka je da ćemo se približiti 7000 tona ukupne proizvodnje - kaže Zvonko Popović, osnivač, vlasnik i direktor tvrtke Kanaan.

Rast proizvodnje, a onda i prihoda zasigurno je rezultat ulaganja u modernu tehnologiju u svrhu povećanja kapaciteta i smanjenja troškova proizvodnje, ali i novih poslovnih ideja, što omogućuje da ta miholjačka tvrtka na tržištu uspješno posluje punih 30 godina. Posljednjih pet godina uloženo je više od deset milijuna eura u gradnju novog skladišta krumpira kapaciteta 8000 tona, robotizaciju pakiranja proizvoda te nove linije za proizvodnju "hand cooked chipsa", "rice snacka" i "popcorn snacka".

Njihov pogon u industrijskoj zoni Janjevci prostire se na 30 tisuća četvornih metara, gdje su instalirane po dvije linije za proizvodnju čipsa i flipsa. Ondje su i linije za proizvodnju kokica te suho prženog kikirikija. Ukupni je kapacitet tvornice više od 6000 tona gotovog proizvoda godišnje. Proizvodnja se odvija sukladno s odredbama međunarodnog standarda za hranu IFS. Kako kažu u Kanaanu, time daju veću sigurnost trgovačkim lancima da će proizvodi koje prodaju pod svojim robnim markama biti sigurni i kvalitetni.

Proizvodni asortiman Kanaana čini više od 20 vrsta snack proizvoda, a u tvrtki se neprestano radi na razvoju i kreiranju novih proizvoda. Kanaan stalno nastoji obogatiti svoj asortiman novim proizvodima i okusima. Stalnim širenjem prodajnog asortimana Kanaan se izborio za svoju poziciju na sve zahtjevnijem tržištu.

Predanost i zadovoljstvo
Početci nisu bili nimalo laki, ali odricanjem i golemom voljom Kanaan je postao prepoznatljiv na tržištu. "Kanaan trenutno proizvodi 246 različitih vrsta pakiranja, odnosno vrećica snack proizvoda. Naši proizvodi prepoznati su od kupaca kao proizvodi vrlo dobre kvalitete i povoljne cijene. Izvozimo u istočni dio Europe, znači, u Slovačku, Češku, Poljsku, Bugarsku, Rumunjsku, Mađarsku, Makedoniju, Srbiju, BiH i Sloveniju, čime smo postali jedan od vodećih izvoznika ove vrste proizvoda u regiji. U posljednje vrijeme Mađarska nam je jako dominantno tržište. Posljednjih desetak godina bilježimo godišnji rast od 25 posto u Mađarskoj, što nas je dovelo do udjela od 10 posto tržišta u susjednoj zemlji. Zapadni dio Europe za sada ne pokrivamo, ali vjerujem da ćemo ove godine, kada instaliramo novu opremu, koja bi trebala stići u veljači, ožujku, imati dovoljno kapaciteta i da ćemo početi izvoziti na zapadnoeuropsko tržište", najavljuje Popović. Dodaje da se sve više orijentiraju na specijalne čipseve, koji imaju veću dodatnu vrijednost, a što bi im u perspektivi trebao postati i osnovni biznis.

No i najbolje strateško planiranje ne bi donijelo željene poslovne rezultate da u cijelu priču nisu uključena dva najvažnija detalja – predanost zaposlenika i zadovoljstvo kupaca. Broj zaposlenih kontinuirano se povećava posljednjih deset godina. U 2012. godini tvrtka Kanaan imala je 86 zaposlenih, a trenutno ih je 130. Objašnjavajući tajnu uspjeha svoje tvrtke, direktor Zvonko Popović ističe kako je poslovna filozofija od osnutka ista i jednostavna, a to je proizvesti najjeftiniji proizvod najbolje kvalitete.

"Investiramo u opremu koja to može napraviti, u ljude koji to mogu odraditi te nabavljamo najkvalitetije sirovine. Naši proizvodi prepoznati su od kupaca kao proizvodi vrlo dobre kvalitete i povoljne cijene. Slobodno mogu reći da su na tržištu najbolji i naš čips i naš flips. Potvrđuju to i neovisna istraživanja", ističe Popović. Dodaje da će ove godine investirati novih 3,5 milijuna eura. "Time ćemo stabilizirati nivo proizvodnje i učvrstiti svoju poziciju na tržištu", zaključio je Zvonko Popović.

Snježana Fridl
SAMO PRVOKLASNA SIROVINA
Kanaan u svom pogonu u Donjem Miholjcu preradi 20 tisuća tona krumpira. Iako je prethodnih godina imao znatnih problema s osiguravanjem dovoljnog broja kooperanata u Hrvatskoj koji bi mu taj krumpir proizveli, sada Popović ističe da se situacija stabilizirala te da ima kvalitetne i stabilne kooperante. No sada će se i proizvodnim kapacitetima proširiti izvan hrvatskih granica, i to u Crnu Goru. “Potrebno je naglasiti kako smo pokrenuli inicijativu da dio proizvodnje sjemenskog krumpira osiguramo na području Crne Gore. Vidjet ćemo kako će se pokusi tamo odvijati. Ako bude dobro, naravno da ćemo dio proizvodnje krumpira disperzirati. Iako ove godine ulazimo u veću proizvodnju, uspjeli smo osigurati dovoljne površine za svu potrebnu sirovinu krumpira u Hrvatskoj”, kaže direktor Kanaana.
Zvonko Popović najavljuje kako ove godine tvrtka planira investirati novih 3,5 milijuna eura
Možda ste propustili...

NAGLI PAD PROIZVODNJE U HRVATSKOJ

Naznake stabilizacije industrije u eurozoni

OD POČETKA TRAVNJA DO KRAJA LISTOPADA PLANIRANO OKO 758.000 LETOVA

Španjolski avioprijevoznici povećavaju kapacitete

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

Najčitanije iz rubrike