Osijek
UZBRDO - UČIM, ZAMIŠLJAM, BIRAM, RASTEM DJELUJEM ODRŽIVO

Osnovci iz deset škola učit će vještine za održiv način života
Objavljeno 6. prosinca, 2019.
Nansen dijalog centar u partnerstvu s udrugom ISKRA waldorfska inicijativa i deset osnovnih škola na području dvije slavonske županije krenuo je u realizaciju projekta “UZBRDO – Učim, zamišljam, biram, rastem, djelujem održivo”.

Riječ je o projektu u kojem se jačaju kapaciteti nastavnika i učenika, ali u kojemu u završnici učenici postaju oni koji stvaraju i djeluju te rade iskorak iz škole u zajednicu. Glavna nit vodilja projekta je sintagma „Obrazovanje za održivi razvoj“ preporučena Agendom 2030. Ujedinjenih naroda.

“Nositelj projekta je Nansen dijalog centar, a partner na projektu je ISKRA waldorfska inicijativa te deset osnovnih škola s područja Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije. Projekt je financiran iz Švicarsko-hrvatskog programa suradnje u suradnji s Uredom za udruge. Upravo je završio modularni trening seminara i radionica kojim su učitelji/nastavnici zadobili znanja i vještine koje će prenijeti na učenike. Drugi korak je provedba miniprojekata u partnerskim školama, a kao vrhunac slijede terenske nastave za učenike i međusobno povezivanje škola”, izvještavaju iz “Iskra” waldorfske inicijative.

Ističe se kako će kao rezultat cjelokupnog projekta nastati priručnik za učitelje i nastavnike, kojim će se obrazovanje za održivi razvoj moći multiplicirati kroz primjere dobre prakse slavonskih škola u cijeloj Hrvatskoj te da će na taj način slavonski osnovci postati predvodnici promišljanja i djelovanja u području održivog razvoja u svakodnevnom životu budućim generacijama. I. Solar
VELIKI POTENCIJAL
Zašto se u projekt uključila baš Slavonija odgovor je, kažu, u velikom prirodnom potencijalu korištenja obnovljivih izvora energije. “Istok Hrvatske, bez obzira na svoje izazove, ima velike potencijale za održivost i održivi način života. Upravo ovakvim projektima ti potencijali se ostvaruju kroz povezivanje komponenata ekološkog, društvenog i gospodarskog. Te su komponente danas neodvojive i zanemarivanje bilo koje od njih ima kobne posljedice za nas i okolinu. Odgojno-obrazovne ustanove, tj. odgojno-obrazovni djelatnici su oni koje na adekvatne načine prenose temeljne vrijednosti, kako bi buduće generacije živjele mudrije i održivije. Ovakvi projekti nas navode da su promjene moguće i da one započinju prije svega od nas samih”, poručuju iz Nansen dijalog centra i Iskra waldorfske inicijative.
Možda ste propustili...

NATJEČAJ UPRAVNOG ODJELA ZA OBRAZOVANJE I MLADE OBŽ

Poslijediplomski studij uz potporu

Najčitanije iz rubrike