Novosti
INFORMACIJSKI SUSTAV START

Moguće pokretanje poslovanja za trgovačko društvo i obrt na daljinu
Objavljeno 3. prosinca, 2019.
Ministarstvo gospodarstva i Financijska agencija u ponedjeljak su predstavili informacijski sustav START, koji omogućava pokretanje poslovanja za trgovačko društvo i obrt na daljinu i bez punomoćnika, unutar nekoliko dana te samo jednim elektroničkim postupkom.


Cilj je START-a, kako je istaknuto, pozadinski integrirati sve poslovne registre i postupke kako bi se olakšao ulazak u poduzetništvo, a administrativno rasteretili poduzetnici za više od 30 posto. "Ovdje više nema odlaska na šalter, nema obilaska ureda, ovdje više nema neposrednog kontakta sa službenicima i dužnosnicima, sve se automatiziralo, sve se digitaliziralo, i to je naš doprinos, odnosno iskorak, uz pojednostavljenje procesa, prema smanjivanju eventualnih inicijalnih koruptivnih radnji koje bi se mogle dogoditi u trenutku kada se želi pokrenuti poslovanje", rekao je ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Darko Horvat. Ističe kako je veliku ulogu odigrala i međuresorna suradnja, jer je desetak različitih institucija povezano u jedan funkcionalan sustav koji će budućim poduzetnicima uvelike olakšati i pojednostaviti početak poslovanja.


Naime, uz resorna ministarstva gospodarstva i pravosuđa, u realizaciji projekta START sudjelovale su i brojne druge institucije poput trgovačkih sudova, Porezne uprave, Državnog zavoda za statistiku, HZMO-a, HZZ-a, HZZO-a, Hrvatske udruge banaka, Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva i drugih. "Proces koji je do sada trajao i do mjesec dana svodimo na tek nekoliko dana. Sedam različitih koraka koje je bilo potrebno poduzeti sada svodimo na jedan. Na taj način ujedno buduće poduzetnike, koje i na ovaj način želimo potaknuti na ulazak u poduzetništvo, dodatno rasterećujemo različitih nameta, naknada, administrativnih troškova i vremena potrebnog kako bi se obišli svi šalteri", rekao je Horvat.


Kao prednost sustava START ističe se uspostava jedne točke za komunikaciju i razmjenu podataka, prikupljanje podataka po načelu "samo jednom" i njihova automatska razmjena između institucija i banaka.


Sam projekt realizirala je Fina, a usluga je dostupna preko sustava e-Građani. Osnovni preduvjet korištenja je posjedovanje vjerodajnice sigurnosne razine 4, što podrazumijeva elektroničku osobnu iskaznicu ili Finin certifikat.


Za sada su dostupne usluge elektroničkog osnivanja društava s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) ili jednostavnih društava s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) ili obrta, otvaranje transakcijskog računa u poslovnoj banci, registracija društva ili obrta u registar obveznika PDV-a i/ili dodjela PDV ID broja (Porezna uprava), registracija u sustav HZMO-a te elektroničko plaćanje temeljnog kapitala i sudskih, odnosno upravnih pristojbi. Prema podatcima s Finine internetske stranice, u postupku registracije preko sustava START građani će za osnivanje d.o.o.-a plaćati jedinstveni iznos od 200 kuna, odnosno 30 kuna za j.d.o.o. Za obrte koji će se osnivati preko START-a korisnici će imati trošak od 250 kuna za upravnu pristojbu.
Uslugu u idućem razdoblju planiramo dodatno unaprijediti te na kraju omogućiti i zatvaranje tvrtke, odnosno "startu dodati stop", najavio je ministar Horvat. H
200

kuna preko sustava START građani će plaćati osnivanje d.o.o.-a, odnosno 30 kuna za j.d.o.o. Za obrte koji će se osnivati preko START-a korisnici će imati trošak od 250 kuna za upravnu pristojbu.
Možda ste propustili...