Autoglas
ČETVRTA IZVEDENICA KIJINE USPJEŠNICE

XCeed - Kijin adut za utrku s konkurencijom
Objavljeno 12. studenog, 2019.
Nova Kia XCeed proizvodi se u Slovačkoj, u Žilini, gdje se već proizvode tri varijante Ceeda. Start je od 152.000 kuna

Nakon hatchbacka, karavana SW i sportskog Proceeda, pred nama je četvrta karoserijska izvedenica Kijine uspješnice Ceed. Očekivanja su i više nego optimistična. Ovaj crossover nudi sportsku alternativu većim i tradicionalnim SUV modelima. S njima je usporediva ponuda prostora u kabini i prtljažniku, no u kompaktnom pakiranju i s naglašenom sigurnošću, povezivošću i naprednim infotainmentom.

Kia XCeed ne bi trebala biti konkurencija ostalim kućnim modelima, jer je namijenjen drukčijem profilu kupaca i pruža nešto drugo u usporedbi s postojećim modelima u Kijinoj ponudi. Ovaj najnoviji član obitelji Ceed pokazuje smjer u kojem Korejci vide budućnost kompaktne klase. Jer C-segment je druga najveća klasa na europskom tržištu, a sada kupcima nude više izbora u ovoj klasi od bilo kojeg drugog proizvođača. No oni ne žele izgubiti praktičnost koju im nudi veći automobil. Prostora ne manjka ni za putnike ni za stvari. S 426 litara, prtljažnik je 31 litru veći od onog u Ceedu. Spuštanjem stražnjih naslona naraste na 1378 litara.

Novi CUV (compact utility vehicle), kako ga zovu u Kiji, zadovoljava brojne obiteljske i ostale potrebe jer spaja najbolje od hatchbacka i SUV-a, a razmak od tla je 174 milimetra. Nova boja, quantum yellow, bit će dostupna samo na ovom automobilu. Prvi je Kijin model s potpuno digitalnom instrumentom pločom i jedan od prvih s telematskim sustavom UVO CONNECT, koji će uskoro dobiti ostali modeli. Omogućuje upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto. Tu je i puno aktivnih asistencijskih i sigurnosnih tehnologija. Na samom vrhu je Kijina tehnologija 2. stupnja autonomne vožnje. Infotainment je s "plivajućim" dodirnim zaslonom, a jedinstven za ovaj model je novi unutarnji paket detalja žute boje, s crnim presvlakama, u kontrastu s jarko žutim šavovima na sjedalima i vratima. Inače, unutrašnjost je presvučena u materijale meke na dodir, sa satenskim kromiranim elementima. Ovisno o verziji, kupci mogu birati u nizu tkanina, sintetične kože ili presvlaka od prave kože.

Tu je i nekoliko različitih boja dodataka za individualizaciju interijera.

Raspoloživa su tri turbomotora (T-GDi). Motor 1.0 T-GDi s tri cilindra razvija 120 konjskih snaga i 172 Nm okretnog momenta, a 1.4 T-GDi s 4 cilindra raspolaže sa 140 KS dok okretni momet raste na 242 Nm. Najsnažniji motor u XCeedovoj ponudi je 1,6-litreni T-GDi motor, koji inače možemo naći samo u izvedbama Ceed GT i ProCeed GT. S maksimalnom snagom od 204 KS i okretnim momentom od 265 Nm, taj mišićavi 1.6 T-GDi odlično se slaže s performansama vozila u različitim uvjetima vožnje. Motor 1.6 T-GDi omogućava XCeedu ubrzanje od 0 do 100 km/h u 7,5 sekundi ako je uparen sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, odnosno 7,7 sekundi sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Kia XCeed proizvodi se u Slovačkoj, u Žilini, gdje se već proizvode tri varijante Ceeda (hatchback, Sportswagon i shooting brake ProCeed). Također ima 7-godišnje jamstvo, a cijene su od 152.000 kuna (akcijska) naviše.

Milan Bugarić
Stiže i hibrid
Hibridni pogon s nižim emisijama, koji će kod XCeeda biti na raspolaganju početkom 2020., kombinira litij-polimerski baterijski sklop kapaciteta 8,9 kWh, električni motor snage 44,5 kW te učinkoviti 1,6-litreni četverocilindrični Kappa GDI benzinski motor. Pogon u kombinaciji sa 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (6DCT) ima maksimalnu snagu od 141 KS i okretni moment od 265 Nm, koje prenosi do prednjeg para kotača. Kia XCeed Plug-in Hybrid će, prema predviđanjima, omogućavati oko 60 kilometara vožnje isključivo na struju.
426

litara je obujam prtljažnika, što je 31 litru više od Ceeda
204

konjske snage isporučuje mišićavi 1.6 T-GDi motor
Kia XCeed proizvodi se u Slovačkoj, u Žilini, i ima 7-godišnje jamstvo