Novosti
BREXIT I TURIZAM

Britanske turiste zadržati kompetitivnim cijenama
Objavljeno 4. studenog, 2019.
Staničić: Fokus je na Brexitu, a neizvjesnost, pa i za turizam, trajat će sve dok se ne postigne konačan dogovor s EU-om

Aktualna neizvjesnost oko epiloga Brexita otežava predviđanja turističkih kretanja s britanskog tržišta, s kojeg će na odluke o putovanjima utjecati i snaga britanske valute te je važno kreirati kompetitivne cijene i dodatno se približiti partnerima, poručuje direktor HTZ-a Kristjan Staničić uoči WTM-a u Londonu.


WTM (World Travel Market) jedan je od najvećih poslovnih turističkih sajmova u svijetu, koji će od 4. do 6. studenoga okupiti više od pet tisuća izlagača iz više od 180 zemalja, među kojima i iz Hrvatske, čiji je nositelj nastupa Hrvatska turistička zajednica. S obzirom na važnost britanskog turističkog tržišta i potrošnje njihovih turista, burza WTM je za mnoge destinacije i kompanije prilika za nove suradnje i poslove, kojima se nada i Hrvatska, čiju poziciju na tom tržištu Staničić ocjenjuje stabilnom s porastima fizičkog prometa. "Fokus na britanskom turističkom tržištu je definitivno na Brexitu, a neizvjesnost, pa i za turizam, bit će sve dok se ne postigne konačni dogovor s EU-om. S obzirom na to da je konačni termin Brexita pomaknut na 31. siječnja 2020., još uvijek nije moguće u cijelosti predvidjeti sve njegove implikacije na turistička kretanja do kraja ove i za iduću godinu, ali je sasvim sigurno da sve te okolnosti ne idu u prilog stvaranju pozitivne atmosfere za putovanja Britanaca u inozemstvo te će se konačni efekti tek vidjeti", kaže za Hinu Staničić.


Ono što se zna i što u svemu tome smatra pozitivnim za stav potrošača prema inozemnim putovanjima je što se Europska komisija u rujnu obvezala na omogućavanje neometanog zračnog prometa između Velike Britanije i članica EU-a bar do kraja listopada 2020., kao i to što Britanci ipak na putovanja gledaju kao na važnu društvenu normu te ih se ne odriču.
Na pitanje kako na to tržište utječe ovojesenski bankrot velikog turoperatora Thomasa Cooka, Staničić kaže da se na gašenje te kompanije u svijetu više gleda kao na neuspjeh korporacijskih financija nego kao na neuspjeh putničke industrije, što potvrđuje i tvrtka Hays Travel, koja je već počela s kupnjom svih 555 Thomas Cook poslovnica, zaposlivši i više od 400 članova bivšeg osoblja Thomasa Cooka, dok ukupno planiraju spasiti 2500 radnih mjesta. Vjeruje da će i drugi touroperatori i agencije s tog tržišta na određeni način preuzimati turiste koji su možda planirali putovati s T. Cookom, a Hrvatska kao i svake godine nastavlja blisku i intenzivnu suradnju s velikim brojem strateških britanskih partnera na promociji hrvatskih destinacija.

Hina
OVE GODINE 900.000 TURISTA IZ UK-a
"U 2018. smo u britansko tržište uložili oko 27 milijuna kuna, što je razina ulaganja i u ovoj godini, a za 2020., zbog promjene turističkih zakona i drukčije raspodjele prihoda po osnovi turističke pristojbe i članarine, nastojat ćemo zadržati istu tu razinu ulaganja na tom za nas važnom tržištu", iznosi Staničić. U dosadašnjem dijelu 2019. s britanskog tržišta došlo je gotovo 900 tisuća turista, koji su ostvarili 4,6 milijuna noćenja, što je 5 odnosno 4 posto više nego u istom razdoblju 2018. Najviše putnika u Hrvatsku iz UK-a dolazi s turoperatorima Jet2 i TUI, a raste i udjel prometa individualaca s tog tržišta na štetu organiziranog segmenta.
Možda ste propustili...

FORMALNO SMANJENA POVRŠINA NA PANTOVČAKU

Vlada "uzela" predsjednici 67 hektara

NA MJESTU RANJAVANJA PRONAĐENI BITNI DOKAZI

SPH: Policajac slučajno pucao, spasio je migranta

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NEISPRIČANA PRIČA: IZ PAKLA IZIŠAO HUMANITARNIM KONVOJEM

Franjo je film s fotografijama poginulih suboraca sakrio u zavoje na svojoj ranjenoj nozi

2

OSOBNA SVJEDOČANSTVA O NAJTEŽIM DANIMA ‘91.

Zlatko Adžić: Tužan sam zbog zemlje za koju sam se borio

3

OSOBNA SVJEDOČANSTVA O NAJTEŽIM DANIMA ‘91.

Ivica Jurčan: Bilo nas je malo, ali je bilo veliko srce