Zdravlje
SRČANI I MOŽDANI UDAR

Optimizam čuva srce
Objavljeno 4. studenog, 2019.
Ljudi s pozitivnim gledanjem na svijet vjerojatno će se rjeđe nego pesimisti suočiti sa srčanim ili moždanim udarom, a vjerojatno će i dulje živjeti, pokazala je nedavna analiza. U analizi koja se temelji na postojećim istraživanjima, znanstvenici su istražili podatke iz 15 studija u koje je bilo uključeno nešto manje od 230.000 ljudi, a praćeni su prosječno 14 godina.

Tijekom tog vremena, najoptimističnije osobe imale su 35 posto manje šansi od najpesimističnijih za srčani ili moždani udar, a 14 posto manje izgleda da umru zbog nekog drugog razloga, objavljeno je u JAMA Network Open.

“Ti rezultati sugeriraju da pozitivno i negativno razmišljanje ne samo da utječu na kvalitetu života, nego mogu biti povezani i sa zdravljem", rekao je Alan Rozanski, vodeći autor studije i znanstvenik na Icahn School of Medicine, u Mount Sinaiju u New Yorku.Optimisti imaju pozitivnije zdravstvene navike koje im pomažu da žive dulje, rekao je Rozanski. Oni bolje jedu, više vježbaju i manje puše od pesimista, a imaju i bolje načine nošenja s problemima koji im pomažu da budu proaktivni na polju svog zdravlja i da prolaze kroz teška vremena ne mijenjajući navike u nezdrave.

Pesimizam, suprotno tome, može potaknuti češće upale te učiniti ljude podložnijima razvoju metaboličkih poremećaja koji mogu skratiti život, kazao je Rozanski. Dok su mnoge studije kroz prošlih nekoliko desetljeća povezale stres i promjene raspoloženja s povećanim rizikom od srčanih bolesti, ovi rezultati nude svježe dokaze da gledanje na život može utjecati na zdravlje srca.H

Možda ste propustili...

NIZ PROBLEMA POVEZANIH S NEKVALITETNIM SNOM MOŽE ZA TREĆINU POVEĆATI RAZINU STRESA

Odraslima u dobi između 18 i 65 godina preporučuje se sedam do devet sati sna

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PRIKLJUČI SE NAJBOLJOJ EKIPI U GRADU

Licencirani osječki treneri preuzimaju najmoderniji fitness centar u Istočnoj Hrvatskoj!

2

STUDIJA PREHRANA

Najviše omega-3 masnih kiselina u masnim ribama

3

NIZ PROBLEMA POVEZANIH S NEKVALITETNIM SNOM MOŽE ZA TREĆINU POVEĆATI RAZINU STRESA

Odraslima u dobi između 18 i 65 godina preporučuje se sedam do devet sati sna