Zdravlje
KISELI KUPUS

Hrana za odlično zdravlje i snažan imunitet
Objavljeno 4. studenog, 2019.
U našim krajevima oduvijek postoji tradicija kiseljenja kupusa ili zelja. Kiseli kupus našim je precima bio jedna od glavnih zimskih namirnica i izvor vitamina C. Danas još uvijek slijedimo tradiciju spravljanja kiselog kupusa za zimnicu. Istina je da mnoge tradicije izumiru, ali ovoj se to ne bi smjelo dogoditi, jer je kiseli kupus izuzetno hranjiv i ljekovit. Kiseli kupus oduvijek je bio cijenjen, posebice kao lijek. Način njegove pripreme potječe od Slavena, a koristi se i danas. Poznato je da je moreplovac James Cook svoju posadu hranio kiselim kupusom za prevenciju od opasnog skorbuta. Sebastian Kneipp njime je liječio dijabetes, giht, opekline i upale. Ljekovitost kiselog kupusa nadilazi ljekovitost mnogih poznatih biljaka. Sto grama sirovog kiselog kupusa sadrži čak 20 mg vitamina C. Slijedi vitamin A, folna kiselina, magnezij, željezo, fosfor, kalcij, kalij, natrij, balastne tvari i bjelančevine. Odličan je izvor vitamina B12, te se zbog toga posebno preporučuje vegetarijancima i veganima.

Ono po čemu se kiseli kupus razlikuje od sirovog jesu probiotične bakterije. Kiseli kupus je izvorna fermentirana hrana prirodno bogata probiotičkim kulturama. Zbog toga je kiseli kupus bitan u liječenju bolesti prouzročenih disbalansom crijevne flore, posebice nakon terapije antibioticima i kemoterapije. Blagotvorno djeluje na želudac i crijeva, na njihovu mikrofloru i na peristatiku, čime pogoduje probavi. Pomaže i u probavljanju masnih obroka, ubrzava metabolizam, što pospješuje izlučivanje štetnih tvari iz organizma te čisti i regenerira jetru.

Da biste iskoristili sve hranjive tvari u kiselom kupusu konzumirajte ga sirovog, kao i njegov rasol. Najzdraviji je u obliku salate uz dodatak bučinog ulja. Osim toga, možete ga kuhati, pržiti, peći, pirjati ili kombinirati sa žitaricama. Kupus se može pripremiti za kiseljenja na dva načina: rezanjem kupusa na rezance širine 0,5 do 1 cm i kiseljenjem cijelih glavica kupusa.J.Kn.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

KOLIKO JE VREMENA POTREBNO ZA ODVIKAVANJE OD NEŽELJENIH NAVIKA?

Postoje i aplikacije koje bi vam mogle pomoći da stvorite novu naviku, ili da se odviknete od loše

2

UNOS VIŠE ČAJEVA I VODE POTPOMAŽE DETOKSIKACIJI ORGANIZMA

Otporniji na infekcije ako ojačate imunitet

3

ČVRSTE KOSTI POTREBNO JE ODRŽAVATI TIJEKOM ČITAVOG ŽIVOTA

Vježbanje može pomoći u izgradnji jakih kostiju