Magazin
SANELA DROPULIĆ

Ženski networking učinkovita je poslovna realnost
Objavljeno 2. studenog, 2019.
DIREKTORICA ŽENSKOG PODUZETNIČKOG CENTRA IZ ZAGREBA

U pravilu ne košta gotovo ništa, traži malo dobre volje i energije, a najčešće rađa velike rezultate - ocjena je umrežavanja, poznatijeg pod engleskom riječju “networking”, iz komentara stručnjaka, koji uz ostalo smatraju da je to jedna od najvažnijih poslovnih aktivnosti što se trebaju primjenjivati u poduzetništvu.

Zašto networking među ženama nije više utopija i mit, nego učinkovita stvarnost?

- Umrežavanje, ili networking, igra ključnu ulogu u izgradnji poslovnih karijera, ali i razvoju poduzetništva, a iznimna je šteta što ga žene nisu koristile ni upola angažirano kao što to čine muškarci. Žene su, prema svom karakteru, sklonije komunikaciji i osobnom druženju od muškaraca. No kada je u pitanju poslovno povezivanje, prema studiji LeanIn.org i McKinsey “Žene na radnom mjestu” za 2018. godinu, dokazano je da se žene zapravo manje poslovno povezuju nego muškarci i time ograničavaju mogućnost za uspjeh u poduzetništvu - ocijenila je Sanela Dropulić, direktorica Ženskog poduzetničkog centra.

Za žene u poduzetništvu najvažniji je prvi poslovni korak. Zašto?

- Žene, napose u poduzetništvu, nemaju konkurenciju u drugoj ženi, koja se nalazi lijevo ili desno od nje. Žena jedinu konkurenciju može imati u svojoj glavi, a žene koje su oko nje mogu joj biti motivacija i inspiracija za uspješan posao, ali i učinkovit privatni život. Nekoć su žene spaljivali na lomači, a na hrvatskim prostorima najviše prokazivanja vještica učinile su upravo druge žene. Nerijetko jalne i ljute, zavidne i zločeste žene, pokazavši na taj način koliko su slabo marile za “žensku solidarnost”, čak i kada je to značilo da će druga žena biti spaljena. Danas progona vještica nema, ali, na sreću, ni dugova prošlosti da žene međusobno ne surađuju, nego se događa upravo suprotno - da je žena ženi najbolja potpora koja može biti u poduzetništvu - istaknula je direktorica Ženskog poduzetničkog centra.

Nije dovoljno biti samo komunikativan ili druželjubiv, poduzetničke ideje svake žene moraju se čuti i osjetiti. Koliko se to danas čini ciljano i kvalitetno networkingom?

- S obzirom na to da sam u poduzetništvo ušla s 25 godina, rekla bih kako je networking, uz dosljednost i inzistiranje na kvaliteti rezultata, jedan od najvažnijih elemenata u poslovanju, bar onom uspješnom - zaključuje loyalty članica Ženskog poduzetničkog centra iz Siska Ana-Marija Špicnagel Ćurko, magistra agronomije - hortikulture te vlasnica tvrtke IPS Konzalting d.o.o., ujedno i ambasadorica Kongresa poduzetnica 2020. (www.kongrs.poduzetnica.hr), koji će se održati 8. ožujka 2020. u Zagrebu. (D.J.)
Možda ste propustili...

TEMA TJEDNA: 45 DANA DO PREDSJEDANJA VIJEĆEM EU-A (II.)

Jadranka Polović: Ne možete živjeti mirno ako vam se susjedi tuku

INTERLIBER: ZAKLJUČNA PRIČA

U svijetu knjige i Hrvatska je svijet

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

EKSKLUZIVNO: PROF. DR. SC. ANITA PAVKOVIĆ, EKONOMSKI FAKULTET U ZAGREBU

Stoljetna povijest neće se izbrisati: Banke će opstati, ali prilagođene modernom dobu!

2

ARAPSKE SJENE NAD EUROPOM

Usred zime treći val proljeća

3

TEMA TJEDNA: 45 DANA DO PREDSJEDANJA VIJEĆEM EU-A (I.)

Hrvatska će položiti ispit zrelosti!