Autoglas
JUKE NISSANOV CROSSOVER HIT

Novo ruho Nissanova vozila za širu publiku
Objavljeno 29. listopada, 2019.
Slikovite ulice Barcelone pokazale su se idealnom kulisom za testne vožnje druge generacije rodonačelnika svoje klase

Njegovi vozači najviše cijene tri odlike - dizajn, kvalitetu vožnje i mogućnosti individualizacije. Još kad se u obzir uzme predviđanje prema kojemu će do 2023. tržište crossovera u Europi porasti za čak 30 posto, tad pred konstruktorima nije bio lak zadatak.

Juke je postao prilagodljiviji i još više praktičan. Cilja na širu publiku, kao i roditelje koji su ostali sami nakon što su im djeca odselila. Također i male obitelji, zbog većeg unutarnjeg prostora. Zadržao je svoju atletsku formu, kao i osobnost dosadašnjeg modela, tako da će također biti vrlo zanimljiv i njegovim dosadašnjim vozačima. Izvana kombinira stil kupea sa stavom crossovera. Iako je posve nov, zadržao je glavne dizajnerske karakteristike, kao što su okrugla i maska motora u obliku slova V. Takozvani ‘’plivajući’’ krov i 19-inčni kotači daju mu impozantni i atletski stav.

Veliki naglasak stavljen je na individualizaciju izvana i iznutra. Tu je 11 vanjskih boja, tri boje krova i tri boje interijera. Osim toga, materijali u interijeru sada su bolji i vizualno i na dodir, a prtljažnik je povećan za čak 20 posto, na 422 litre. To je starom modelu bila velika zamjerka.

Udobna sjedala
Sjedala s jednodijelnim naslonom dobro izgledaju i udobna su. Paketi opreme su Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna, uz novi N-Design. Prema istraživanjima, 1/3 vozača smatra kako današnji automobili u sebi imaju dovoljno tehnologije, a čak 2/3 misle da mogu i trebaju imati još više. Stoga je ovdje ugrađena sva sila najnovijih tehnologija, i za sigurnost i za povezivost. Od sigurnosnih je na prvom mjestu Pro Pilot, a kod konektivnosti najvažnije su Nissanove usluge koje se tiču navigacije, vožnje, komfora, pa čak i zdravlja. Srce infotainmenta je 8-inčni dodirni zaslon koji omogućuje jednostavan pristup Nissanovim uslugama povezivosti.

Juke je postavljen na novu korporativnu platformu CMF-B, koju zasad dijeli s novom Microm, Clijom i Capturom.

Turbo benzinac​
Motor je za sada samo jedan, 3-cilindrični turbo benzinac, otprilike jednake snage i momenta kao i prethodna dva motora, atmosferski 1.6 i turbo 1.2 litreni, ali je od njih znatno učinkovitiji. U brojkama, to je 117 KS i 180 Nm (200 Nm s overboostom), uz potrošnju od 5,9 do 6,0 l, ovisno o mjenjaču.

Nudi se uz ručni mjenjač sa šest stupnjeva, a prvi je put dostupan i automatski 7-stupanjski s dvostrukim kvačilom i polugicama iza upravljača. Nije bilo riječi o ugradnji 1,33 litrenog turbobenzinca ili hibrida, iako nije isključen njihov dolazak u sljedećoj fazi proizvodnje. Time će, kao i već viđenim, proširiti krug potencijalnih kupaca. Proizvodi se u tvornici u Sunderlandu (usput, tamo ih je čak 61,3 % glasalo za Brexit), koja je ujedno i jedina u kojoj se proizvodi novi Juke. Što će biti nakon Brexita, nisu nam znali reći. Na naše tržište stiže početkom siječnja, do kada će biti formirane i cijene.

Prema riječima razvojnog inženjera Dana Frosta, “na svim smo poljima napravili veliki posao. Iako je veći, smanjili smo masu za 23 kilograma. To je bio vrlo osjetljiv posao, a zbog toga se nije smanjila čvrstoća karoserije”.

Mato Pavličević
Fantastičan zvuk
Treba naglasiti da prednja sjedala nude inovativni audiosustav Bose Personal Plus, koji pruža kvalitetan imerzivni 3D zvuk. To je postignuto zvučnicima ugrađenima u same naslone za glavu te se može programirati širina polja ozvučenja. Ukupno je u automobil ugrađeno i pravilno raspoređeno osam snažnih zvučnika vrhunske kvalitete. Inače, preko sustava Apple CarPlay i Android Auto kupci mogu povezati sa svojim pametnim telefonom preko 8-inčnog dodirnog zaslona multimedijskog sustava NissanConnect i pristupiti željenim aplikacijama.
422

litre obujam je prtljažnika u novom Nissan Jukeu
23

kilograma manja je masa Jukea od prethodnog modela
Takozvani ‘’plivajući’’ krov i 19-inčni kotači daju mu impozantni i atletski stav