Zdravlje
SVAKI DAN UČINITE MALI KORAK

Promjenom životnih navika do mnogo boljeg zdravlja
Objavljeno 28. listopada, 2019.

Dobro je poznato da promjenom životnih navika možemo umnogome sami pridonijeti vlastitome zdravlju. Svaki dan možemo učiniti mali korak prema velikom postignuću - usvajanju zdravih životnih navika.

Svaki dodatni sat sna kod odraslih srednje dobi može pomoći smanjiti rizik od bolesti koronarnih arterija za 33 posto, izvijestio je časopis Journal of American Medical Association. Kada spavate premalo tijelo otpušta hormon stresa koji sužava arterije i izaziva upalu. Većini je odraslih potrebno od sedam do osam sati sna kako bi mogli dobro funkcionirati. Studije pokazuju da što više vlakana jedete, manje je vjerojatno da ćete imati srčani udar. Jedite cjelovite žitarice, pšenične mekinje i zob. Dodajte grah u složence, juhe i salate. Jedite bar 25 - 35 g vlakana dnevno. Zasićene će masnoće iz mesa začepiti vaše arterije. S druge strane riba, poput lososa i inćuna, bogata je omega-3 masnim kiselinama koje će pomoći vašem srcu održavati stalan ritam. Jedna porcija ribe bogate omega-3 masnim kiselinama tjedno može smanjiti rizik smrti od srčanog udara za 52 posto!

Sok od naranče sadrži folnu kiselinu koja pomaže sniziti razinu homocisteina, aminokiseline povezane s većim rizikom od srčanog udara. Sok od grožđa bogat je resveratrolom i flavonoidima, moćnim antioksidansima koji mogu obeshrabriti crvene krvne stanica da stvore ugruške. Odaberite 100 posto voćne sokove kako biste ograničili višak šećera.

Studije su otkrile da oni koji jedu više od 140 g oraha tjedno smanjuju vjerojatnost da će imati srčane bolesti, ili srčani udar za trećinu. Samo nemojte pretjerati s orašastim plodovima koji sadrže mnogo masnoća i kalorija. Samo 2,5 sati vježbanja tjedno (to je nešto više od 20 minuta dnevno) može smanjiti vjerojatnost od srčanog udara za trećinu.

Sjemenke lana jedan su od najboljih izvora omega-3 masti. Studije pokazuju da dodavanje sjemenki lana u prehranu može ublažiti razvoj bolesti srca za 46 posto. Dodajte dvije žlice sjemenki lana na jogurt, zobene pahuljice, žitarice ili salatu.

Fleksibilnost može biti ključ za zdravlje srca: odrasli preko 40 godina starosti koji su bili najviše gipki imali su 30 posto manje krutosti arterija. Istezanje 10 - 15 minuta dnevno može održati elastičnost. Pokušajte neke nježne pokrete joge za poboljšanje fleksibilnosti. Istraživanja pokazuju da malo alkohola značajno smanjuje rizik od srčanog udara. Osim ako imate problema s alkoholom, visok krvni tlak ili čimbenike rizika za rak dojke, možete si dopustiti jedno alkoholno piće dnevno.

Samo jedan češanj dnevno ili 300 mg tri puta dnevno smanjuje rizik od srčanog udara bar na tri načina: onemogućuje crvenim krvnim stanicama da blokiraju vaše arterije, smanjuje oštećenja arterija te kolesterol koji se “lijepi” za arterije. Svaki dan, uz svoju redovitu rutinu vježbanja, probajte nešto novo samo za zabavu - udarajte lopticu u zid, vrtite obruč sa svojom djecom ili plešite po sobi nakon posla. Ako nađete nešto što vam se sviđa, uklopite to u svoj dnevni trening.
Jasminka Knežević
Riblje ulje kao dodatak prehrani
Jedini dodatak prehrani koji dosljedno radi protiv smrti od srčanih bolesti jest riblje ulje. Omega-3 masne kiseline stabiliziraju srce, snižavaju krvni tlak i trigliceride, usporavaju nakupljanje arterijskog plaka. Vitamin D ima širok spektar zdravstvene koristi među kojima je zdravlje srca među prvima.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PRIKLJUČI SE NAJBOLJOJ EKIPI U GRADU

Licencirani osječki treneri preuzimaju najmoderniji fitness centar u Istočnoj Hrvatskoj!

2

STUDIJA PREHRANA

Najviše omega-3 masnih kiselina u masnim ribama

3

NIZ PROBLEMA POVEZANIH S NEKVALITETNIM SNOM MOŽE ZA TREĆINU POVEĆATI RAZINU STRESA

Odraslima u dobi između 18 i 65 godina preporučuje se sedam do devet sati sna