Autoglas
TRŽIŠTE AUTOMOBILA

Dominacija Nijemaca nastavlja se i u rujnu
Objavljeno 22. listopada, 2019.
Kada je riječ o pogonskom gorivu, vidljivo je da se kupuje sve manje dizelaša te da su benzinci uzeli primat. Strujaša je i dalje malo

U prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodano 51.337 novih putničkih vozila, što je 2,5 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, kada su ih prodana 50.073. Brojke su još bolje za rujan, kada su put do kupca pronašla 3552 nova vozila, uz rast od 22,2 posto u odnosu prema lani, podatci su agencije Promocije plus.

Mogu ju proganjati svakojake afere, može to utjecati na globalnu svjetsku prodaju, no ovu marku Hrvati jednostavno obožavaju, pa je tako uvjerljivi pobjednik i u prvih devet mjeseci ove godine, ali i u rujnu. Riječ je o Volkswagenu, koji je do kraja rujna prodao 6722 automobila. Na drugom je mjestu Renault, koji je u prvih devet mjeseci prodao 4972 vozila, a treći je Opel, koji je kupcima isporučio 4800 automobila. Dobar rezultat VW grupacije upotpunjuje i Škoda, koja je na četvrtom mjestu najprodavanijih marki s 4793 prodana automobila. Na petom je mjestu drugi igrač iz Renaultove grupe - Dacia, a četvrti je Peugeot. Sve te marke za svoj dobar prodajni rezultat zahvaljuju flotnoj prodaji, a najbolja je marka za građane ipak Suzuki, koji je prodao 3080 automobila.

Opet VW
Volkswagen je i uvjerljivi pobjednik rujna, u kojem je kupcima isporučio 601 vozilo. Debelo iza VW-a plasirao se Renault, koji je prodao 394 automobila, a brojku iznad 300 prodanih automobila, 362, ostvarila je i Honda. Na četvrtom je mjestu Suzuki s 236 prodanih vozila, a iza su se poredali Hyundai (183), Opel i Peugeot (po 153), Seat (146), Toyota (143), Dacia (133) i Mazda (130).

Kada je o modelima riječ, opet je prvi, gle čuda, Volkswagen Golf s 221 prodanim primjerkom u rujnu. Na drugom je mjestu Renault Captur, koji je stigao na adrese 200 kupaca. Škoda Octavia je sa 190 prodanih primjeraka na trećem mjestu, a Suzuki Vitara četvrta sa 107 prodanih primjeraka. Volkswagen za svoj ukupan plasman zahvaljuje i dobroj prodaji T-Crossa, T-Roca, Pola i Tiguana. Iako je nema na ljestvici najboljih, rujan je bio odličan za Fiat Pandu, koja je pronašla put do čak 87 kupaca, što ju je svrstalo na šesto mjesto. Treba napomenuti kako je u rujnu u Hrvatskoj prodano i četiri Porschea, šest Lexusa i pet Tesli.

Pad dizelaša
Kada je riječ o pogonskom gorivu, vidljivo je da je na tržištu sve manje dizelaša te da su benzinci uzeli primat. Benzinaca je u prvih devet mjeseci prodano 31.548 (61,5 posto), a put do kupaca pronašlo je 17.960 automobila (35 %) s dizelskim motorom. Visoka cijena električnih modela, kao i slaba mreža punionica, izgleda da je osnovni problem što nije prodano više od 138 električnih vozila u prvih devet mjeseci. I od tog broja, koji čini samo 0,3 % ukupne prodaje, tek su manji broj e-automobila kupili privatni kupci. Također, prodano je i 470 plinaša te 1221 hibrid. Od marki benzinu najviše vjeruje Suzuki, koji je kupcima isporučio 3066 benzinca i samo jednog dizelaša. Slične razlike su i kod Mitsubishija, koji je prodao 288 benzinaca i tek četiri dizelaša. Fiat je pak isporučio 1685 benzinaca i samo 30 dizelaša. Benzincima više vjeruju i Opel, Hyundai, Seat, Ford, Mazda i Kia. Dizelaši imaju veću prodaju kod premium vozila, poput Mercedesa i BMW-a, a najveću razliku čini Land Rover, koji je isporučio 169 dizelaša i samo pet benzinaca. Kod električnih automobila prednjači Hyundai, koji je kupcima isporučio 43 vozila. Na drugom je mjestu Nissan s 25 prodanih električnih automobila, a slijede Smart sa 21, Tesla sa 18, BMW sa 10...

Kod plinaša, njih 470, prednjači Dacia, koja ih je isporučila čak 438. Uglavnom taksi-tvrtkama. Opel je prodao 30 automobila s LPG pogonom te jedan Suzuki i jedan Kia. Toyota i dalje nema konkurenciju u hibridnom pogonu, jer od 1221 prodanog vozila njezinih je čak 1011. Na drugom je mjestu po broju prodanih hibrida Audi (85), slijede Honda (24), Mitsubishi (22), Lexus (19), Mercedes (14) i Suzuki (12).

Za konačnu listu pobjednika treba ipak pričekati i rezultate za preostala tri mjeseca, s time što će pogledi biti upereni u listopad i studeni. Prosinac je ionako mjesec u kojem mnogi kalkuliraju, a nerijetko se odlučuju namjerno prolongirati kupnju za siječanj iduće godine.

Milan Bugarić
TUGA NA ISTOKU NIKAD IZRAŽENIJA
Glede prodaje po regijama, Zagreb i dalje jednostavno nema konkurenciju. U prvih devet mjeseci čak 19.009 novih automobila ima ZG registracijsku oznaku. Na drugo mjesto se probila, što je malo iznenađenje, Istarska županija s 3890 registriranih vozila, a treća je Požeško-slavonska županija, porezna oaza za flotna vozila. Pravo stanje vidi se početkom godine, kada PŽ tablice padaju na začelje liste prodaje po regijama. Ispred Osječko-baranjske županije (prodano 2106 automobila) smjestile su se riječka i splitska regija te još jedna porezna oaza, Bjelovarsko-bilogorska županija, koja je prepoznatljiva po DA (Daruvar) tablicama. Ostatak Slavonije je na dnu prodajne ljestvice od 20 hrvatskih regija, prava tuga na istoku. Brodska regija je na 16. mjestu (517 prodanih vozila), Vukovarsko-srijemska županija na 17. mjestu, a posljednja je virovitička regija.
PREMIUM AUTOMOBILI IMAJU SVOJE KUPCE
Iako se posljedice krize još uvijek osjećaju, Hrvati još imaju novca za automobile iz tzv. premium klase. Iz podataka agencije Promocije plus može se iščitati kako je u prvih devet mjeseci ove godine put do kupaca pronašlo 1310 Audija, 1137 BMW-a i 1009 Mercedesa. Iako je nemali broj tih automobila otišao u korporacijske garaže, podosta je privatnih građana zagrabilo u džep da bi kupilo autombile te tri premium marke. Prosječna cijena prodanih automobila bila je veća od pola milijuna kuna. Podatak je to koji sugerira da na određeni broj kupaca financijska kriza nije utjecala.