Novosti
USPJEŠNI DANI HRVATSKOG TURIZMA

Turizam u Slavoniji ima odlične temelje, ali treba pomoć države
Objavljeno 7. listopada, 2019.
Turističko tržište traži nove proizvode, i to je prilika za Slavoniju, novu nerazvikanu destinaciju

Dani hrvatskog turizma u Slavoniji bili su uspješni. Više od tisuću sudionika ove manifestacije vratilo se kući nakon višednevnog boravka na istoku zemlje uglavnom zadovoljno. Mnogi organizacijski i slični propusti kojih je sigurno bilo vjerojatno su pred gostoprimstvom domaćina i uz solidnu organizaciju manifestacije brzo zaboravljeni. No što dalje?

Hoće li DHT donijeti ili označiti ozbiljniji početak razvoja turizma u Slavoniji, Baranji i Srijemu ili će sve završiti na ta tri ili četiri dana veselja nakon kojega je "cirkus napustio grad"? Stav nekih pojedinaca, nećemo ih imenovati, otprilike je ovakav: "Evo, organizirali smo DHT u Slavoniji, što su toliko i tražili. Skinuli smo s vrata te Slavonce." No, ugledni turistički djelatnici s kojima smo razgovarali drže da itekako ima smisla razvijati turizam u Slavoniji. Njihovi su zaključci kako su Dani hrvatskog turizma doista omogućili velikom broju sudionika da prvi put Slavoniju pogleda turističkim očima i vide da ona ima turističke potencijale. Zaključci su da se ti potencijali mogu razviti u dobre turističke proizvode najprije radom, zalaganjem i ulaganjima domaćih ljudi, njihovim udruživanjem i zajedničkim nastupom, ali i velikom pomoći države kroz utvrđivanje strateškog pravca razvoja turizma na istoku Hrvatske te potporama.

Korak ispred
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain podsjetio je kako je većina čelnih ljudi domaćih agencija već bila u Slavoniji, ali su iskoristili priliku da ponovno dođu i upoznaju se s kulturom, gastronomijom.

- Oduševljeni smo. Slavonija sigurno ima potencijal i ona agencija koja prva pokrene programe u Slavoniji bit će korak ispred ostalih. Jasno je da će morati proći određeno razdoblje da ti novi proizvodi u Slavoniji budu prepoznati, no, ponavljam, oni koji prvi krenu imat će prednost, jer će imati novi turistički proizvod u svojoj ponudi. Na obali postoje mnogi turistički proizvodi, svi ih imamo, a naši partneri konstantno traže nešto novo. U turističkim agencijama zbog toga stalno moramo imati nove proizvode, stvarati raznovrsniju ponudu. Tu je prilika da ubacimo Slavoniju, kao novu, nerazvikanu destinaciju. Treba naglasiti da se najprije treba pokrenuti sama Slavonija, jer najvažniji su domaći ljudi koji moraju biti ujedinjeni u tom poslu - kaže Fain.

Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić istaknuo nam je kako su dojmovi njega i kolega iz Istre i Dalmacije u Slavoniji i Baranji izuzetno pozitivni.

- Bilo je ovo vrlo dobro organizirano, Slavonija se u ova tri dana pokazala sa svim svojim potencijalima i mnogi su doživjeli mnogo, mnogo više nego što su očekivali. Pravo je pitanje što dalje. Sjećam se one konferencije Glasa Slavonije od prije godinu dana na kojoj smo govorili o izazovima razvoja turizma u Slavoniji. Posjetio sam i danas (subota) jedan OPG koji ima izvrsne proizvode i uvjeren sam da Slavonija treba zadržati tu autohtonost koja će biti velik motiv dolaska u regiju. I prije godinu dana sam rekao, a sada ću ponoviti, da su po meni prioritetna ciljna tržišta u ovoj fazi razvoja slavonskog turizma veliki hrvatski gradovi. To bi trebala biti priprema i za zahtjevnije inozemne goste. Ne kažem da naši gosti nisu zahtjevni, nego mislim da mi u Hrvatskoj razumijemo što se ovdje događalo i poznajemo situaciju na istoku zemlje i, da budem iskren, spremni smo i zažmiriti ako nije sve perfektno. To je logičan put razvoja. Nitko u svijetu nije odjednom postao destinacija s pet zvjezdica. Dakle, potrebno je utvrditi čvrst smjer turističkog razvoja jedinstvene Slavonije, koja može uspjeti kao cjelina, zadržati autohtonost, gostoljubivost i dobru dušu ove regije - zaključuje Ostojić.

Domaće tržište
Predsjednik uprave Maistre Tomislav Popović ističe kako je itekako imalo smisla organizirati Dane hrvatskog turizma u Slavoniji. On drži da u pitanju razvoja turizma u Slavoniji ima mnogo posla, ali isto tako tu ima i mnogo potencijala.

- Ovdje sam vidio mnogo vrlo dobrih ‘priča‘, koje treba ‘početi pričati‘, odnosno prezentirati svijetu. Treba reći kako Slavonija ne može sama, treba joj pomoć države, najprije u kreiranju strateškog plana razvoja turizma koji bi trebala raditi zajedno sa Slavoncima. Trebalo bi se ići prema stvarnim atrakcijama koje imaju ozbiljnu vrijednost. A njih ima. Možemo pričati možda o vinima, gastronomiji, Kopačkom ritu, Dunavu i Dravi... Atrakcije treba do kraja turistički kreirati i artikulirati te prikazati svijetu. Držim da Slavoniju najprije treba približiti Hrvatima, dakle usmjeriti se na domaće tržište koje ju ne poznaje, a poslije će se, ako će se ljudi dobro osjećati, sigurno sve širiti i na inozemno tržište. I.D. Riva Tours napravio je pionirski pothvat dovođenjem njemačkih gostiju. Jako je važno što nitko odavde nije otišao ravnodušan, baš kao što se i s ovog DHT-a ljudi kući vraćaju itekako zadovoljni - zaključuje Popović.

Igor MIKULIĆ/Marko MANDIĆ
što dalje?
HOĆE LI DHT DONIJETI OZBILJNIJI RAZVOJ TURIZMA
Tomislav Popović

predsjednik uprave Maistre

Ovdje sam vidio mnogo vrlo dobrih priča, koje treba prezentirati svijetu. Treba reći kako Slavonija ne može sama, treba joj pomoć države, najprije u kreiranju strateškog plana razvoja turizma koji bi trebala raditi zajedno sa Slavoncima.
Veljko Ostojić

direktor Hrvatske udruge turizma

Ciljna tržišta u ovoj fazi razvoja slavonskog turizma su veliki hrvatski gradovi. To bi trebala biti priprema i za zahtjevnije inozemne goste. Ne kažem da naši gosti nisu zahtjevni, nego da mi razumijemo što se ovdje događalo i spremni smo i zažmiriti ako nije sve perfektno.
Obiteljski biznisi i njihovo udruživanje
Neven Staver, donedavni predsjednik uprave Plave lagune iz Poreča, koji je u upravi te tvrtke proveo 18 godina, od čega 12 kao predsjednik, prilikom DHT-a prvi put je detaljnije upoznavao Slavoniju i, kako nam je rekao, dojmovi su mu izuzetno pozitivni. “Ovakvo gostoprimstvo imali smo kada je Istra počinjala razvijati turizam. Posebno me se dojmila Baranja, toliko da sam komentirao kako bih ovdje lako mogao i živjeti. Ovdje su neki dobro krenuli s turizmom i sviđa mi se što u Baranji vidim mentalitet ljudi sličan onome u Istri. Ne može se kopirati povijest razvoja turizma kao na Jadranu. Držim da je dobar put razvijati male različite obiteljske biznise. Njihovim udruživanjem stvarat će se destinacijske priče koje se mogu prodati”, drži Staver.
VAŽNA PORUKA
Njemački I.D. Riva Tours u Slavoniju dovodi njemačke goste, a njegov vlasnik Selimir Ognjenović napominje da je DHT omogućio turističkim djelatnicima da dožive ono što je i sam doživio prije nekoliko godina kada je shvatio da u Slavoniji postoje potencijali za turistički razvoj. “Za slavonski turizam je važno da njegovi dionici zadrže kontakte i prisutnost, ne samo u medijima nego u svijesti ljudi iz drugih dijelova zemlje da se imaju razloga pokrenuti prema Slavoniji. Ni na jednom DHT-u do sada nije se toliko učinilo u osmišljavanju niza sadržaja kao u Osijeku. Jako je važno nakon svega reći da golem broj ljudi koji su ovdje bili nosi poruku - u Slavoniji je mnogo bolje nego što sam zamišljao. A ta poruka otvara sva vrata”, kaže Ognjenović.
Možda ste propustili...