Autoglas
TEST HAK-A

Ni jedna zimska guma nema ocjenu odličan
Objavljeno 7. listopada, 2019.
U manjoj dimenziji (185/65 R15 T) testirano je 16 guma, od kojih su tri vrlo preporučljive, 10 je preporučljivo, a dvije se ne preporučuju

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testa zimskih guma, koji provodi u suradnji s partnerima. Testirana je jedna iznimno popularna dimenzija (185/65 R15 T), koju koriste vozila iz B i C segmenta, kao što su Hyundai i20/i30, Kia Rio/Ceed/Stonic, Renault Clio/Kangoo/Zoe, Opel Adam/Corsa/Astra, Citroen C3/Berlingo/Nemo, Alfa Romeo Mito, Seat Ibiza, VW Polo, te jedna nešto rjeđe zastupljena dimenzija (205/65 R16C T) namijenjena kombi i lakim gospodarskim vozilima.

U manjoj dimenziji (185/65 R15 T) analizirano je 16 guma, od kojih ni jedna nije zavrijedila najvišu ocjenu - izvrstan. Tri su gume vrlo preporučljive, njih čak deset je preporučljivo, jedna se djelomično preporučuje, a dvije se ne preporučuju. Od tri najbolje ocijenjene gume, dvije dolaze iz tvornica premium brandova - Dunlop (pobjednik) i Pirelli, kojima se priključio Kleber. Preostala tri top-proizvođača nisu se našla u tom odabranom društvu zbog laganih podbačaja na ledu (Continental) i snijegu (Michelin i Goodyear). Od ostalih, Sava se samo djelomično preporučuje zbog priličnog podbačaja na suhom, a Toyo i novak na tržištu Davanti ne preporučuju se zbog ozbiljnih propusta na snijegu (Toyo) i mokrom (Davanti).

Solidno na mokrom
Na suhom se najbolje osjeća Kleber, kojega na maloj udaljenosti slijede Michelin, Dunlop, Pirelli, Continental, Hankook, Goodyear i Viking. Falken, Gislaved i Kumho su nešto slabiji, a Vredestein, Nokian i Toyo su osjetno slabiji. Na dnu su britanski Davanti i Sava, pri čemu je potonja tvrtka upravo zbog lošeg testa na suhom zavrijedila najslabiju ocjenu koja glasi - djelomično se preporučuje. Najveći problem Davantijevih i Savinih guma je definitivno slabo prianjanje uz podlogu, što u kritičnim situacijama rezultira podupravljanjem i preupravljanjem, pa je vozilo iznimno teško stabilizirati. Međutim, još više zabrinjavaju rezultati tijekom vožnje koja nije ni blizu limita, gdje ove dvije gume također ne briljiraju. Mala utjeha za Davanti stiže tek s testa kočenja na suhom (100 - 3 km/h), gdje je ova tvrtka s najkraćim zaustavnim putem od 39,1 metar za otprilike šest metara bolja od najslabijega Gislaveda.

Na mokrom, pak, čak polovica od ukupno 16 guma nije pokazala nikakve slabosti. Pobjednik ovoga dijela testiranja je Continental, kojega s vrlo malim zaostacima slijede Dunlop i Goodyear, a tek za nijansu manje kvalitetni su Kleber, Pirelli, Hankook, Michelin i Falken. Među zadovoljavajućom sedmorkom su Toyo, Vredestein, Kumho, Sava, Nokian, Gislaved i Viking, koje je plasmana u viši razred koštalo uglavnom slabije prianjanje uz podlogu prilikom kočenja i slabije bočno prianjanje. Na samom kraju ovog ‘vlažnog’ redoslijeda je ponovno Davanti, koji se po kiši definitivno ne preporučuje, ponajprije zbog velike mogućnosti akvaplaninga, a onda i zbog čak deset metara slabijeg rezultata u kočenju od pobjednika Michelina.

Iznenađenja na ledu
Baš kao na mokrom, i na snijegu je točno polovica proizvoda, tj. osam guma, ispunila očekivanja. Letvicu su najviše postavili Dunlop i Sava (posebno dobri u bočnom prianjanju uz podlogu), koje s minimalnim zaostacima slijede Nokian, Continental, Pirelli, Kleber, Hankook i Viking. Upravo je slabiji bočni grip u zavojima pokrivenim snijegom razlog zašto je šestorka u sastavu Vredestein, Gislaved, Michelin, Falken, Goodyear i Kumho (pogotovo posljednja dva) smještena u nižu kategoriju te se samo - preporučuju (nisu vrlo preporučljivi kao ‘snježna’ osmorka s vrha). Na začelju je već tradicionalno Davanti, a ovaj put još gori je Toyo.

Na ledu su se dogodila dva velika iznenađenja. Prvo, najbolje rezultate je ostvario dosad najgori - Davanti. I drugo, među čak 13 guma koje se vrlo preporučuju, nije se našao favorizirani Continental. Štoviše, slabiji na skliskoj i smrznutoj podlozi je samo Falken. Ujedno, to je Continentalu jedini minus na cijelom testiranju, koji ga je stajao i ukupne pobjede.

Analizirajući samo potrošnju goriva, najštedljivije gume su ukupno najbolja - Dunlop i ukupno najlošija - Davanti. Najveći potrošač je, pak, Michelin. I konačno, na testu trajnosti guma najboljim se pokazao najveći potrošač goriva - Michelin, koji je postigao gotovo 50 % bolji rezultat od najslabijeg Nokiana (33.200 km/16.900 km).

Milan Bugarić
// ZIMSKI TEST GUMA //
KAOS S GUMAMA ZA KOMBI-VOZILA
U većoj dimenziji (205/65 R16C T) namijenjenoj kombi i lakim gospodarskim vozilima pobjedu je u konkurenciji 15 proizvođača guma odnio Continental, ispred Pirellija i Michelina, no nitko nije izvrstan niti vrlo preporučljiv. Osam guma se preporučuje (Vredestein, Goodyear, Falken, Bridgestone, Kumho, Matador, Uniroyal i Yokohama), a čak četiri ne preporučuju (Sava, BF Goodrich, Goodride i Maxxis). Međutim, da ove brojke ne bi bile oslikane isključivo sivim tonovima, komparativni rezultati s nedavnim testiranjem ljetnih guma u ovoj dimenziji govore da su na mokrom i generalno gledano zimske gume ipak znatno bolje. Lošije su jedino u pitanju trajnosti, i to - znatno! Najviše kilometara izdržao je Falken (40.000 km), ali bez razloga za slavlje jer je to otprilike upola slabiji rezultat od najbolje ljetne gume ovih dimenzija i namjene (Sava Trenta 2/81.000 km).
NA SUHOM NEMA PRECIZNOSTI
U vožnji po suhom većini guma 205/65 R16C T nedostaje preciznosti. Značku ‘vrlo preporučljivo’ zaslužili su samo Continental, Pirelli i Maxxis (ujedno, ukupno gledano, najgora zimska guma na testu zbog teškog podbačaja na - snijegu).

I na mokrom je najbolji Continental, no ovaj put bez konkurencije. Na snijegu su vrlo uvjerljivi samo Uniroyal i Michelin. Continental se mučio s kočenjem, a ostali uglavnom s bočnim silama u zavojima prekrivenim bijelim pokrivačem. Na ledenoj podlozi su najbolji bili Falken, BF Goodrich i kanadski Goodride, a najgori je bio ukupni pobjednik - Continental.