Osijek
VANDALIZAM NA PROMENADI

Kamion oštetio tartansku podlogu na trkačkoj stazi!
Objavljeno 2. listopada, 2019.
Građanin je uočio vozilo Unikoma kako prelazi stazu i nakon toga snimio oštećenje

Samo nekoliko dana od puštanja u promet nove biciklističko-trkačke staze uz promenadu, investicije vrijedne 4.125.000 kuna s PDV-om, u potpunosti financirane iz gradskog proračuna, za razliku od mnogih sličnih projekata koji su u najvećoj mjeri sufinancirani sredstvima fondova Europske unije, na površinu su isplivali prvi problemi.

Već nakon prve vožnje, jučer u prijepodnevnim satima, mogli smo vidjeti da dio biciklista i dalje vozi starom stazom, iako je ista "izbrisana" te se njome više ne smije prometovati. Nije im, međutim, za zamjeriti, jer oni koji su prebojili staru horizontalnu signalizaciju, zaboravili su ukloniti i vertikalnu, pa tako kod Picassa, mjesta gdje je počinjala i stara staza, i dalje stoji znak koji dopušta bicikliranje na promenadi.

Drugi prigovor odnosi se na rasvjetu. Svakome tko voli noću prošetati najljepšem osječkom šetnicom poznato je koliko je slaba rasvjeta na njenom najvećem dijelu (izuzetak je novi dio promenade). Na novoj stazi, koja se nalazi 20-ak metara od rasvjetnih stupova, još je slabija. Neki se dijelovi, poput onog od pješačkog mosta do Veslačkog kluba Iktus, nalaze gotovo u potpunom mraku, što trčanje ili vožnju biciklom čini vrlo rizičnom.

Tragovi blata i guma
Nadalje, zbog činjenice da automobili i druga motorna vozila stazu ne mogu zaobići, osim na nekoliko uskih točaka, na njoj su već sada vidljivi blato i tragovi guma, vjerojatno vozila koja rade na obnovi Tvrđe, a pitanje je vremena, ako se takva praksa nastavi, kada će nastati veća oštećenja. Da stvari već idu u tom smjeru dojavio nam je jedan naš čitatelj (podaci poznati redakciji), nakon što je, kako kaže, na stazi primjetio Unikomovo vozilo i oštećenje koje je nastalo na tartanu nakon njegova prolaska. Iz Unikoma su to jučer opovrgnuli, rekavši kako "navedena biciklističko-trkača staza ne presijeca uobičajene rute njihovih vozila te da se ulazak na promenadu i izlazak s nje obavlja preko dva pristupna smjera (kod Picassa i uz Most dr. Franje Tuđmana), što je izvan prostora koji staza obuhvaća". Također potvrđuju kako unutarnjom kontrolom nisu utvrdili da su njihova vozila prelazila preko predmetne staze.

Problemi su gradnju ove staze pratili i ranije. Podsjetimo da su prilikom postavljanja prvog sloja tartana (prije mjesec dana) na njemu također nastajala oštećenja, sve dok se netko nije sjetio da bi umjesto obične najlonske trake bilo pametno postaviti metalnu ogradu da psi i građani koji nisu upućeni u činjenicu da je u tijeku postavljanje vrlo osjetljive podloge po njoj ne bi gazili.

Sam projekt od početka je praćen podijeljenim mišljenjima građana. Dok su jedni zagovarali izgradnju biciklističko-trkačke staze argumentirajući kako će to povećati sigurnost pješaka na promenadi, drugi su se protivili tome, govoreći kako će biti uništen dio zelenog pojasa kao i drveća. Nakon što je projekt predstavljen u Gradskoj upravi krajem svibnja, vrlo brzo na najljepšu osječku šetnicu stupili su bageri i druga građevinska mehanizacija.

Problem mimoilaženja
Prizori raskopanog zelenog pojasa brzo su izazvali nevjericu i negodovanje dijela građana, jer su na pojedinim dijelovima krošnje drvoreda lipa orezane do visine tri metra da bi bageri mogli nesmetano kročiti put biciklističko-trkačkoj stazi. Kako su u Gradu isticali, glavni motiv za gradnju nove staze je "problem mimoilaženja pješaka s biciklistima i drugim rekreativcima". Dakako, ni izgradnjom ove nove staze neće u potpunosti nestati problem mimoilaženja pješaka i biciklista, no ipak će biti u znatnoj mjeru ublažen budu li se svi sudionici ponašalo prema propisima. Probhlem je uglavnom rezultat prometne nekulture, odnosno činjenice da dio biciklista i pješaka ne mari gdje vozi, odnosno hodaju.

Kada je riječ o zelenilu, prostor kod Tvrđe, gdje se spajaju nove staze i promenda, prema nedavnim najavama iz gradske uprave trebao bi dobiti novi drvored, što će bar malo uljepšati trenutačnu vizuru tog dijela promenade koja sada podsjeća na prometnicu s četiri trake.

Ostaje još za vidjeti kako će "problem mimoilaženja pješaka i biciklista" biti riješen tamo gdje je zaista izražen, na dijelu promenade između Picassa i nekadašnje Bijele lađe.

Ivan Alilović
4,125

milijuna kuna uloženo je u gradnju biciklističko-trkačke staze na promenadi u dužini od 1500 metara
BETONIZACIJA
Betonizacija zelene površine u najreprezentativnijem dijelu Osijeka došla je u trenutku kada su brojni građani izražavali negodovanje zbog sječe stabala na Perivoju kralja Tomislava i Kralja Petra Krešimira IV., zbog čega se trenutačnoj vladajućoj garnituri spočitavao manjak brige za zelenilo. Zbog najavljene rekonstrukcije zidina osječke Tvrđe, koja također zadire u zeleni prostor, to će se negodovanje sasvim sigurno (i opravdano) dodatno produbiti.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana