Ekonomija
KONFERENCIJA DIGITALNO DOBA

Digitalizacija mijenja trgovinu, a kupcima je i dalje najvažnija cijena kod donošenja odluke o kupnji
Objavljeno 2. listopada, 2019.
Svaki peti poduzetnik u Hrvatskoj je trgovac, 15,4 % svih zaposlenih rade u trgovini, a cijeli sektor generira 10 % BDP-a

E-trgovina kontinuirano raste, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Novi potrošač je informiran, sve kritičniji i sve digitaliziraniji. Online i offline prodaja sinkronizira se i povezuje, kupci često naruče proizvod online, pa ga preuzmu u fizičkoj prodavaonici ili odlaze u fizičku prodavaonicu probati određeni predmet te ga kupe preko interneta. No, neke stvari ipak se ne mijenjaju. Cijena je i dalje jedan od najvažnijih faktora prilikom donošenja odluke o kupnji.Istaknuo je to potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher, na otvaranju konferencije Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine u Vodicama, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.
Naglasio je i da je trgovina vrlo važna djelatnost za naše gospodarstvo, što pokazuju i brojke. "Svaki peti poduzetnik u Hrvatskoj je trgovac, 15,4 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj rade u trgovini, a cijeli sektor generira oko 10 posto našeg BDP-a“, kazao je Zaher i dodao da je zbog nedostatka radne snage trgovina ove godine prvi put dio kvotnog sustava uvoza radnika.
Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica, kazala je da je internetska trgovina sve važnija, pa će Ministarstvo tijekom idućega razdoblja urediti propise koji određuju minimalne tehničke uvjete za obavljanje te djelatnosti, jer dosadašnji propisi nisu najprikladniji. Osvrnula se i na nedavno uvedeno elektroničko fakturiranje. "Prema novom zakonu u svim transakcijama javne nabave nužno je isporučivati e-račune preko nacionalne platforme. U zadnja tri mjeseca korištenja ukupan broj naručitelja preko te platforme je 5300, a ukupan broj gospodarstvenika koji su slali račune je 21.000. Dakle, više od milijun računa već je izdano elektroničkim putem, što znači da je projekt dobro zaživio“, izjavila je Mikuš Žigman.
Glavni državni inspektor Andrija Mikulić istaknuo je da se broj prekršaja u sektoru trgovine značajno smanjio. "U 2017. više od 80 posto svih pregledanih internet-stranica nije imalo istaknute sve propisane predugovorne informacije, dok je u 2018. taj postotak pao na 64 posto. Trgovci nisu bili upoznati s obvezama, zato smo vršili edukacije, pa vjerujemo da će te brojke ubuduće biti još niže“, poručio je Mikulić, uz napomenu da će početkom 2020. Državni inspektorat dobiti nove ovlasti koje će im omogućiti još bolju suradnju s trgovcima. Lajoš Žager, izaslanik dekana Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu apostrofirao je dobru suradnju s HGK-om i gospodarstvom općenito. "Ja predajem računovodstvo, a mnogi misle da ono nema previše veze s trgovinom. No, ključno ime za razvoj računovodstva je Benedikt Kotruljević, koji je napisao knjigu "O trgovini i savršenom trgovcu". Dakle, mi imamo bogatu tradiciju, a čak je i slogan Ekonomskog fakulteta "tradicija uz inovacije". No, nećemo pričati o povijesti, nego o budućnosti, a ona je u znaku digitalizacije“, zaključio je Žager. Zdenka Rupčić

Novi trendovi digitalnog marketinga
Na konferenciji se analiziralo stanje i trendovi ukupnog sektora FMCG (fast mooving consumer goods) u Europi i Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na nove trendove digitalnog marketinga i društvenih mreža. Razgovaralo se i o omnichannel strategijama budućnosti, prodajnim mjestima i njihovom utjecaju na doživljaj kupnje. Na panel-raspravi o aktualnim temama u trgovini predstavnici gospodarstva i institucija diskutirali su o najvećim izazovima za hrvatske trgovce, poput nedostatka radne snage, rada nedjeljom, Zakona o nepoštenim trgovačkim praksama, inspekcijskim nadzorima i e-računima.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana