Ekonomija
LUKA BURILOVIĆ, PREDSJEDNIK HRVATSKE GOSPODARSKE KOMORE

Turizam - važan dio slagalice gospodarske revitalizacije Slavonije
Objavljeno 2. listopada, 2019.
Trideset posto turista u Hrvatsku dolazi zbog uživanja u gastronomiji. I tu Slavonija treba tražiti svoju šansu

Iz pet slavonskih županija tjedno odlazi i do 200 ljudi. Nekada su odlazili nižeobrazovani ljudi, i to uglavnom nositelji obitelji, a danas iz ovih krajeva odlaze visokoobrazovani, odvodeći cijele obitelji. Kad pogledamo kako stojimo glede razlika u regionalnom razvoju, vrlo često su upravo slavonske županije na začelju. Više od polovine najvećih tvrtki u kontinentalnoj Hrvatskoj registrirano je u glavnom gradu, ne ovdje. Usporediv jaz postoji i između kontinentalne i primorske Hrvatske u turizmu.

U toj situaciji turizam nije i ne može biti čarobni štapić koji će izbrisati sve gospodarske boljke Slavonije, no svakako je ključan dio slagalice. Može biti poluga koja će povući ostale sektore i revitalizirati kraj, uz poljoprivrednu reformu, korištenje fondova EU-a i poticajno poduzetničko okruženje.

Vjerujem da će znatan iskorak u razvoju našeg turizma biti napravljen kada zaživi destinacijski menadžment, suradnjom unutar regija i kreiranjem novih proizvoda, koji ne ovise samo o suncu i moru. Suradnja svih dionika, i javnoga i privatnoga sektora, bit će presudna za uspjeh.

Autohtone priče
Predispozicije za razvoj enogastroturizma, ruralnog, kulturnog, zdravstvenog i drugih oblika turizma kontinentalni dio Hrvatske itekako ima. Imamo bogatstvo koje je moguće i treba uobličiti u autohtone priče.

Izrazito je važna uloga turizma u revitalizaciji sela u smislu održiva razvoja ovog dijela Hrvatske. To se nameće kao nužnost za očuvanje prehrambene proizvodnje, kao ključnog dijela ponude, kao i za očuvanje naše prirodne i kulturne baštine te sprječavanja daljnjeg odljeva radno sposobnog stanovništva.

Turistička sezona važna je za sektor hrane i pića. Znatan dio izdataka za osobnu potrošnju u Hrvatskoj odnosi se na hranu i piće, gotovo 33 posto. Potrošnja turista u odnosu prema domaćem kupcu dvostruko je veća. Također, 30 posto turista u Hrvatsku dolazi zbog uživanja u gastronomiji. I tu Slavonija treba tražiti svoju šansu.

Domaći autohtoni proizvodi imaju velik potencijal za plasman u turizmu kroz gastronomsku ponudu. Današnji moderni turisti u potrazi su za takvim autentičnim doživljajem, koji mogu dobiti kroz konzumaciju slavonskog i baranjskog kulena, slavonskih vina. Tako se mogu najbolje upoznati s načinom života, običajima i bogatom tradicijom naše Slavonije.

Dijelovi slagalice
Dakako, za takvo integriranje gastronomije u turističku ponudu Slavonije ključni su i drugi faktori. Tu se vraćamo na onaj dio priče da je turizam važna poluga, ali i samo dio slagalice za turistički uspjeh ovog dijela Hrvatske.

Tako, ako želimo plasirati kulen unutar turističke ponude, moramo istovremeno povećati konkurentnost njegove proizvodnje. Moramo ulagati u svinjogojske proizvodnje jer ne pokrivamo ni trećinu vlastitih potreba. Moramo potaknuti nove investicije, povećavati proizvodne kapacitete i implementirati najnovija tehnološka dostignuća.

Nadalje, moramo nastaviti iskorištavati raspoloživa EU sredstva u dijelovima slagalice koji nedostaju, kao što su smještajni kapaciteti. Kako bi se netko odvažio na investiciju, moramo mu osigurati poticajno poslovno okruženje. Kao i obrazovni sustav, iz kojega će za slavonski turizam izići kvalificirana radna snaga, spremna za tržište rada.

To su neke stavke koje moramo početi ispunjavati za ispunjavanje turističkih potencijala Slavonije. Ovogodišnji Dani hrvatskog turizma prvi su korak u tom smjeru – brendiranju Slavonije kao turističke destinacije i pokretanju lokalne ekonomije.
Igor Mikulić
Domaći autohtoni proizvodi imaju velik potencijal za plasman u turizmu kroz gastronomsku ponudu
Ovogodišnji Dani hrvatskog turizma prvi su korak u smjeru brendiranja Slavonije kao turističke destinacije i pokretanja lokalne ekonomije
Možda ste propustili...

“ŽENSKA PERSPEKTIVA 2019.” ZA ŽENE NA NERAZVIJENIM PODRUČJIMA REPUBLIKE HRVATSKE

Pronašla sam način kako izići iz zone komfora i dopustiti si uspjeh

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana