Autoglas
MIKČEVA AMERIČKA SNAGA I EUROPSKA FINOĆA

Virovitičanin kramama udahnjuje novi život
Objavljeno 1. listopada, 2019.
Igor Mikac i njegov otac već dugi niz godina rade čuda od auta koristeći neoubičajene materijale za izradu dijelova

Igor Mikac, 45-godišnji automehaničar iz Virovitice, u svojoj radionici radi čuda, i to doslovno ni iz čega. Riječ je o nazubljenim "automašinama" koje plijene poglede gdje god se pojave. Nije ovo samo zanimljiva lokalna priča koja je započela, sada već davne, 1993. godine, Mikčeva priča raširila se i izvan Hrvatske.


Ovaj virovitički automehaničar ljubav prema automobilima gaji od malih nogu, a nakon povratka iz Domovinskog rata s ocem Zvonimirom započeo je projekt od neprocjenjive vrijednosti i stvorio vlastitu, prelijepu tvorevinu na četiri kotača.


- Još 1997. u Auto-moto klubu izašla je reportaža o automobilu koji sam napravio zajedno s ocem Zvonimirom. Bio je to Opel Manta Cabrio, prvi od četiri automobila koja su izašla iz moje radionice, a tada je bio velika atrakcija na virovitičkim ulicama - prisjetio se Mikac svojih početaka. S puno ljubavi, želje i ‘‘konjskih‘‘ živaca, otac i sin od pomalo zastarjele Opel Mante stvorili su ljepoticu vrijednu divljenja. Bio je to produkt sedmomjesečnog danonoćnog rada. Riječ je o jedinstvenom proizvodu jer nisu nikoga kopirali, nego su sve konstruirali sami. Nisu imali nikakav kabriolet koji bi im poslužio kao ‘‘zvijezda vodilja‘‘, nego su sva tehnička rješenja osmislili sami, pa je njihov automobil bio jedinstven u svakom detalju. Na sajmu rabljenih automobila kupili su Opel Mantu iz 1983. godine i odlučili mu udahnuti novi život. No Mikčevi tu nisu stali, posljednji, četvrti ljepotan u Mikčevoj kolekciji iznikao je ovih dana.


- Ovaj sam automobil stvarao sam, uz kraće pauze, nepunih šest godina. Vjerujte mi, bilo je toliko uloženog truda i detalja o kojima bi se mogla napisati jedna poštena knjiga. Sati i sati provedeni u konstruiranju, dani i noći ‘kemijanja‘, rezanja, bušenja, spajanja, isprobavanja. Ali, isplatilo se! Ponosan sam na ovo što sam napravio i zasluženo uživam u svakoj novoj vožnji - govori Mikac. Od stare ‘‘krame‘‘ i malo lima stvorio je moćnog ljepotana s kojim se žele fotografirati mnogi Virovitičani.


- Automobil nema svoje ‘klasično ime i model‘ jer je sve ručni rad, a na pozadini velikim slovima stoji otisnuto ‘MIKAC limited edition‘. Kombinacijom dijelova iz drugih automobila te fantastičnim dosjetkama ovaj automobil izgledom podsjeća na kultni američki, originalni, Dodge Charger iz 1966. godine - kaže Mikac, koji je svoj projekt simbolično nazvao ‘‘Američka snaga – europska finoća‘‘, aludirajući, prije svega, na jačinu Vortecova V6 motora, inače najizdržljivijeg i najpopularnijeg motora koji se nalazi čak i u gliserima te američkim kamionima.


- Zanimljivo je reći da su retrovizori uzeti sa Stojadina, prednji disk i kočnice s Audija A6, zadnji naslon pripada Daewoo Nubiri, zadnja ‘šajba‘ također je od Stojadina, diferencijal i mjenjač od Camara koji je vozio američke utrke Nascar, a ručica mjenjača napravljena je od dijelova slavine - nastavlja Igor sa smiješkom na licu. Trud se isplatio, a tome svjedoče i brojne skupocjene ponude koje vlasnik ovog automobila odbija bez puno razmišljanja.
- Ponude stižu, ali ovaj auto nije na prodaju. To je unikat i rezultat je mnogih neprospavanih noći - zaključio je Igor Mikac.


Vladimir Grgurić
SVE RADI SAM
Preostale dijelove novog ljubimca Igor je također osmislio sam. Brzinomjer je sastavljen od sportskog auspuha, maglenke je izradio od obične staklene čaše, a zadnja svjetla su katadiopteri skinuti s kamiona. U automobilu se nalazi i 18 skrivenih zvučnika. S tri hladnjaka ulja i tri hladnjaka vode riješen je američki problem pregrijavanja, a umjesto karburatora ugrađen je Bosch motronic s Omege Lotus. Krov je prilično funkcionalan, brzo se ‘‘spušta‘‘, a sastavljen je u tri faze, od kojih svaka daje autu drukčiji izgled.
6

nepunih godina Igor Mikac stvarao je svog novog, čevtrtog ljubimca
1993.

godine krenula je priča stvaranja Mikčevih čuda na četiri kotača
Napravljeni automobili nisu na prodaju jer, kako kaže vlasnik Igor Mikac, istinski su unikati