Zdravlje
SINERGIJA HRANE- MNOGI POZNATI NUTRICIONISTI ZAGOVARAJU PREHRANU ‘’U PARU’’

Neke namirnice treba jesti u kombinaciji s drugima da bi korist bila maksimalna
Objavljeno 30. rujna, 2019.

Neke namirnice treba jesti u kombinaciji s drugima da bi korist od njih bila maksimalna. Prema tvrdnjama dr. Elaine Magee, autorice knjige ‘’Sinergija hrane’’, nije u pitanju samo manji pomak nego prehrana ‘’u paru’’ rezultira i višestrukim poboljšanjem zdravlja.


Žene pate od manjka energije jer se hrane namirnicama u kojima nema dovoljno željeza. A uz povećan unos željeza potrebno je jesti i namirnice koje će ga ‘’obraditi’’.

Bolja probava

- Željezo iz biljaka ljudski organizam teško apsorbira. Da ne bi propalo to što jedete samo grašak i špinat, u jelovnik uvrstite i ljute papričice - poručuje nutricionistica Heather Mangieri. Vitamin C je kao ključ koji omogućuje da krvna zrnca dođu do željeza. Zato, kad god ste u prilici posipajte malo ljute paprike ili ju dodajte u jelo.Špinat je riznica vitamina A i luteina - koji su fenomenalni za očuvanje vida. Zato vaš izbor treba biti salata od špinata s avokadovim preljevom.


- Avokado dodatno osigurava kvalitetne masnoće za apsorpciju ovih vitamina. On je uistinu iznimno korisna namirnica - kaže dr. Hope Barkoukis, profesorica nutricionizma.


Ako imate jake grčeve u trbuhu svakog mjeseca uoči ciklusa, rješenje može biti vrlo jednostavno - istraživanja su pokazala da žene koje povećaju unos kalcija i vitamina D imaju od 30 do 40 posto manje šanse da pate od PMS sindroma. Zato jedite brokule i jaja - one imaju najlakše apsorbirajući oblik kalcija u sebi, a jaja su najpoznatiji izvor vitamina D. Napravite omlet i imat ćete idelan lijek za svoje probleme.Likopen je moćan antioksidans koji se nalazi u rajčici i pomaže u liječenju kože oštećene od sunca. Da biste postigli što bolji učinak, prelijte rajčice maslinovim uljem - tako će se likopen lakše apsorbirati u kožu, a i maslinovo je ulje samo po sebi korisno za ten. Naime, dokazano je da ljudi koji koriste ovu vrstu ulja imaju manje bora.Vaš je trbuh domaćin više od 400 vrsta bakterija. Neke su korisne, a neke ne. Kada loše nadvladaju dobre bakterije, javljaju se problemi s probavljanjem hrane. Jogurt je vrlo koristan probiotik i lako regulira probavljanje. Uz njega, da biste postigli maksimalan učinak, jedite i vlakna. Idealan su izbor lanene sjemenke.Zobena kaša ima odlične hranjive karakteristike: ima beta-glukan, vlakna koja snižavaju razinu kolesterola, a utječu na štetne slobodne radikale. Ako u zdjelicu za doručak naribate i malo jabuke (nemojte ju oguliti), onda ćete svom organizmu pružiti neponovljivu zaštitu. Ako volite jesti tople žitarice, jabuku možete posuti cimetom ili preliti rastopljenim maslacem.
Tjestenina i ulje

Ako vam krulje crijeva od gladi samo nekoliko sati nakon što ste se najeli tjestenine, probajte dodati balzamični ocat.


- Kiselina iz octa pomaže u kontroliranju gladi. Manja je vjerojatnost da ćete se prejesti kasnije ako ga koristite u malim količinama tijekom obroka. Dostatne su dvije male žličice i nećete imati problema - kaže Carol Johnston, nutricionistica.


Idealan je prijedlog da tjesteninu od cijelog zrna žitarica polijete maslinovim uljem i balzamičnim octom.Zeleni je čaj primarni izvor katehina koji su najodlučniji borci protiv raka. Ali dok ova namirnica ne odgovara stanicama raka, njihov je učinak smanjen zbog probavljanja. Da biste potaknuli bolji učinak, u šalicu zelenog čaja stavite malo ocijeđenog limuna i bit ćete 13 puta spremniji za borbu s ovom opasnom bolesti. Dodajte i žličicu šećera - slatko pretvara katehin u tvar koja se lakše apsorbira.
Jasminka Knežević
Sam quam qui dolore lam earibus dandis et esto dolupta illecta sum am eost, si blaborerit mi, si volecup
Likopen je moćan antioksidans koji se nalazi u rajčici i pomaže u liječenju kože oštećene od sunca
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana