Autoglas
POSJETILI SMO TVORNICU U SLOVENIJI

Renault Clio: Petica za “peticu”, koja vjeruje dizelu
Objavljeno 24. rujna, 2019.
U petoj generaciji Reault Clio ima za cilj postati najbolji automobil u B-segmentu. Proizvodi se u tvornici Revoz

U Novom Mestu, gdje se i proizvodi, upoznali smo Clio potpuno nove pete generacije. Ipak, nije potpuno nov. Izvedenica je nove Nissan Micre, s kojom dijeli dorađenu zajedničku platformu CMF-B. Nova električna i elektronička arhitektura platforme CMF-B novom Cliju omogućuje ugradnju najbogatije palete opreme i naprednih sustava za pomoć u vožnji u segmentu.

Dolazak nove platforme u Renaultovu ponudu sastavni je dio glavnih ciljeva strateških planova Drive the Future i Alliance 2022. Do 2022. godine 70 % vozila Alijanse i 80 % vozila Grupe Renault bit će proizvedeno na zajedničkim platformama CMF (CMF je kratica za Common Module Family). Zahvaljujući njoj, novi model je sad 50 kilograma lakši, štedljiviji i tiši. Dodatno je ojačana kako bi Clio ponovio, i još poboljšao, Micrin izvrstan rezultat na EuroNCAP testu. Dostupan je u ukupno 11 boja karoserije te s tri paketa za vanjsku personalizaciju (crveni, narančasti i crni).

Vanjština je evoluirala
Kad je riječ o dimenzijama, novi Clio kraći je 12 milimetara, ali je unutrašnjost prostranija. Za razliku od vanjštine koja je evoluirala u odnosu prema prošloj generaciji, interijer je radikalno izmijenjen. Materijali vrhunske kvalitete, meke obloge armaturne ploče, obloge u vratima, obrub središnje konzole te pomno dizajnirani svi elementi podižu dojam kvalitete na posve novu razinu. Dizajn je kompaktniji, a „Smart Cockpit” potpuno posvećen vozaču. Ključni dio je 9,3-inčni zaslon multimedijskog sustava, najveći u nekom Renaultovu modelu dosad. Paketi opreme su Life, Zen, Intense. R.S. Line i Edition One. I to nije sve. Na izboru je i čak osam različitih dizajna unutrašnjosti, a vlasnici mogu automobil potpuno prilagoditi sebi zahvaljujući brojnim paketima za personalizaciju u kojima mogu odlučiti o izgledu središnje konzole, armaturne ploče, obloga vrata, upravljača i naslona za ruku.

Napucani R.S.
Prtljažnik je sad povećan na 391 litru (uz dodatnih 26 litara raznih pretinaca za odlaganje), što ga čini najvećim u klasi. Dvostruka podnica olakšava svakodnevni utovar, a stražnja sjedala mogu se preklopiti u ravni pod. Osim toga, premium audiosustav BOSE posve je integriran, pa ne smanjuje obujam prtljažnika. U paleti motora su provjereni 3-cilindraš, u atmosferskoj verziji 1.0 sa 75 konjskih snaga (KS) i turbom s 90 KS, a pravi je dragulj biti novi 1.33, razvijen s Mercedes-Benzom sa 130 KS i automatikom sa sedam brzina. Verzija R.S. bit će napucana na čak 220 KS, a sljedeće godine stiže i hibrid.

Renault i dalje vjeruje u budućnost dizela, 1.5 litreni Blue dCi dolazi u verzijama s 85 i 115 KS. S druge strane, iz ponude modela ispali su mali teretnjak s N1 specifikacijom i karavan, čiju ulogu potpuno preuzima popularni Captur. Cijene benzinskih modela počinju od 90.500 kuna, a slabiji dizel dostupan je od drugog paketa opreme Zen i stoji 118.900 kuna.

Novi Clio proizvodi se u tvornici Revoz u Novom Mestu, na istoj proizvodnoj traci s koje još silaze Renault Twingo i Smart Fourfour.

Mato Pavličević
Pogon E-TECH
Pogon E-TECH razvili su i patentirali Renaultovi inženjeri. Upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uključujući i novu generaciju 1,6-litrenog benzinskog motora posebno prerađenog za ovu namjenu. Radi u kombinaciji s dva električna motora, inovativnim mjenjačem i baterijom kapaciteta 1,2 kWh. Hibridna tehnologija E-TECH donosi maksimalnu učinkovitost, manje rasipanje energije i brzo punjenje baterije prilikom usporavanja. Tijekom kretanja automobila motor radi u potpuno električnom načinu rada.
80 %

vozila Grupe Renault do 2022. će imati zajedničku platformu CMF
90.500

kuna startna je cijena za benzinske modele Clija
U novom Cliju dizajn je kompaktniji, a „Smart Cockpit” je potpuno posvećen vozaču